0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Формування і оцінка собівартості продукції (ID:26369)

Тип роботи: дипломна
Сторінок: 80
Рік виконання: 2008
Вартість: 90
Купити цю роботу
Зміст
Вступ РОЗДІЛ 1 Теоретичні аспекти формування і оцінки собівартості продукції 1.1 Сутність собівартості продукції, її нормативно- правове та інформаційне забезпечення 1.2 Класифікація витрат на виробництво продукції та методи калькулювання собівартості продукції 1 3 Методологія оцінки собівартості продукції Висновки до розділу РОЗДІЛ 2 Аналіз діяльності підприємства та формування і оцінки собівартості продукції ЗАТ «Графія Україна» 2 1 Організаційно – економічна характеристика підприємства 2 2 Оцінка собівартості продукції за елементами витрат 2 3 Комплексний аналіз собівартості продукції Висновки до розділу РОЗДІЛ 3 Шляхи і резерви зниження витрат на виробництво на підприємстві ЗАТ «Графія Україна» 3.1 Шляхи зменшення витрат і збільшення прибутковості ЗАТ «Графія Україна» Висновки до розділу Висновки Список використаної літератури Додатки Важлива роль у забезпеченні оптимального рівня собівартості належить аналізу, головна мета якого – виявлення можливостей більш раціонального використання виробничих ресурсів, зменшення витрат на виробництво, реалізацію і забезпечення росту прибутку. Аналіз собівартості є важливим інструментом управління затратами. Оперативний і періодичний аналіз собівартості взаємопов’язані, так як служать одній кінцевій меті-зменшенню собівартості. Однак для досягнення мети – зниження витрат-аналіз повинен вестись систематично, в результаті буде постійно накопичуватись інформація про динаміку витрат, фактори їх змін, що забезпечить якість аналізу і збільшить обґрунтованість рекомендацій для керівництва суб’єкта господарювання. Результати аналізу собівартості використовуються для планування і обґрунтування економічних і управлінських рішень, направлених на покращання основної діяльності, збільшення її результатів і конкурентноздатності продукції. Аналітична робота по собівартості являється завершеною, якщо розроблені конкретні заходи по скороченню втрат, і таким чином є зростання рентабельності виробництва. Ці заходи повинні знайти відображення в комплексних програмах розвитку і удосконалення основної діяльності суб’єкта господарювання. Дана дипломна робота висвітлює питання аналізу собівартості продукції та шляхів її зниження. В першому розділі дипломної роботи було викладено теоретичні і методологічні основи формування і оцінки витрат на виробництво продукції, їх нормативно – правова база; розглянуто різноманітні підходи до класифікації витрат на виробництво, викладено основні методи і способи калькулювання витрат на виробництво, подана методологія оцінки собівартості продукції. В другому розділі даної дипломної роботи зроблено аналіз фактичного стану досліджуваної проблеми на матеріалах підприємства ЗАТ “Графія Україна”. Результати аналізу основних економічних показників свідчать про наступне: сума чистого доходу має тенденцію до збільшення – на 115365,5 тис.грн. або 51,86% в 2006 році та на 43895,3 тис.грн. в 2007 році або 12,99%; собівартість реалізованої продукції має аналогічну тенденцію – в 2006 році збільшилась на 81866,5 тис.грн. або 46,35% та в 2007 році збільшення склало 33321,4 тис.грн. або 12,89%; сума валового прибутку збільшується на в 2007 році на 10573,9 тис.грн. або 13,33%, в 2006 році збільшення склало 33498,2 тис.грн. або 73,13%; таким чином, сума прибутку на протязі років зростає і становить в 2007 році 22430,3 тис.грн., що на 14765,9 тис.грн. або на 41,22% більше ніж в попередньому році, а в 2006 році збільшення склало 22430,3 тис.грн. або 167,53%; фонд оплати праці в 2007 році зменшився порівняно з 2006 роком на 177 тис.грн. або 2,1%, хоча в 2006 році заробітна плата значно зросла; середньооблікова чисельність працівників підприємства зросла на 18 осіб або 5,41% в 2006 році і на 22 особи або 6,27% в 2007 році; знижується середньорічна оплата праці в 2007 році на 1,9 тис.грн. (7,9%), хоча в 2006 році дуже значно підвищилась; середньогодинна оплата праці в 2007 році знизилась на 1,1 грн. або 8,2%, хоча в 2006 році зросла на 5,24 грн. або 60,17%; продуктивність праці на протязі 2005-2007 рр. значно збільшується: більше ніж 1,5 рази в 2007 році порівняно з 2006; вартість майна знижується в 2006 році на 11829,6 тис.грн. та зростає в 2007 році на 788,2 тис.грн. або 0,8%; вартість основних фондів підприємства знижується в 2006 і 206 році відповідно на 18342 тис.грн. та 12994 тис.грн; вартість оборотних фондів збільшується на 5065 тис.грн. або 6,8% в 2006 і 15155 тис.грн. або 19,08% в 2007 році. В цілому, значення розрахункових фінансових коефіцієнтів відображає чітку тенденцію задовільної фінансової стійкості підприємства. Найбільшу питому вагу в структурі собівартості продукції займають матеріальні витрати – 79,12% в 2005-2006 роках і 86,6% в 2007 році. На другому місці – інші витрати, питома вага яких в 2007 році – 5,06, в 2006 – 13,01, в 2005 році – 13,59%, далі йдуть амортизаційні відрахування – 3,17 в 2005 і 2006 році, 4,09% в 2007 році. Малу питому вагу мають витрати на оплату праці – 2,07 в 2005, 2,65 в 2006 і 2,65% в 2007 році та відрахування на соціальні заходи – 2,05 в 2005 і 2006 роках, 1,05% - в 2007 році. За останній рік сума собівартості збільшилась на 33321,4 тис.грн. або 12,9%, на що вплинули наступні фактори: збільшення матеріальних витрат на 48192,3 тис.грн. або 23,6%, збільшення витрат на оплату праці на 2488 тис.грн. або 36,4%, збільшення амортизаційних відрахувань на 3741 тис.грн. або 45,7%, зменшення відрахувань на соціальні заходи на 2235,2 тис.грн. або 42,18%, зменшення інших витрат на 18864,7 тис.грн. або 56,09%. Відповідно, можна побачити, що підприємство допустило перевитрати по матеріалам і сировині, зокрема перевитрати по сировині і основним матеріалам склали 15583 тис.грн, по покупним напівфабрикатам – 5064,5 тис.грн., по електроенергії на виробничі цілі – 976,78 тис.грн. Таким чином, загальна сума перевитрат в 2007 році становить 21624 тис.грн., що є резервом для зменшення витрат коштів в майбутньому. Сума перевитрат фонду оплати праці в 2007 році склала 5139,65 тис.грн.,що також є резервом для зниження собівартості. Сума витрат на обслуговування виробництва на підприємстві порівняно з 2006 роком знизилась.Це є позитивним явищем, хоча по деяким статтям і були допущені перевитрати,зокрема: -сума амортизації обладнання, порівняно з 2006 роком зросла на 3741 тис.грн.(питома вага її також збільшилась з 19,6 до 44,7), що не можна назвати негативним явищем, так як таке зростання сталось внаслідок покупки нового обладнання. При аналізі витрат на виробництво окремих видів продукції видно, що загальне збільшення витрат на виробництво склало 43895,8 тис.грн., а по 1 тисячі сигаретних пачок спостерігається зниження витрат на 10 копійок. Збільшення ж пов’язане з збільшенням загального обсягу випуску продукції. Такий якісний показник, як витрати на 1 гривню реалізованої продукції має поступову тенденцію до зниження на 0,029 грн. в 2006 році порівняно з 2005 роком і на 0,001 грн. в 2007 році. Для підприємства пропонується впровадити систему «1-С Підприємство», за допомогою якої можна організувати бухгалтерський облік і аналіз на підприємстві. На сьогоднішній день в бухгалтерії працює 7 осіб і в планово – економічному відділі 6 осіб. Пропонується скоротити їх кількість на 1 особу в бухгалтерії і на 2 осіб в планово – економічному відділі. Завдяки даній пропозиції підприємство матиме економію 33536, 4 грн. Для покращення роботи пропонуємо ввести нову лінію мікродозування, що складається з автоматичного бункера розділеного на 20 відсіків з пересувною станцією завантаження, мікродозатора, це на багато покращить продуктивність праці. Капітальні вкладення підприємства становлять 57065 грн., а захід дозволить знизити собівартість 1 тис. умовних упаковок продукції на 70,8 гривень і є можливість підвищити продуктивність праці на 1,5 %, а простий термін окупності показує, що капіталовкладення окупляться за 1,4 роки. Всі показники ефективності проекту – чиста теперішня вартість, внутрішня норма рентабельності, термін повернення капіталовкладень гарантійний, індекс доходності, базова норма рентабельності і облікова норма прибутку свідчать про ефективність даного проекту. Отже, як свідчать проведені розрахунки, впровадження заходу по заміні ручної праці - введенням лінії мікродозування - є досить ефективним Таблиця 2.1 Аналіз фінансової стійкості підприємства ЗАТ «Графія Україна» за 2005 – 2007 роки Таблиця 2.2 Аналіз ліквідності ЗАТ «Графія Україна» за 2005 – 2007 роки Таблиця 2.2 Аналіз структури витрат на виробництво по елементах Рис. 2.1 Структура собівартості виробленої продукції в 2007 році. Рис. 2.2 Динаміка елементів витрат на виробництво продукції Таблиця 2.3 Розрахунок впливу використання матеріалів на обсяг товарної продукції Таблиця 2.4 Аналіз матеріальних витрат Таблиця 2.5 Аналіз фонду оплати праці Таблиця 2.6 Аналіз фонду оплати праці робітників і середньорічної оплати праці Рис.2.3 Співвідношення середньорічної оплати праці і продуктивності праці в 2005 – 2007 рр. Таблиця 2.7 Аналіз впливу вторинних факторів на середньорічну оплату праці і фонд оплати праці робітників Таблиця 2.8 Аналіз витрат на обслуговування виробництва Таблиця 2.9 Аналіз собівартості 1000 шт. сигаретних пачок за статтями калькуляції Таблиця 2.10 Аналіз витрат на 1 гривню товарної продукції Таблиця 3.1 Підрахунок резервів зниження собівартості виготовленої продукції Таблиця 3.2 Економічний ефект від пропозиції автоматизації планово – економічного відділу і бухгалтерії (в розрахунку на рік) Таблиця 3.3 Вихідні дані для розрахунку Таблиця 3.4 Вихідні дані для розрахунку Таблиця 3.5 Чиста теперішня вартість грошового потоку Таблиця 3.6 Показники ефективності проекту
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову