0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Аналіз і планування доходів підприємства (ID:270811)

Тип роботи: курсова
Сторінок: 43
Рік виконання: 2019
Вартість: 150
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ДОХОДАМИ ПІДПРИЄМСТВА РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ ДОХОДІВ ПАТ «КИЇВМЕДПРЕПАРАТ» РОЗДІЛ 3. ПЛАНУВАННЯ ДОХОДІВ ПАТ «КИЇВМЕДПРЕПАРАТ» РОЗДІЛ 4. ШЛЯХИ ЗБІЛЬШЕННЯ ДОХОДІВ ПАТ «КИЇВМЕДПРЕПАРАТ» В УМОВАХ РИНКОВИХ ВІДНОСИН ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ДОДАТКИ
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність теми. Найважливіше місце і значення в діяльності будь-якого підприємства в умовах ринкової економіки є отримання доходу. Розмір отриманих доходів визначає економічну стратегію підприємства. Враховуючи значення доходу, діяльність підприємства повинна бути спрямована на те, щоб забезпечити зростання його величини або принаймні стабілізувати її на певному рівні. Категорія доходу є однією з найскладніших в економічній науці. Вона була предметом широких дискусій серед представників різних економічних шкіл та напрямків. Економічну сутність поняття доходу досліджують у тісному взаємозв'язку з такими термінами, як "економічна діяльність" та "прибуток" у працях А. Сміта, К. Маркса, Дж. Мілля, Дж. Хікса, В. Парето, Л. Вальраса, Ф. Найта та інших. Наукові надбання цих учених увійшли в "золотий фонд" постулатів економічної теорії. Такі вчені, як Бутинець Ф.Ф. [16, с. 345], Вознюк Г. , Загороднюк А. [17, с. 363], Бланк І. О. [19], Продіус Ю.І. [21, с. 254-255], Лігоненко Л.О., Ситник Г.В. [20], Сідун В.А., Пономарьов Ю.В. [23, с. 382], Блонська В.І.[25], Соколов О. [26], Шмиголь Н.М. [27], Біла О.Г. [28, с. 72], Камінська Т.Г. [29] висвітлюють категорію доходу в найрізноманітніших її аспектах. Однією з найбільш суперечливих вона залишається і на сьогодні, що обумовлює необхідність її поглиблення і уточнення. Метою курсової роботи є вивчення теоретичних засад та практичних методик аналізу та планування доходів підприємства. Досягнення вказаної мети передбачає послідовне вирішення таких завдань: 1. дослідити теоретичні аспекти управління доходами на підприємстві; 2. проаналізувати обсяг та структуру доходів ПАТ «Київмедпрепарат»; 3. спланувати доходи ПАТ «Київмедпрепарат» на наступний період різними методами; 4. надати відповідні висновки за результатами дослідження; Об’єктом дослідження є процес аналізу та планування доходів підприємства. Предметом дослідження виступають теоретичні засади та практичні аспекти аналізу та планування доходів підприємства на прикладі ПАТ «Київмедпрепарат». Під час виконання курсової роботи були використані такі методи дослідження, як абстрактно-логічний метод – при з’ясуванні сутності доходу, його видів та класифікації; метод порівняльних характеристик і методи аналізу та синтезу – при дослідженні фінансового результату підприємства та процесу формування доходу; узагальнення – для наочного і компактного подання результатів дослідження у вигляді таблиць і графіків; розрахунково-аналітичний метод – для визначення очікуваного рівня сукупного доходу, програмно-цільовий метод, системно-аналітичний метод. Інформаційною базою для вивчення та аналізу даної теми виступили законодавчі та нормативні документи, монографії, брошури, підручники, статті із періодичних видань, інтернет-джерела, а також фінансова звітність підприємства. Структура роботи. Курсова робота складається зі вступу, чотирьох розділів, висʜовків, списку використаної літератури (32 джерела) та додатків.   1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ДОХОДАМИ ПІДПРИЄМСТВА Категорія доходу є однією з найскладніших в економічній науці. Вона була предметом широких дискусій серед представників різних економічних шкіл та напрямків. Однією з найбільш суперечливих вона залишається і на сьогодні, що обумовлює необхідність її поглиблення і уточнення. Така необхідність виникає з ряду причин: насамперед, перехід України до ринкових принципів управління економікою формує нове економічне насичення сутності цієї категорії, яке істотно розрізняється з її економічним змістом в умовах адміністративних принципів управління; по-друге, інтеграція України із світовою економікою потребує необхідності узгодження основних характеристик цієї категорії з аналогічною системою характеристик, що використовується у міжнародному науковому вжитку; нарешті, необхідність уточнення сутності категорії доходу виникає через розвиток нової парадигми управління економічними процесами суб'єктів господарювання, яка отримала назву «стратегічне управління підприємством». В цілому, можна відзначити, що дослідження вчених XX століття щодо доходів характеризуються неповнотою, тобто вивчався окремий елемент, властивий даній категорії. Нерідко підходи різних економістів до сутності доходів суперечать один одному [2, c. 203]. Дохід – надзвичайно поширене, часто застосовуване та водночас надзвичайно багатозначне поняття, що вживається у різноманітних значеннях (табл. 1.1). У сучасних умовах цей термін починає набувати ширшого значення і тлумачення: по-перше – як основне джерело прибутку (чистого прибутку); по-друге – як складна за структурою категорія, що вимагає теоретичного й методологічного уточнення. Тлумачення категорії доходу підприємства у науковій літературі базується загалом на двох принципових підходах, які визначають його зміст у широкому й вузькому розумінні. Своєю чергою, широке розуміння змісту цього поняття охоплює економічний та бухгалтерський підхід до його визначення. 2. АНАЛІЗ ДОХОДІВ ПАТ «КИЇВМЕДПРЕПАРАТ» Досліджуване підприємство ПАТ «Київмедпрепарат» - національний лідер з виробництва антибактеріальних препаратів. Завод є одним з найбільших та найдосвідченіших підприємств вітчизняної хіміко-фармацевтичної промисловості, створення якого припало на середину XIX сторіччя. Підприємство виготовляє лікарські засоби з 1847 року. Завод виробляє лікарські засоби в таких формах випуску як: ін’єкції у флаконах, пігулки, капсули, мазі та гелі. З урахуванням форм дозування виробничий портфель заводу складає близько 170 генеричних та оригінальних лікарських засобів, з них 32 найменування антибіотиків, серед яких як традиційні, так і антибіотики нового покоління. З 2006 року підприємство виробляє також і ветеринарні препарати. На початку 2014 року «Київмедпрепарат» успішно пройшов перевірку Державної Служби України з лікарських засобів щодо дотримання Ліцензійних умов та отримав сертифікати GMP на усі виробничі дільниці. Директором виконавчим ПАТ «Київмедпрепарат» є Олександр Яцюк. З 2005 року ПАТ «Київмедпрепарат» є учасником Корпорації «Артеріум». Аналіз доходів – це частина економічної стратегії кожного підприємства. Основним завданням такого аналізу є контроль за виконанням планів отримання доходів від реалізації продукції; виявлення факторів формування доходів та розрахунки їхнього впливу; розрахунок прогнозних значень доходів; розроблення заходів для ефективнішого управління підприємством на основі проведеного аналізу [7]. Розробка стратегії аналізу доходів підприємства передбачає попереднє дослідження процесу формування доходів, визначення основних тенденцій та закономірностей, виявлення та кількісну оцінку факторів, що обумовлюють як обсяг, так і рівень доходів. Метою аналізу доходів є оцінка кінцевих результатів діяльності підприємства, вивчення основних причин їх зміни у динаміці і порівняння з діяльністю минулих років. На основі інформації форми № 2 “Звіт про фінансові результати” за 2015 – 2017 роки (дод. А) проведемо аналіз динаміки результативних показників та структури доходів ПАТ «Київмедпрепарат». Для оцінки складу і структури доходів порівняно з планом і в динаміці використаємо методи горизонтального та вертикального аналізу і обчислимо абсолютне відхилення від плану та темп приросту доходів. У результаті аналізу основних фінансово-економічних показників діяльності були визначені наступні групи доходів: чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг); інші операційні доходи; інші фінансові доходи та інші доходи, динаміка яких наведена у табл. 2.1. 3. ПЛАНУВАННЯ ДОХОДІВ ПАТ «КИЇВМЕДПРЕПАРАТ» У процесі своєї господарської діяльності кожне підприємство прагне до розвитку, націлене впроваджувати щось нове, розширювати сферу своєї діяльності та все інше, що буде приносити користь споживачам та вигоду власникам. Проте усе це розмаїття можливостей розвитку безпосередньо залежить від основних джерел їх фінансування. Таким основним джерелом є прибуток. Так, як дохід є економічним показником діяльності підприємства, що безпосередньо впливає на прибуток, то вкрай важливо для підприємства зосередити свою увагу на плануванні такого важливого показника діяльності. А значить, виникає необхідність у планування доходів. Для цього використовуються різні методи планування виробництва і діяльності підприємства. Досвід багатьох зарубіжних країн показує, що в умовах ринку з його жорсткою конкуренцією, планування є найважливішою, якщо не головною умовою їх існування, економічного росту і процвітання. За відсутності якісного фінансового планування підприємство не зможе довго втриматись на ринку, проте навіть якщо і втримається, то така діяльність не буде не ефективною. Для розрахунку планових обсягів доходів використаємо можна використати економіко-статистичні методи (метод екстраполяції) та індекс зростання доходів. Метод екстраполяції – це метод наукового дослідження, що полягає в поширенні висновків, отриманих зі спостережень за однією частиною явища, на іншу його частину. Він полягає у вивченні сформованих у минулому і сьогоденні стійких тенденцій економічного розвитку і перенесення їх на майбутнє [9]. Розрахуємо плановий показник чистого доходу від реалізації за допомогою середнього темпу зростання та середнього абсолютного приросту. На основі наведених даних (табл. 2.1) про доходи ПАТ «Київмедпрепарат» у перед плановому періоді (з 2015 – 2017 рік) визначимо можливі планові обсяги цих доходів на 2018 рік. У нашому випадку, проаналізувавши табл. 2.1, можемо відзначити, що спостерігається стійка тенденція до зростання показників у період з 2015 – 2017 роки. А отже, застосування методу екстраполяції для визначення планового доходу на 2018 рік ПАТ «Київмедпрепарат» є доцільним. Для розрахунку використаємо формулу 3.1. Д_пл= 〖Показник〗_n∙ ¯(К_зр ), (3.1) де Д_пл – плановий обсяг доходу; 〖Показник〗_n– значення показника останнього періоду аналізу; ¯(К_зр ) – середній коефіцієнт зростання. Планування показників здійснимо на основі середнього темпу зростання, який розраховується за формулою 3.2: ¯(Т_пр )= √(n-1&〖Показник〗_n/〖Показник〗_1 )∙100%, (3.2) де ¯(Т_пр ) – середній темп зростання показника; 〖Показник〗_1 – значення показника у першому періоді аналізу; n – кількість періодів аналізу. 2. Згідно із вищенаведеною формулою, розрахуємо показник середнього темпу зростання для кожного виду доходу : Середній темп зростання чистого доходу від реалізації: ¯(Т_пр )=√(3-1&1714927/1407546) ∙100%= √(2&1,22)∙100%=110,45% Середній темп зростання загальної суми доходів: ¯(Т_пр )=√(3-1&1786684/1473633) ∙100%= √(2&1,11)∙100%=110% Скориставшись формулою 3.1, визначимо планові показники доходу на 2018рік (табл. 3.2). 4. ШЛЯХИ ЗБІЛЬШЕННЯ ДОХОДІВ ПАТ «КИЇВМЕДПРЕПАРАТ» В УМОВАХ РИНКОВИХ ВІДНОСИН Глибокі перетворення, що відбуваються в економіці, сприяють максимальній мобілізації внутрішніх резервів. Для ефективного функціонування суб’єктів господарювання в умовах ринкових відносин найбільше значення має виявлення резервів збільшення обсягу реалізованої продукції, зниження собівартості. Одним із резервів збільшення розміру доходу підприємства є збільшення обсягу реалізації товарної продукції. Між доходом та обсягом реалізації існує пряма залежність, тобто чим більше продукції реалізується, при інших рівних умовах, тим більшою є сума доходу, і навпаки, невиконання плану по реалізації зменшує дохід. Таким чином, різноманітність продукції має значний вплив на збільшення реалізованої продукції підприємства. Розрахуємо можливий обсяг реалізованої продукції на прикладі основних видів продукції. ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ У цій курсової роботі досліджувались теоретичні основи та методичні аспекти аналізу та планування доходів підприємства, зокрема визначено, що дохід – це економічний показник діяльності підприємства, який зростає внаслідок надходження активів і/або погашення зобов’язань, що в кінцевому результаті приводить до збільшення капіталу (за винятком внесків учасників (власників майна). Дохід є узагальнюючим показником роботи підприємства, що виражає результати його операційної, фінансової та інвестиційної діяльності, а значить, відображають його фінансовий стан. Дохід є узагальнюючим показником роботи підприємства, що виражає результати його виробничої, фінансової та інвестиційної діяльності. Від отримання доходів в кінцевому підсумку залежить можливість функціонування підприємства, його конкурентоспроможність та фінансовий стан. Тому в сучасних умовах зростає роль аналізу доходів підприємств як джерела необхідних даних для забезпечення належного протікання процесів формування результатів діяльності суб'єктів господарювання. Економічну сутність поняття доходу досліджували протягом багатьох століть різні видатні економісти. Не виключенням є і сучасні відомі вітчизняні науковці. Доходи підприємства можна класифікувати трьома ознаками: за видами діяльності (доходи від основної (операційної) діяльності, доходи від інвестиційної діяльності, доходи від фінансової діяльності, інші доходи); за джерелами формування (доходи від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), доходи від реалізації активів, доходи від позареалізаційних операцій); за складом (від звичайної діяльності, валовий операційний дохід, чистий операційний доход). Список використаних джерел 1. Внутрішній економічний механізм підприємства: навч. пос. / Круш П.В., Тульчинська С.О., Тульчинський Р.В. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 206 с. 2. Гуріна Н. В. Економічна сутність доходів та їх класифікація: проблеми і шляхи вирішення / Н. В. Гуріна // Науковий вісник Херсонського державного університету. – 2015. – Вип. 12. Ч. 1. – С. 203-205. 3. Економіка підприємства: навч. пос. / за заг. ред. П.В. Круша, В.І. Подвігіної, Б.М. Сердюка. – 2-ге вид. – К.: Ельга-Н, КНТ, 2009. – 780 с. 4. Кириченко С. О. Сучасний фінансовий стан підприємства та перспективи його розвитку / С.О. Кириченко, І.М. Лінник // Сучасні проблеми економіки і підприємництво. – 2015. – №16. – С. 261-266. 5. Скибенко С. Т. Формування стратегії управління прибутком підприємства / С. Т. Скибенко, М. В. Чемерис // Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. – № 6 (51), Ч. 2. – 2011. – С. 152-160. 6. Управління та регулювання як чинники розвитку підприємств національного господарства : монографія / П. В. Круш, О. П. Кавтиш, Т. П. Ткаченко та ін. – К. : НТУУ «КПІ», 2014. – 404 с. 7. Аналіз, прогнозування і планування доходів підприємства та їх особливості в сучасних умовах [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://pidruchniki.com/14940807/ekonomika/analiz_prognozuvannya_planuvannya_dohodiv_pidpriyemstv_osoblivosti_suchasnih_umovah 8. Офіційний веб-сайт агентства з розвитку інфраструктури фондового ринку України [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://smida.gov.ua/db/emitent/year/xml/showform/70815/165/templ 9. Методи екстраполяції [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://pidruchniki.com/1818052040771/buhgalterskiy_oblik_ta_audit/metodi_ekstrapolyatsiyi 10. Аналіз прибутковості та рентабельності підприємства [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://studfiles.net/preview/5706016/page:23/ 11. Коефіцієнт оборотності активів [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://www.finalon.com/slovnik-ekonomichnikh-pokaznikiv/288-oborotnist-aktiviv 12. Економічні дослідження (методологія, інструментарій, організація, апробація) : навч. посіб. / за ред. А.А. Мазаракі. – 2-ге вид., допов. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2011. – 296 с. 13. Економіка та фінанси підприємства: методика розв’язання задач :навч посіб. / [Л.О. Лігоненко, І.В. Височин, О.В. Корольова-Казанська та ін.] – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2010. – 336 с. 14. Офіційний веб-сайт ПАТ «Київмедпрепарат» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.kievmedpreparat.com/ 15. Фінанси підприємств: Підручник / Керівник авт. і наук. ред проф. А.М. Поддєрьогін. 2-ге вид., перероб. та доп. – К.: КНЕУ, 2005. – 384 с. 16. Бухгалтерський фінансовий облік / за ред. Ф.Ф. Бутинця. – Вид. 7-ое. – Житомир : Вид-во "Рута", 2006. – 832 с. 17. Економічна енциклопедія. У трьох томах. – Т. 1 / за ред. С.В. Мочерного та ін. – К. : Вид. центр "Академія", 2002. – 863 с. 18. Бланк І. О., Ситник Г. В. Управління фінансами підприємств і об’єднань: Навч. Посіб. – К.: Київ. нац. торг.-екон. Ун-т, 2006. – 183 с. 19. Бланк И. А. Управление прибылью / Бланк И. А. – [3-е изд.]. – К. : Ника-Центр, 2007. – 768 с. 20. Лігоненко Л.О., Ситник Г.В. Управління грошовими потоками: Навч. посіб. – К.: Київ. Нац. Торг.-екон. ун-т., 2005. – 255с. 21. Продиус Ю.И. Экономика предприятия / Ю.И. Продиус : учебн. пособ. – Харьков : Изд-во "Одиссей", 2004. – 416 с. 22. Аналіз фінансової стійкості підприємства [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://pidruchniki.com/16011013/ekonomika/analiz_finansovoyi_ stiykosti 23. Аналіз показників ліквідності та платоспроможності [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://buklib.net/books/28009/ 24. Сідун В.А. Економіка підприємства / В.А. Сідун, Ю.В. Пономарьова : навч. посібн. – К. : Центр навч. літ-ри, 2003. – 436 с. 25. Блонська В.І. Стратегія управління доходами торговельного підприємства в умовах розвитку ринкових відносин / В.І. Блонська // Науковий вісник НЛТУ України : зб. наук.- техн. праць. – Львів : РВВ НЛТУ України. – 2008. – Вип. 18.6. – С. 117-123. 26. Швабій К.І. Дохід як об'єкт оподаткування / К.І. Швабій // Науковий вісник Національної академії державної податкової служби України. – Сер.: Економіка, право. – 2009. – № 4 (47). – С. 105-112. 27. Шмиголь Н.М. Економічна суть доходів та доходності в системі управління підприємством / Н.М. Шмиголь // Держава та регіон : наук.-виробн. журнал. – Сер.: Економіка та підприємництво. – Запоріжжя : Вид-во Класичного приватного університету. – 2009. – № 7. – С. 221-225. 28. Біла О.Г. Фінанси підприємств / О.Г. Біла : навч. посібн. – Львів : Видво "Магнолія 2006", 2008. – 383 с. 29. Камінська Т.Г. Взаємозв'язок доходів і витрат як категорій оціночних характеристик руху капіталу в обліку / Т.Г. Камінська // Науковий вісник НУБіП України : зб. наук. праць. – К. : Вид-во НУБіП України, 2010. – Вип. 154. – Ч. 3. [Електронний ресурс]. – Режим доступу :http://www.nbuv.gov.ua/portal/chem_biol/nvnau/2010_154_3/10ktg.pdf 30. Методи планування доходів підприємства: особливості та умови їх застосування [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://pidruchniki.com/1965032364750/ekonomika/metodi_planuvannya_dohodiv_pidpriyemstva_osoblivosti_umovi_zastosuvannya 31. Головніна О. Г. Основи соціальної економіки. Підручник / О. Г. Головніна. – 2-ге видання, перероблене та доповнене. – К.: Центр учбової літератури. – 2013. – С. 153-157. 32. Нагрецкіс А. Ю. Управління прибутком підприємства / А. Ю. Нагрецкіс // Ефективна економіка. – 2017. – Вип. №2. – С. 125-131.