0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Шкільне правознавство на сучасному етапі розвитку вітчизняної загальної середньої освіти (ID:137187)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 134
Рік виконання: 2014
Не продається
Вартість: 0
Автор більше не продає цю роботу
?

Основні причини, чому роботи знімають з продажу:

  1. Автор роботи самостійно зняв її з продажу
  2. Автор роботи видалив свій аккаунт - і всі його роботи деактивувалися
  3. На роботу надійшли скарги від клієнтів - і ми її деактивували
Шукати схожі готові роботи
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП………………………………………………………………………………с.3-5 РОЗДІЛ 1. ЗАГАЛЬНЕ ПОНЯТТЯ ШКІЛЬНОЇ ПРАВОВОЇ ОСВІТИ ТА ЇЇ ІСТОРИЧНЕ СТАНОВЛЕННЯ ЯК ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ …..с.6-44 1.1.Мета та завдання шкільної правової освіти…………………………………..с.6-14 1.2.Становлення та розвиток шкільної правової освіти в Україні у ХIХ – 90-х рр. ХХ ст. с.14-26 1.3. Шкільна правова освіта у незалежній Україні (1991-2000 рр.)…………….с.26-44 РОЗДІЛ 2. СУЧАСНИЙ СТАН ТА СТРУКТУРА ШКІЛЬНОЇ ПРАВОВОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ……………………………………………………………..с.45-86 2.1. Правова освіта в початковій та основній школі …………………………...с.44-73 2.2. Викладання обов'язкових правознавчих курсів в 9 - 10 класах……………с.73-86 РОЗДІЛ 3. СИСТЕМА НАВЧАННЯ ПРАВОЗНАВСТВА В ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ……………………………………………………………………………с.87-122 3.1.Поняття профільного навчання та особливості вивчення курсу "Основи правознавства" в 10-11 класі профільного рівня………………………………..с.87-96 3.2.Елективні курси правознавства в основній та старшій профільній школі…………………………………………………………………………….....с.96-108 3.3.Експерементальний елективний правознавчий курс "Історія закону та права України"……………………………………………………………….…………с.108-121 ВИСНОВКИ…………………………………………………………………….с.122-125 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ………………………………с.126-134
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП В сучасних соціокультурних умовах розбудови правової держави та громадянського суспільства в Україні значно зростає роль правової освіти і правового виховання населення, що викликано ускладненням економічних і політичних процесів, соціальних відносин, розширенням комунікативних зв'язків між людьми, зростанням відповідальності особистості за власну долю. Без глибоких правових знань еволюційний розвиток суспільства неможливий. Нові цілі й напрями сучасної модернізації шкільної правової освіти, зумовлені розвитком процесів державотворення, національно-культурного відродження, становленням громадянського суспільства в Україні, висувають завдання формування громадянськості як провідної риси особистості. Визначальною характеристикою громадянської зрілості є розвинена правосвідомість – усвідомлення особою своїх прав, свобод, обов'язків, принципів побудови правової системи, позитивне ставлення до закону та державної влади. Передумовою формування та розвитку правосвідомості особистості є правова освіченість і здатність керуватися відповідними знаннями в умовах сучасного суспільного життя. Це досягається засобами правової освіти та виховання. Школа має дати дитині не тільки правові знання, а й сформувати вміння, навички, життєву позицію, компетентність, яких потребує демократичне громадянське суспільство. Завдяки новим підходам до змісту освіти та комунікації між вчителем і учнями в навчальному процесі, за умов спеціально спрямованої системи навчально-виховної роботи школа повинна перетворитись у зразок демократичного правового простору. Саме правові знання, уміння та навички є тим підґрунтям, на якому формується правова свідомість та правова культура учня. Вони допомагають учням співвідносити власні вчинки і поведінку своїх товаришів не лише із загальновідомими моральними нормами, а й вимогами законів, коригувати свою поведінку, змінювати її у правильному напрямі. Питання становлення та розвитку правової освіти в Україні не були об'єктом окремого наукового дослідження, хоча окремі аспекти цієї проблеми досліджувалися українськими науковцями, зокрема: питання стану правничої освіти в Україні (Ю.Шемчученко, В.Андрейцев, В.Сущенко); методики викладання правознавства в школі (Б.Андрусишин, А.Гуз); науково-теоретичного обґрунтування шкільної правової освіти (М.Галенко, В.