Зразок роботи
Вступ
Масове харчування відіграє важливу роль у житті суспільства. Воно найбільш повно задовольняє потреби людей у харчуванні. Підприємства харчування виконують такі функції, як виробництво, реалізація і організація споживання кулінарної продукції населенням у спеціально організованих місцях. Підприємства харчування здійснюють самостійну господарську діяльність і щодо цього не відрізняються від інших підприємств. Харчування населення зорганізується в основному невеликими приватними підприємствами. Харчування є необхідною життєвою потребою більшості робітників, службовців, учнів і значної кількості інших груп населення країни. Індустрія масового харчування перебуває в процесі розвитку - росте як число закладів, так і якість обслуговування. З кожним роком масове харчування усе більше впроваджується в побут широких мас населення, сприяє рішенню багатьох соціально-економічних проблем; допомагає краще використати продовольчі ресурси країни, вчасно надає населенню якісне харчування, що має вирішального значення для збереження здоров'я, росту продуктивності праці, підвищенню якості навчання; дозволяє більш ефективно використати вільний час, що в наші дні є чимало важливим фактором для населення. Мережа підприємств харчування, який використається населення, представлена різними типами: їдальнями, ресторанами, кафе, закусочними, барами і ін. необхідність різних типів визначається: різнохарактерністю попиту населення на різні види харчування (сніданки, обіди, вечері, проміжні прийоми їжі, бізнес - ленчі); специфікою обслуговування людей і під час коротких обідніх перерв, і під час відпочинку; необхідністю обслуговування дорослого населення і дітей, здорових і нужденних у лікувальному харчуванні. Попит на продукцію і послуги масового харчування безупинно змінюється і росте.
У житті людського суспільства ресторани відіграють важливу роль. «Вихід» у ресторан виконує важливу соціальну функцію. Люди бідують не тільки в насиченні їжею, але і у спілкуванні один з одним.
Ресторан - найбільш комфортабельне підприємство харчування, в якому організація харчування поєднується з улаштуванням дозвілля споживачів (широкий асортимент страв, напоїв, кондитерських виробів складного приготування).
Ресторан характеризується високим рівнем комфортності за рахунок устаткування і зручних меблів, високою якістю обслуговування відвідувачів і розмаїтістю кулінарних, кондитерських виробів, блюд і напоїв. Відвідувачів обслуговують метрдотелі, офіціанти і бармени.
Ресторани розрізняють:
за асортиментом продукції, що реалізується: рибний, пивний, національної кухні, з кухнею зарубіжних країн;
за місцем розташування: при готелі, вокзалі, у зоні відпочинку, вагон-ресторан та ін.;
за методами та специфікою обслуговування з частковим, повним обслуговуванням офіціантами, швидкого обслуговування.
Головна функція ресторану послуг харчування і розваги. Директор ресторану контролює наступні види робіт:
роботу кухні;
банкетну діяльність;
організацію обслуговування в ресторані;
постачання барів;
обслуговування в спеціалізованих кімнатах або зонах відпочинку;
обслуговування гостей у барах ресторану.
При ресторані може бути кілька залів або бути однин зал, та і по типі ресторани теж можуть відрізнятися. Ресторани можуть знаходитися при готелях або окремо. Ті що при готелях обслуговують і проживаючих в готелі, і людей, що приходять із боку. Останнім часом у зв'язку зі зрослою вимогливістю відвідувачів ресторани намагаються підвищувати якість готування їжі і обслуговування. Готельні ресторани управляються менеджерами, які зобов'язані підтримувати високу якість обслуговування відвідувачів, керувати обслуговуванням гостей у номерах, через бари чи міні-бари і коктейль-бари.
У даній курсовій роботі розглядається організація роботи складського господарства, рибного та гарячого цехів ресторану класу люкс
Актуальністю теми є те що ресторанний бізнес у наш час справа модна і дуже прибуткове. У сучасному світі існує величезна кількість підприємств харчування, і вижити в цій конкурентній боротьбі дуже складно. І щоб «стриматися на плаву», а бажане бути популярним, діставати гарний прибуток і подобатися людям, потрібно вносити нову ідею у вже існуючий, звичний усьому ресторан. Або при відкритті нового підприємства зробити щось таке чого ще не було в місті.
Метою дослідження є вивчити важливість ідеї і концепції ресторану, організацію роботи його складського господарства, овочевого та гарячого цехів в ресторані класу люкс, зрозуміти і побачити, як правильно складена концепція вплине на подальше процвітання підприємства.
Практична значимість полягає в тому, що результати дослідження можна застосувати і використовувати при підготовці до розробки концепції нового ресторану, а так само при вдосконалюванні вже існуючого. Наприклад, підприємство харчування колись мало більший успіх, але, враховуючи, що ресторанів з кожним днем ставати усе більше, відвідувачі втратили інтерес до даного підприємства і стали відвідувати нове і у чомусь більш цікаве (наприклад, вишуканий інтер'єр або незвичайна кухня). І для того, щоб повернути колишню «славу» ресторан потрібно перетворити або повністю перемінити його тематику.
Об'єкт дослідження - організація роботи складського господарства, овочевого та гарячого цехів в ресторані класу люкс.
Предмет дослідження - концепція ресторану класу люкс, як невід'ємна частина ресторанної діяльності, його складське господарства, овочевий та гарячий цехи.
Для досягнення поставленої мети необхідно розв'язати наступні завдання:
зробити теоретичний аналіз наукової літератури по проблемі дослідження;
розкрити поняття ідеї, і розповісти, які фактори є визначальними при розробці організації ресторанної діяльності, його складського господарства, овочевого та гарячого цехів;
проаналізувати, які дослідження потрібні провести для розробки ресторанної діяльності, його складського господарства, овочевого та гарячого цехів;
виділити основні фактори, що впливають на вибір того або іншого концептуального розв'язку.
Метод дослідження - теоретичний аналіз літератури по проблемі дослідження.
Структура даної курсової роботи:
Введення, у якому розкривається актуальність теми, мета, завдання, практична значимість, а також методи дослідження.
В I розділі розглянута загальна характеристика закладу ресторанного господарства – ресторані класу люкс.
В II розділі розглянута організація виробничого процесу в ресторані класу люкс.
У висновку зроблені висновки по всій роботі.
Завершує роботу список літератури.
Даний курсовий проект є підсумковою роботою в закріпленні теоретичного і практичного матеріалу отриманого в процесі навчального курсу. Організація роботи будь-якого закладу ресторанного господарства припускає наявність не тільки нормативно-технічної документації і відповідної технічної бази, але і висококваліфікований фахівців.