Зразок роботи
ВСТУП
Для України на сьогодні є дуже актуальними усі питання, що стосуються державного боргу, його погашення та питання, щодо управління та обслуговування державного боргу.
Отже, що таке державний борг:
"Державний борг - сукупні боргові зобов'язання держави перед усіма кредиторами (юридичними та фізичними особами, іноземними державами, міжнародними організаціями та ін.) Державний борг складається із заборгованості центрального уряду, регіональних та місцевих органів влади, а також боргів всіх корпорацій з державною участю, пропорційно частці держави в їх капіталі.Державний борг традиційно поділяють на зовнішній[ Зовнішній державний борг - заборгованість держави іншим країнам, міжнародним економічним організаціям та іншим особам. Державний зовнішній борг є частиною валового зовнішнього боргу країни.] і внутрішній[ Внутрішній державний борг - заборгованість держави власникам державних цінних паперів і іншим кредиторам.
]."
В Україні величина державного боргу регулюється законодавчо з 1992 р. Законом України "Про державний внутрішній борг України".
І власне в Україні державний борг виникає в результаті фінансових запозичень держави, договорів і угод про надання кредитів і позик, пролонгації та реструктуризації боргових зобов'язань минулих років. Найбільше наша держава заборгувала зовнішнім кредиторам : МВФ (одне тішить, що ці борги потрібно віддавати частинами, протягом декількох років), Всесвітньому банку та ВТБ Росія, а також сюди додається заборгованість за єврооблігаціями, які Україна продала на міжнародних ринках. У травні 2017 року прямий зовнішній державний борг, тобто фактична сума позичених коштів, що надійшла в розпорядження уряду ззовні, становила 37,1 млрд дол. А насьогодні зовнішні державні гарантії при цьому складають 10,7 млрд дол.
Примітно, що на початок 2017 року, а саме в січні, сукупний держборг складав 71,2 млрд дол. У лютому він збільшився на 600 млн, у березні – ще на півмільярда. У квітні він становив 74,3 млрд дол. Щодо прямого внутрішнього держборгу, то він на кінець весни 2017 року сягав 26,1 млрд дол., а державні гарантії – 743 млн.
Всі ми розуміємо, що авторитет держави, як будь-якого боржника, залежить від визнання нею своїх боргів і забезпечення їх повного погашення у встановлені терміни. При цьому наша Україна повинна керуватися не тільки власними інтересами, але й інтересами кредиторів, а також уникнути: перерозподілу національного доходу на користь власників державних облігацій та інших державних цінних паперів,оскільки погашення боргу здійснюється за допомогою бюджетного фонду країни, який формується за рахунок участі всього працездатного населення та суб'єктів господарювання; скорочення споживання населенням країни, адже гроші, вкладені у державні цінні папери, вже не використовуватимуться найближчим часом на купівлю споживчих товарів; збільшення податків для обслуговування державного боргу, що негативно впливає на ділову та економічну активність.