Денисов). Зважаючи на недостатнє наукове та практичне опрацювання даної теми вона є досить актуальною, зважаючи на те, що одним із важливих завдань загальної середньої освіти в Україні є формування правової свідомості, правової культури учнівської молоді. Вирішення цього завдання покладається на відповідні предмети правового та суспільствознавчого циклу в початковій, основній та старшій школі. Мета дослідження – розкрити процес та етапи становлення і розвитку правознавства як шкільної дисципліни та виокремлення його в самостійний шкільний предмет, а також охарактеризувати сучасний стан та головне значення правової освіти на основі грунтовного аналізу шкільних правових та суспільствознавчих дисциплін починаючи з початкової школи. Для досягнення мети визначено такі завдання: 1. Розкрити основне значення, мету та завдання шкільної правової освіти в Україні; 2. Дослідити основні етапи становлення та розвитку шкільної правової освіти в Україні, починаючи з XIX ст. і до сьогодення; 3. Прослідкувати інтеграцію правових знань у шкільні курси початкової та основної школи; 4. Проаналізувати особливості вивчення обов'язкових правознавчих курсів в 9 та 10 класах, а також елективних допрофільних курсів з правознавства; 5. Розкрити загальне поняття та особливості профільного навчання в школі та охарактеризувати особливості правознавчих курсів у 10-11 класах профільного рівня; 6. Розробити експериментальну навчальну програму елективного курсу з правознавства. Об’єкт дослідження – правова освіта у вітчизняних загальноосвітніх закладах. Предмет дослідження – становленя та розвиток правової освіти у вітчизняній загальноосвітній школі та особливості навчання дисциплін правового циклу на сучасному етапі розвитку вітчизняної загальної середньої освіти. Для розв’язання поставлених завдань застосовувались такі методи дослідження: 1. Теоретичні, до яких відносяться аналіз літератури і результатів дослідження різних авторів. 2. Емпіричні методи дослідження, до яких відносяться аналіз програм, розробки уроків педагогів, а також метод спостережень за викладачами та учнями у ході навчального процесу, у який ми були включені під час проходження педагогічної практики в школі. Наукова новизна дослiдження полягає у комплексному пiдходi до розгляду проблеми "Шкільне правознавство на сучасному етапі розвитку вітчизняної загальної середньої освіти", аналізі та характеристиці літератури та програм при розгляді даної теми, а також в розробці власного елективного курсу з правознавства. В ходi роботи над дослiдженням залучено та грунтовно опрацьовано широке коло лiтератури та джерел. Дана робота може бути використана на уроках правознавчих дисциплін в школі, бути джерелом для підготовки до семінарського заняття в університетах. Отже, в ході написання дипломної роботи нами було ґрунтовно розкрито основне значення, мету та завдання шкільної правової освіти в Україні на різних етапах розвитку нашої держави. Було показано, що категорія мети та змісту правової освіти в цілому залежала від політики державного керівництва, яке в певний період історичного розвитку стояло на чолі нашої держави, або диктувалася з боку цієї влади. В нашому випадку це – Російська імперія, СРСР та комуністичний уряд, а також зміни мети і завдань правової освіти зі здобуттям незалежності. В цілому на сьогодні загальна мета шкільної правової освіти полягає у сприянні та допомозі усвідомленню учнями цінностей права, прав і свобод людини, формуванню у них умінь оцінювати чинне право з огляду на його відповідність національним та загальнолюдським цінностям, які закріплені в міжнародних документах. Метою шкільної правової освіти охоплюється формування правового мислення, основ правової свідомості, правової культури й правомірної поведінки) в учня. Сьогодні правова освіта має бути спрямована на виховання переконань, що допомагають краще орієнтуватись у складних процесах суспільного життя, виборі життєво важливих цінностей. Формування високого рівня правової культури та правосвідомості особи, її ціннісних орієнтирів та активної позиції як члена громадянського суспільства - це завдання, визначені Національною програмою правової освіти населення. Було розкрито та досліджено основні етапи становлення та розвитку шкільної правової освіти в Україні, починаючи з XIX ст. і до сьогодення. Зазначимо, що майже до періоду здобуття Україною незалежності досить тривалий проміжок часу, правова освіта розвивалася та підпорядковувалася указам та директивам держав, до складу яких входила сама Україна. Тому змістовне та ідеологічне наповнення змісту правових курсів, що викладалися в навчальних закладах нашої держави, залежало від політики влади даної держави або керівництва. До проголошення незалежності України проблемам шкільної правової освіти на її території не приділяли великого значення. Тільки створені у другій половині 80-х рр. ХХ ст. правозахисні організації порушують питання стосовно недотримання прав і свобод у тоталітарній державі, і, як наслідок цього, відсутності системи правової освіти, зокрема і шкільної. І лише з проголошенням незалежності шкільна правова освіта підноситься на якісно новий рівень розвитку, про що яскраво свідчить створення маси навчальних курсів, програм та підручників правознавчого циклу, та впровадження і інтерацію правового знання в певні шкільні навчальні предмети зокрема. В ході опрацювання та аналізу шкільних навчальних курсів показали інтеграцію правових знань у шкільні курси початкової та основної школи. Нами було наголошено, що правове виховання дитини має починатися вже в дитячому садочку. Дошкільнята тільки починають освоювати ази морально-правової культури. Ознайомлення з правами носить пропедевтичний характер і готує дитину до засвоєння демократичних цінностей і прав людини в подальшому. Правове виховання дошкільника починається з виховання у нього почуття власної гідності, поваги до самого себе. Продовження правової освіти та виховання дитини відбувається в початковій та основній школі і на даному етапі формування правової культури у дитини, засобами навчальних предметів, повинні бути сформовані зальні уявлення про основні правові норми, які тісно переплітаються з моральними нормами та окремі норми конституційного, цивільного, сімейного, адміністративного та кримінального законодавств, закладаються основи для подальшого опанування більш складнішими правовими курсами у старшій та профільній школі. Було проаналізовано також особливості вивчення обов'язкових правознавчих курсів в 9 та 10 класах, а також розкрили особливості деяких елективних допрофільних курсів з правознавства, які пропонуються для вивчення в основній та старшій школі. Нами було доведено, що базовим правовим курсом у системі суспільствознавчої освіти є предмет «Основи правознавства», який і запропоновано для вивчення в 9 та 10 класах. Саме тут закладаються основи системи правових знань, поглядів, переконань, формуються навички правомірної поведінки учнів, виробляються уміння аналізувати суспільно-політичні події в Україні та світі, критично їх оцінювати. В свою чергу елективні правознавчі курси поглиблюють та розширюють межі профільних правознавчих предметів, розвивають і доповнюють їх зміст, а деколи і інтерують. Було розкрито загальне поняття та особливості профільного навчання в школі та охарактеризували особливості правознавчих курсів у 10-11 класах профільного рівня. Було встановлено, що профільне навчання в загальноосвітніх навчальних закладах створює реальні умови для професійного самовизначення кожного учня, побудови індивідуальної освітньої траєкторії, сприяє рівному доступу до якісної освіти різним категоріям учнів відповідно до їх індивідуальних схильностей та потреб, забезпечує необхідний рівень допрофесійної, професійної та довузівської підготовки учнів. Також встановили, що вивчення правознавства в 10-11 класах профільноо рівня розкриває та охоплює найважливіші юридичні дисципліни, які вивчаються майбутніми правознавцями, та готує майбутнього випускника до отримання юридичної освіти, згідно з обраним профілем, та продовжити своє навчання по завершеню школи в юридичному вузі чи факультеті. Старшокласник по завершенню вивчення даного курсу вже в цілому є обізнаним з основними галузями права України, своїми громадянськими правами та обов'язками та готовий стати на поріг дорослого життя. Отож, підсумувавши всі напрацювання попередніх розділів та пунктів дипломної роботи, ґрунтовно та всесторонньо дослідивши становлення правової освіти та особливості її вивчення в загальноосвітніх закладах України, нами було розроблено експериментальну навчальну програму елективного курсу з правознавства. Ми запропонували курс для 11 класу, випускників школи, які вже знайомі з основними поняттями історії своєї держави та поняттями правової науки. Головною метою і спрямованістю нашого курсу, рушієм, що і спонукав нас для розробки саме такого курсу є реалії сучасної ситуації нашої держави та ставлення молодої людини до власної держави та її майбутнього. Курс "Історія закону та права України" має допомогти випускнику сформувати власне бачення свого місця в державі, місця держави у світовій спільноті та її долі. Ми пропонуємо досягти цього саме шляхом показу складнного шляху становлення прав людини, починаючи з епохи Київської Русі та завершуючи прийняттям Конституції та нормативно-правових актів незалежної України.
Інші роботи з даної категорії: