0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Мотиви самотності та сирітства у творчості Т.Шевченка (ID:145917)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Література
Сторінок: 31
Рік виконання: 2013
Не продається
Вартість: 0
Автор більше не продає цю роботу
?

Основні причини, чому роботи знімають з продажу:

  1. Автор роботи самостійно зняв її з продажу
  2. Автор роботи видалив свій аккаунт - і всі його роботи деактивувалися
  3. На роботу надійшли скарги від клієнтів - і ми її деактивували
Шукати схожі готові роботи
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП………………………………………………………………………….. 3 РОЗДІЛ I МОТИВИ САМОТНОСТІ У ТВОРЧОСТІ Т.ШЕВЧЕНКА.. 5 1.1. Мотиви самотності у ранній період творчості Т.Шевченка…6 1.2. Мотиви самотності у творчості Т.Шевченка у період “трьох літ”……………………………………………………………… 8 1.3. Мотиви самотності у творчості Т.Шевченка у період заслання……………………………………………………..…10 1.4. Мотиви самотності у творчості Т.Шевченка в останні роки життя………………………………………………………..... 12 РОЗДІЛ II МОТИВИ СИРІТСТВА У ТВОРЧОСТІ Т.ШЕВЧЕНКА.. 16 2.1. Мотиви сирітства у ранній період творчості Т.Шевченка.. 17 2.2. Мотиви сирітства у творчості Т.Шевченка у період “трьох літ”………………………………………………………..…..19 2.3. Мотиви сирітства у творчості Т.Шевченка у період заслання……………………………………………………...…......21 2.4. Мотиви сирітства у творчості Т.Шевченка в останні роки життя………………………………………………....…..…..24 ВИСНОВКИ………………………………………………………………..… 27 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ………………………..….. 29
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
РОЗДІЛ 1 МОТИВИ САМОТНОСТІ У ТВОРЧОСТІ Т.ШЕВЧЕНКА Більшість шевченкознавців основну увагу приділяють творчості поета, зокрема рокам кріпацтва та заслання. Про душевні почуття та переживання Тараса Григоровича Шевченка написано дуже мало. Проте однією з провідних тем, яка властива для всього періоду творчості письменника, є самотність, не лише особиста, але й самотність Батьківщини і народу. Я не бачу щасливого: Все плаче, все гине, І рад би я сховатися, Але де – не знаю, Скрізь неправда; де не гляну… Скрізь Господа лають. Серце в’яне, засихає, Замерзають сльози… І втомивсь я, одинокий, На самій дорозі. Отаке-от! Не здивуйте, Що вороном крячу: Хмара сонце заступила – Я світа не бачу. [21, 1, с.313] Мотиви самотності у творчості Тараса Шевченка викликані особистими душевними травмами. Це і рання втрата матері з батьком, розлука з сестрами та братами, яких також спіткала не найкраща доля, розлука з коханою Оксаною Коваленко. Самотнім поет залишився до кінця своїх днів – не маючи ані дружини, ані дітей. Стан самотності у своїх творах Тарас Шевченко передає за допомогою різних образів(що свідчить про різноманітність самотності самого поета), серед них є і образи рослин, станів природи. Одним з таких є образ “тополі”, який розкритий у однойменній баладі, написаній в перший період творчості Шевченка. 1.1. Мотиви самотності у ранній період творчості Т.Шевченка Рання творчість Тараса Григоровича Шевченка мала переважно романтичний характер. Головними рисами таких творів є незвичайні події, фатальні обставини, герої, здатні на дуже сильне, пристрасне почуття. Поступово в романтизмі посилюються реалістичні мотиви. Ці два напрями тісно переплітаються в усій творчості Шевченка, джерелами якої були тогочасна дійсність, фольклор і літературні традиції. Романтизм у творах поета представлений зразками ліричної поезії, баладами, соціально-побутовими поемами та драматичними творами. Однією з таких балад є “Тополя”, у якій “Шевченко розробив романтичний мотив смерті дівчини від туги за милим, започаткований ще “Причинною”, збагативши його мотивом соціальної нерівності (дівчина гине не тільки тому, що “не діждала пари”, а й тому, що мати “за старого, багатого нищечком єднала”) ”[21, 1, с.115]. Повір’я про перетворення дівчини в тополю відоме здавна. Не менш відомим є вислів “самотня, як тополя”. Головна героїня балади справді постає перед нами самотньою. По-перше, розлучена з коханим, дівчина так і не знаходить розраду ні в чому, ніхто не зміг розділити її горе, а головне – не хотів. І з цими стражданнями вона залишається одна. Чи не в цьому проявляється самотність багатьох людей? Залишившись наодинці зі своїми стражданнями, дівчина зневірилась у долі, тому й пішла до ворожки. По-друге, мати, яка, не зважаючи на горе своєї дитини, хоче одружити її з паном. Проте дівчині краще вмерти, аніж одружитися з нелюбом : Не хочу я панувати, Не піду я, мамо! Рушниками, що придбала, Спусти мене в яму. Нехай попи заспівають, А дружки заплачуть, Легше, мамо, в труні лежать, Ніж його побачить. [21, 1, c.116] Покинута, зневірена дівчина перетворюється в тополю. Ці дерева, що самотньо ростуть уздовж шляхів, стали ніби втіленням багатьох жінок, що чекають свого коханого, виглядають його з далекої дороги, втіленням справжнього кохання. Тарас Шевченко через образ тополі показав долю дівчини, жінки, що як тополя від вітру, потерпають від ударів долі. Почуття самотності підсилюється і тим, що поряд з тополею немає навіть билини, яка теж є символом самотності, гіркої долі дівчини-сироти. Подивиться — серце ниє: Кругом ні билини. Одна, одна, як сирота На чужині, гине! [21, 1, c.113] “І коли поет змалюванням дерева-сироти в степу з самого початку зумів збудити наше співчуття, то співчуття те зміцнюється ще змалюванням стану бідної, покинутої дівчини.”[23, с. 273]. Отже, перший період творчості Тараса Григоровича Шевченка характеризувався романтичними настроями. У поезіях цього часу добре розкрита трагічна доля української дівчини. Особисті трагедії Шевченка знайшли відображення у баладі “Тополя”, де поруч з мотивом кохання розкривається мотив душевної самотності. Символ тополі розкриває суть проблеми “доля-недоля”, бо героїні судилося рости “край дороги”, “бути на межі життя і смерті”, бути самотньою попри гарну вроду та добре серце.