0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Політична відповідальність уряду (ID:177265)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Політологія
Сторінок: 30
Рік виконання: 2017
Вартість: 210
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП РОЗДІЛ 1. Поняття, види та механізми політичної відповідальності уряду 1.1 Суть і види політичної відповідальності уряду 1.2 Механізми політичної відповідальності уряду РОЗДІЛ 2. Політична відповідальність уряду в країнах із різними формами державного правління 2.1 Особливості політичної відповідальності уряду в різного типу монархіях та президентських республіках 2.2 Особливості політичної відповідальності уряду в парламентських республіках 2.3 Особливості політичної відповідальності уряду у змішаній республіці РОЗДІЛ 3. Порівняльний аналіз політичної відповідальності урядів європейських країн ВИСНОВКИ СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДОДАТКИ
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
1.1 Суть і види політичної відповідальності уряду Політична відповідальність є необхідною складовою демократичного державного правління і взагалі взаємовідносин народу і влади, громадянського суспільства й держави. Саме держава як головний суб'єкт публічної влади в демократичному суспільстві виступає і головним інституційним суб'єктом політичної відповідальності [8, С.198]. У юридичній літературі термін «політична відповідальність уряду» вжито як синонім його парламентської відповідальності. При цьому зазначається, що остання передбачає солідарну відповідальність уряду за політичний курс та здійснювану ним управлінську діяльність. Проте на думку багатьох авторів, політична відповідальність уряду – ширше за змістом поняття, оскільки включає в себе форми урядової відповідальності не тільки перед парламентом, а й перед главою держави. Наприклад, В.М. Шаповал вважає формою конституційної відповідальності уряду його парламентську відповідальність і відповідальність у порядку імпічменту як особливу процедуру конституційної й політичної відповідальності вищих посадових осіб виконавчої влади, яка реалізується за участю парламенту [13,С.51]. Політична відповідальність є змістовним чинником, який визначає діяльність державних інститутів, партій і окремих політиків. Тому це поняття є частиною повсякденного політичного та державного життя. До суб'єктів політичної відповідальності можна зарахувати політичних акторів (партії, окремі політики, державні діячі), які безпосередньо формують і впроваджують політику; професійні та соціальні групи, які сприяють формуванню політики (експертне середовище, наукова та духовна еліта суспільства) і соціальні прошарки, на яких спрямована політика. До кожного із зазначених суб'єктів висуваються окремі вимоги політичної відповідальності. Якщо політика виявляється неякісною, то відповідальність за це несуть як некомпетентні політики, так і ті соціальні прошарки населення, які голосували за цих політиків. 2.1 Особливості політичної відповідальності уряду в різного типу монархіях та президентських республіках Дуалістична монархія. Уряд, якщо таке є, за свою діяльність несе відповідальність лише перед монархом, але аж ніяк не перед парламентом. Останній може впливати на уряд, тільки використовуючи своє право встановлювати бюджет держави. Важіль цей, хоча і досить потужний, може, однак, використовуватися лише раз на рік, а крім того, депутати, вступаючи в конфлікт з урядом і через нього - з монархом, не можуть не відчувати постійної загрози розпуску парламенту. Головна ознака парламентарної монархії - політична відповідальність уряду перед парламентом (нижньою палатою) за свою діяльність. Якщо парламент (нижня палата) висловить уряду недовіру або відмовить в довірі, уряд повинен піти у відставку або повинен бути відправлений у відставку монархом. Однак зазвичай, це повноваження парламенту врівноважується правом уряду запропонувати монарху розпустити парламент (нижню палату) і призначити нові вибори, з тим щоб конфлікт між законодавчою і виконавчою владою вирішив народ: якщо він підтримає уряд, то в результаті виборів в парламенті утворюється більшість з його прихильників, якщо ж виборці з урядом не згодні, то і склад парламенту виявиться відповідним, а уряд буде змінено. Політична відповідальність уряду перед главою держави полягає в тому, що в президентських республіках президент не тільки призначає міністрів і контролює їх діяльність, а й може звільнити з посади окремого профільного міністра або всіх членів уряду на свій розсуд, у тому числі з політичних міркувань [4, С.204].