0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Українська пісня (ID:242794)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Література
Сторінок: 42
Рік виконання: 2017
Вартість: 200
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………….3 РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ ПІСНІ 1.1 Виховний потенціал української народної пісні……………………....6 1.2 Функції пісні у вихованні дітей дошкільного віку…………………....9 1.3 Сутність і досліди естетичного виховання дітей дошкільного віку…………………………………………………………………………………13 1.4 Психотерапевтичний вплив українського фольклору на естетичне виховання дітей…………………………………………………………………..19 1.5 Види української пісні………………………………………………...22 РОЗДІЛ 2 МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКОРИСТАННЯ ПОТЕНЦІАЛУ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ ПІСНІ 2.1 Аналіз досвіду виховання по впливу української народної пісні……………………………………………………………………………...…28 2.2 Хід та результат естетичного виховання……………………………..36 ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ…………………………………….…...39 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………….41
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ ПІСНІ 1.1 Виховний потенціал української народної пісні У цьому поетичному жанрі особливо яскраво закарбувалася мудрість народу, філософія його життя. За своїм походженням і суттю пісня є мистецтвом загальнонародним. Мета пісні — не стільки виразити особистість її творця, автора, скільки залучити слухача до співпереживання. Це зумовлено тим, як слушно зауважував І.Я. Франко, що "народний поет творить свою пісню з того матеріалу вражень та ідей, яким живе ціла маса його земляків... його пісня є, отже, якимось виразом думки, вражень та устремлінь цілої маси, і тільки таким чином вона стає здатна до сприйняття і засвоєння її масою". Народна пісня здатна торкатися найніжніших струн людської душі, тому що, за висловом М.Т. Рильського, "в піснях і труд, і даль походу, і жаль, і успіх, і любов, і гнів великого народу, і за народ пролита кров". Виховна сила народних пісень зумовлена передусім тим, що своїм змістом, мелодією вона спрямована на формування почуттів людини. А почуття — це багатюще джерело й основа благородних діянь особистості. Почуття — стійке емоційне ставлення людини до явищ дійсності, що віддзеркалює значення цих явищ у зв'язку з її потребами та мотивами; вищий продукт розвитку емоційних процесів у суспільних умовах. "Почуття людини, — писав відомий психолог С.Л. Рубінштейн, — найбільш яскраве вираження "природи, що стала людиною", і з цим пов'язана та хвилююча чарівність, яка випливає з будь-якого справжнього почуття". Психологи виділяють різноманітні вияви почуттів: любов, віра, співчуття, ненависть, гордість, патріотизм, заздрощі, ревнощі, егоїзм, марнослав'я та ін. Почуття — наріжний камінь формування переконань. Поетична творчість є могутнім засобом формування морально-духовних цінностей людини. А особливо, коли поезія підсилюється музикою. Невипадково значну частину фольклорного жанру становить поетична творчість: поеми, балади, пісні, коломийки, думи, хороводи та ін. Могутнім засобом формування почуттів людини (а поготів і переконань) виступає не лише народна поетика, а й авторська. Для прикладу прислухаємося до поетичного шедевру талановитого українського поета Бориса Олійника "Пісня про матір": Посіяла людям літа свої літечка житом, Прибрала планету, послала стежкам споришу, Навчила дітей, як на світі по совісті жити, Зітхнула полегко — і тихо пішла за межу. — Куди це Ви, мамо? — сполохано кинулись діти, — Куди Ви, бабусю? — онуки біжать до воріт. — Та я недалечко... де сонце лягає спочити. Пора мені, діти... а ви вже без мене ростіть. — Так як же без вас ми?.. То що ви намислили, мамо? —А хто ж нас, бабусю, у сон поведе по казках? — А я вам лишаю всі райдуги із журавлями, І срібло на травах, і золото у колосках. — Не треба нам райдуг, не треба нам срібла і злата, Аби тільки ви нас чекали завжди край воріт! Та ми ж переробим усю вашу вічну роботу, — Лишайтесь, матусю. Навіки лишайтесь. Не йдіть. Вона посміхнулась, красива і сива, як доля. Змахнула рукою — злетіли у вись рушники. "Лишайтесь щасливі..." — І стала замисленим полем На цілу планету, на всі покоління й віки. Великий вплив на формування почуттів людини має зміст цього твору у поєднанні з музичною мелодією, зокрема у виконанні народної артистки України Таїсії Повалій. При цьому треба зауважити, що і поетичний зміст, і музика пісні вибудувані в кращих традиціях народної пісенної творчості, про яку український письменник Павло Грабовський писав: "Що за милозвучність та краса, не кажучи вже про класичну простоту та безпосередність, натхненність! Се — джерело, з якого на здоров'я довго ще будуть пити нащадки. Влучність вислову надзвичайна, а стислість просто не передатна!". Український пісенний фольклор охоплює, по суті, всі аспекти життєдіяльності нашого народу. Зокрема: пісні календарно-обрядові (русальні та петрівочні, купальські, жниварські, веснянки), епічні, історичні, родинно-обрядові, родинно-побутові (про кохання, про родинне життя, колискові, жартівливі), соціально-побутові (козацькі, чумацькі, кріпацькі, бурлацькі, солдатські), коломийки, балади. Ознайомлення зі змістом величезного масиву народних пісень дає підстави стверджувати, що в них зосереджено величезний потенціал для виховання морально-духовних цінностей молодого покоління. Це невмируще багатство українського народу, яке треба активно відроджувати, розвивати, користуватися ним у процесі родинного виховання, діяльності загальноосвітніх навчально-виховних, професійних освітніх закладів, а також у засобах масової інформації. Прикро, що в засобах масової інформації в Україні має місце очевидне засилля масової культури сумнівного ґатунку, позбавленої ознак конкретної національної культури, загальнолюдських морально-духовних цінностей. Наведемо зразки народних пісень, які є яскравим показником мудрості народу (фольклор і визначає, по суті, поняття "народна мудрість") щодо виховання не лише молодого покоління, а й усіх членів української спільноти. Колядка, що славить господарів (чоловіка й жінку), сприяє формуванню культу родини: Добрий вечір тобі, господарю! Стережи, Боже, твойого товару. Твойого товару від всякого спадку, Щоб не було якого припадку. Хорошеньку господиню маєш, Хорошенько її поважаєш: Як чашечку у меду, Як соловейко у саду. Там барвінок в саду процвітає, Там чоловік жону вихваляє.