0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Сутність державного регулювання економіки. Межа державного втручання в економіку» (ID:181121)

Тип роботи: курсова
Сторінок: 43
Рік виконання: 2017
Вартість: 350
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ 1. Етапи встановлення економічної науки 4 РОЗДІЛ 2. Розвиток економічних моделей суспільства 14 2.1. Модель чистої ринкової економіки та її еволюція 14 2.2 . Модель змішаної регульованої економіки 17 2.3. Модель планової економіки 19 РОЗДІЛ 3. Умови становлення регульованої ринкової економіки 22 3.1. Структурна характеристика економічних систем 22 3.2. Умови переходу від командно-адміністративної до ринкової системи господарювання 23 3.3. Умови ефективного функціонування ринку 25 3.4. Функції держави в умовах регульованої ринкової економіки 27 РОЗДІЛ 4. Сутність, цілі, методи та принципи державного регулювання економіки, його суб’єкти та об’єкти 30 РОЗДІЛ 5. Органи державного регулювання економіки 35 РОЗДІЛ 6. Межі державного втручання в економіку країни 38 ВИСНОВКИ 40 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 41
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
РОЗДІЛ 1 ЕТАПИ СТАНОВЛЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ НАУКИ Для обєктивного підходу до розробки стратегії і тактики нової економічної політики важливо проаналізувати історичний досвід становлення і розвитку економічної науки і практики. Економічне вчення епохи рабовласництва характеризується виникненням в середині першого століття нашої ери нової релігійної науки християнства. Християнство обіцяло знищити бідність шляхом розподілу засобів споживання в древньохристиянській общині. Заслуга раннього християнства полягає в постановці питання про рівність між людьми. Філософські погляди цього періоду відображали Ксенофонт, Платон, Арістотель (Древня Греція), Катон, Варрон, Колумелла (Рим) [22]. Економічне вчення епохи феодалізму в Росії починає розвиватися з часу утворення Древньоросійської держави (ІХ століття). В основі поглядів Єрмолая Єразма лежить теза про те, що праця селян – джерело багатства. А.Л.Ордин Нащокін – видатний державний діяч стверджував, що джерелом багатства є промислова праця, а також розвиток продуктивних сил суспільства. Економічне вчення капіталізму відобразило три напрями: меркантилізм, фізіократи, класична школа політекономії. Меркантилізм походить від італійського слова «купець». Ця перша в світі школа політичної економії виникла в останній третині XV століття. Вона відображала інтереси торговельної буржуазії в період первісного нагромадження капіталу. Джерелом багатства меркантилісти вважали збагачення держави шляхом залучення в країну великої кількості золота і срібла. Представниками школи були: Франція – Антуан де Монкретьен, 17 ст.; Англія – Томас Мен, 17 ст. Меркантилізм на першому етапі розвитку (XV – початок XVI ст.) набрав форми монетаризму, який ідеалізував благородні метали і вважав їх єдиною формою багатства. Його представники виступали проти вивезення грошей з країни, за обмеження імпорту. На другому етапі розвитку меркантилізму його прихильники обстоювали розширення зовнішньої торгівлі, не забороняли вивезення грошей з країни. Деякі з них вимагали обкладання іноземних товарів високими митами, виступали за досягнення активного торговельного балансу шляхом розвитку національного виробництва й вивезення частини товарів за кордон, посилення ролі держави. Етапи становлення економічної науки: 1. Первіснообщинний лад: община – поділ праці – вміння вести господарство, передача. досвіду, навиків 2. Рабовласницький лад: Древня Греція – Арістотель, Платон – вводить термін «ойкономія» (економіка), домоведення – проблему як форму економічного зв’язку між людьми (зародження ринкових відносин). 3. Феодальний лад: Франція – Антуан де Монкретьєн – «Трактат політичної економії». 1615 р. – книга присвячена економічним проблемам держави - наука одержує ім’я. 4. Капіталістичний лад: Англія – політекономія бурно розвивається завдяки промисловій революції, політекономія стає самостійною наукою 17 століття. В цілому західноєвропейські меркантилісти єдиним джерелом прибутку називали нееквівалентний обмін. Таким чином, політика держави в період першопочаткового капіталу відображала інтереси торгового капіталу, предметом вивчення була сфера обороту. Меркантилізм відіграв важливу роль: а) сприяв першопочатковому нагромадженню капіталу; б) сприяв розвитку товарно-грошових відносин; в) сприяв розвитку продуктивних сил. Позитивною стороною меркантилізму є те, що це була прогресивна економічна теорія, яка вперше висвітлила основну мету розвитку капіталістичного способу виробництва. Недоліками меркантилізму були: неправильне визначення джерела багатства, прибутку та їх основних форм; помилкове визначення вартості грошей (вважали, що ця вартість зумовлена природними властивостями золота і срібла); рекомендації ранніх меркантилістів, які направлялись на заборону вивезення грошей з країни, на обмеження імпорту, що стримувало розвиток торгівлі; визначення сфери обігу як предмета політичної економії [16]. Фізіократи – походить від слів «Фізіс» – природа, «Кратос» – влада. Представниками школи були Ф. Кене і Ж. Тюрго (18 ст.). Вони першими перенесли дослідження про походження прибуткового продукту із сфери обороту в сферу виробництва, зокрема в землеробство. Земля, на їхню думку, була найвищою цінністю, яка приносить прибуток. Промисловість, транспорт, торгівля визначалися як «безплідні» галузі. Фізіократи проаналізували капітал як один з факторів виробництва і прибуток як форму доходу на капітал. Вони ввели в науковий обіг категорію «чистий продукт», який розглядали як обсяг і вартість сільськогосподарської продукції за вирахуванням всіх витрат. Ф. Кене розробив економічну таблицю, в якій вперше зробив спробу кількісного макроекономічного аналізу натуральних і грошових потоків матеріальних цінностей у народному господарстві. Ця таблиця стала базою для методів аналізу «витрати-випуск», яка використовується у ХХ ст. і розкриває міжгалузеві зв’язки [22]. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Конституція України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.rada.gov.ua 2. Бюджетний кодекс України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.rada.gov.ua 3. Господарський кодекс України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.rada.gov.ua 4. Про державне замовлення для задоволення пріоритетних державних потреб [Електронний ресурс]: Закон України. – Режим доступу: www.rada.gov.ua 5. Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії [Електронний ресурс]: Закон України. – Режим доступу: www.rada.gov.ua 6. Про державну підтримку малого підприємництва [Електронний ресурс]: Закон України. – Режим доступу: www.rada.gov.ua 7. Про зайнятість населення [Електронний ресурс]: Закон України. – Режим доступу: www.rada.gov.ua 8. Про зовнішньоекономічну діяльність [Електронний ресурс]: Закон України. – Режим доступу: www.rada.gov.ua 9. Про інвестиційну діяльність [Електронний ресурс]: Закон України. – Режим доступу: www.rada.gov.ua 10. Про інноваційну діяльність [Електронний ресурс]: Закон України. – Режим доступу: www.rada.gov.ua 11. Про межу малозабезпеченості [Електронний ресурс]: Закон України. – Режим доступу: www.rada.gov.ua 12. Про місцеве самоврядування в Україні [Електронний ресурс]: Закон України. – Режим доступу: www.rada.gov.ua 13. Про місцеві державні адміністрації [Електронний ресурс]: Закон України. – Режим доступу: www.rada.gov.ua 14. Про Національний банк України [Електронний ресурс]: Закон України. – Режим доступу: www.rada.gov.ua 15. Бліщук К. М. Економічний аналіз державної політики: теорія та застосування [Текст]: навч. посіб. / К. М. Бліщук. – Львів: ЛРІДУ НАДУ, 2011. – 160 с. 16. Бодров В. Г. Державне регулювання економіки та економічна політика [Текст]: навч. посіб. / В. Г. Бодров, О. М. Сафронова, Н. І. Балдич. – К.: Академвидав, 2010. – 520 с. – ( Серія «Альма-матер» ). 17. Веймер, Девід Л. Аналіз політики: концепція і практика [Текст] / Веймер, Девід Л., Вайнінг, Ейден Р.; наук. ред. О. Кілієвич; пер. з англ.: І. Дзюб, А. Олійник. – К.: Основи, 1998. – 654 с. 18. Вергун М. Г. Державне управління та державне регулювання економіки [Текст]: навч. посіб. / Вергун М. Г., Маслак П. В.; М-во освіти і науки України; Житомир. нац. агроекол. Ун-т, Ін-т післядипл. Освіти та дорадництва. – Житомир: Рута, 2009. – 237 с. 19. Державне регулювання економіки [Текст]: навч. посіб. / С. М. Чистов, А. Є. Никифоров, Т. Ф. Куценко [та ін. ]. – 2-ге вид. допов. І доопрац. – К.: КНЕУ, 2005. – 440 с. 20. Дідківська Л. І. Державне регулювання економіки [Текст]: навч. посіб. / Л. І. Дідківська, Л. С. Головко. – 5-те вид., стер. – К.: Знання, 2006. – 213 с. 21. Михасюк І. Державне регулювання економіки [Текст]: підручник / І. Михасюк, А. Мельник, М. Крупка, З. Залога; за ред. д. е. н., проф., акад. АН Вищої школи України І. Р. Михасюка; ЛНУ 125 імені Івана Франка. – 2-ге вид., вип. І доп. – К.: Атака; Ельга-Н, 2000. –592 с. 22. Мікроекономіка і макроекономіка [Текст]: підручник [для студ. екон. спец. закл. освіти]: у 2 ч. / С. Будаговська, О. Кілієвич, І. Луніна [та ін.]; за заг. ред. С. Будаговської. – К.: Основи, 1998. – 518 с. 23. Орєшин В. П. Государственное регулирование национальной экономики [Текст]: учебн. пособ. / В. П. Орєшин. – М.: ИНФРА–М, 2001. – 124 с. 24. Стеченко Д. М. Державне регулювання економіки [Текст]: навч. посіб. / Д. М. Стеченко. – К.: Вікар, 2003. – 262 с. 25. Швайка Л. А. Державне регулювання економіки [Текст]: навч. посіб. / Л. А. Швайка. – К.: Знання, 2006. – 435 с. 26. Шиян Н. І. Державне регулювання економіки [Текст]: навч. посіб. [для студ. екон. спец. ] / Н. І. Шиян; М-во аграр. Політики України; Харк. нац. аграр. Ун-т ім. В. В. Докучаєва. – Х.: Формат Плюс, 2008. – 383 с. 27. Державне регулювання економіки: Навч. посібник / С. М. Чистов, А. Є. Никифоров, Т. Ф. Куценко та ін. – К.: КНЕУ, 2000. – 316 с.
Інші роботи з даної категорії: