0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

КОМУНІКАЦІЇ В ДІЯЛЬНОСТІ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ: ДОСВІД ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ (ID:185246)

Тип роботи: магістерська
Сторінок: 145
Рік виконання: 2016
Вартість: 1800
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП 9 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ КОМУНІКАЦІЙ В ДІЯЛЬНОСТІ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ 13 1.1. Комунікації та комунікативна діяльність: сутність, види, класифікація 13 1.2. Особливості комунікацій в діяльності служби зайнятості 22 1.3. Підходи до ефективного управління комунікаціями в сфері надання соціальних послуг 31 РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ КОМУНІКАТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ ЯК НЕОБХІДНА УМОВА ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮ (НА ПРИКЛАДІ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ) 43 2.1. Загальна характеристика служби зайнятості 43 2.2. Аналіз комунікаційної діяльності 51 2.3. Результативність комунікаційної діяльності 65 РОЗДІЛ 3. УДОСКОНАЛЕННЯ КОМУНІКАЦІЙ В ДІЯЛЬНОСТІ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ 76 3.1. Організаційні заходи з удосконалення комунікаційної діяльності в Чернівецькій ОСЗ 76 3.2. Запровадження сучасних інформаційних технологій як ефективний засіб удосконалення комунікаційної діяльності 88 3.3. Досвід країн ЄС щодо розвитку та регулярного оновлення політики і комунікаційної технологій у сфері надання соціальних послуг 99 ВИСНОВКИ 117 ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 122 ДОДАТКИ 134
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність теми. На сьогодні інформація є найважливішим ресурсом, який дає можливість управлінським системам забезпечувати свій розвиток та зміцнювати стратегічні позиції. В умовах жорсткої спеціалізації праці без своєчасного надходження інформації неможлива ефективна діяльність. Без якісної та достовірної інформації складно сформулювати цілі, оцінити ситуацію, визначити проблему, підготувати і прийняти рішення, а також проконтролювати його виконання. Ефективне функціонування ринку праці тісно пов'язане із якістю комунікацій, що визначається здатністю суб'єктів управлінського процесу забезпечити ефективну передачу інформації. Проблеми управління комунікаційною діяльністю в державних службах зайнятості України залишаються фактично невирішеними, потребують ґрунтовного дослідження, а також розроблення новітніх методів державного управління, які дадуть змогу підвищити ефективність передавання інформації. Питанням управління організаціями приділено досить багато уваги вітчизняними та зарубіжними науковцями, такими як: Василенко В.О., Герасимчук В.Г., Дорощук В.А. та ін. Питання впровадження принципів менеджменту в організації діяльності державної служби зайнятості відображені в наукових розробках вітчизняних вчених І. Гнибіденка, А. Казановського, Ю. Маршавіна, В. Петюха, М. Руженського, Л. Щетініної. Методи удосконалення діяльності служб зайнятості в зарубіжних країнах виклали у своїх роботах експерти Міжнародної організації праці (далі - МОП) Д. Прайс, Ф. Туй, Е. Хансен. Дослідженням проблем комунікацій присвячені праці таких авторів, як В. Бебик, О. Гірняк, А. Грищук, Л. Жданова, О. Кузьмін, П. Лазановський, Дж. Лейхіф, Є. Майовець, М. Макарова, О. Мельник, В. Плиса, Р. Пушкар, Дж. Пенроуз, Н. Тарнавська, С. Сибіряков, О. Холод, Н. Шпак тощо. Зазначені автори сформували підходи та механізми щодо налагодження ефективного комунікаційного процесу, розробки повідомлень, створення ефективної системи зворотного зв'язку тощо. Проблеми ефективного функціонування ринку праці досліджені в роботах Г. Абрамчик, З. Бараник, Г. Белякова, О. Бородіна, І. Бушмаріна, О. Волкова, О. Маліновської, В. Приймака, Л. Степаненко, О. Стефанишин, А. Хоронжого тощо, які розробили теоретичні та прикладні підходи до формування ефективної системи управління ринком праці. Одночасно сьогодні досліджень, які характеризували б особливості управління комунікаціями в системі державної служби зайнятості на сьогодні недостатньо. Метою даної роботи є дослідження комунікацій в діяльності служби зайнятості та розробка заходів щодо удосконалення управління комунікаційною діяльністю у Чернівецькій обласній службі зайнятості. Для реалізації поставленої мети першочерговими завданнями є: - розкрити суть та види комунікацій і комунікаційної діяльності; - розглянути особливості комунікацій в діяльності служби зайнятості; - проаналізувати підходи до ефективного управління комунікаціями в сфері надання соціальних послуг; - дати загальну характеристику ЧОСЗ; - проаналізувати зовнішню та внутрішню комунікаційну діяльність в Чернівецькій ОСЗ; - дослідити результативність комунікаційної діяльності ЧОСЗ; - розробити заходи щодо вдосконалення управління комунікаційною діяльністю в службі зайнятості з урахуванням зарубіжного досвіду. Об’єктом дослідження є комунікаційні процеси в діяльності служби зайнятості. Предметом дослідження є особливості внутрішніх та зовнішніх комунікацій у Чернівецькій обласній службі зайнятості. Базою дослідження є Чернівецький обласний центр зайнятості. Методи дослідження. Методологічну основу магістерської роботи становлять сукупність принципів, прийомів та спеціальних і міждисциплінарних методів наукового дослідження. Для досягнення визначеної мети та вирішення встановлених завдань використано методи індукції та дедукції (при досліджені теоретичних аспектів комунікацій для визначення загальних тенденцій розвитку управління комунікаціями), системний метод та метод групування (під час вивчення теоретичних аспектів управління комунікаціями в діяльності служби зайнятості), методи аналізу та синтезу (під час дослідження комунікаційної діяльності в ЧОСЗ), компаративний метод (для виявляння загального і особливого в розвитку комунікаційних процесів в діяльності служби зайнятості в різні часові відрізки), метод узагальнення (під час визначення результативності комунікаційної діяльності ЧОЦЗ), графічний та табличний метод - для наочного відображення теоретичного і методичного матеріалу в роботі. Інформаційною базою дослідження є наукові праці українських та зарубіжних вчених із питань управління та комунікацій, нормативні документи, матеріали державних статистичних органів, дані міжнародних організацій та державної служби зайнятості, інформаційні матеріали глобальної мережі Інтернет. Наукова новизна одержаних результатів полягає в теоретичному обґрунтуванні та новому підході до вирішення проблеми покращення комунікацій в діяльності служби зайнятості, зокрема: - уточнено структурні елементи процесу перезавантаження технологічних ланцюжків відповідно до Єдиної технології надання соціальних послуг та функціоналу базових центрів зайнятості з метою підготовки до трансформації державної служби зайнятості у Національне агентство зайнятості; - обгрунтована необхідність використання сучасних інформаційних технологій як ефективний засіб удосконалення комунікаційної діяльності державної служби зайнятості, а саме можливість удосконалення бази даних вакансій та працівників підприємств з метою оптимізації комунікаційних процеси на ринку праці шляхом інформування роботодавців про компетенції потенційних працівників; - запропоновано можливість проведення он-лайн конференцій (вебінарів) для проведення нарад з керівництвом центрів зайнятості, як на державному так і на регіональному рівні з метою удосконалення комунікацій в діяльності служби зайнятості. Практичне значення одержаних результатів. Висновки магістерської роботи можуть бути використані при формуванні теоретичних та прикладних аспектів удосконалення комунікацій в діяльності служби зайнятості, зокрема в комунікаційній діяльності Чернівецької обласної служби зайнятості. Апробація результатів дослідження. Основні положення і результати роботи обговорювались та отримали позитивну оцінку на Всеукраїнській науково-практичній конференції молодих учених «Розвиток сучасного ринку праці: виклики та ризики у контексті трансформаційних змін», яка проводилась 22 жовтня 2015 року, а також знайшли своє відображення у двох публікаціях автора [133, 134]. Структура магістерської роботи: магістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, переліку використаних джерел (134 найменувань) та 9 додатків. Загальний обсяг магістерської роботи – 144 сторінок комп’ютерного тексту, містить 8 таблиць і 12 рисунків). РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ КОМУНІКАЦІЙ В ДІЯЛЬНОСТІ СЛУЖБИ ЗАЙНЯТОСТІ 1.1. Комунікації та комунікативна діяльність: сутність, види, класифікація Під комунікацією розуміють обмін інформацією між людьми і їх об'єднаннями в процесі взаємодії. Комунікації в менеджменті виконують дуже важливу функцію, яку прийнято називати зв’язуючою. Ця функція виявляється в двох аспектах. По-перше, організація - це складне утворення яке включає окремих людей або їх об'єднання; оскільки будь-яка організація має певну мету, виникає необхідність в координації діяльності членів організації і її підрозділів. По-друге, організація існує в певному середовищі, і комунікації допомагають, як визначити стан зовнішнього середовища, так і впливати на неї. Оскільки діяльність будь-якої організації неможлива без комунікацій, було введено поняття бізнес-комунікацій, під якими розуміють обмін інформації, здійснюваний людьми в діловій сфері з метою забезпечення умов для діяльності організації і підвищення її ефективності. 2.2. Аналіз комунікаційної діяльності Проведемо дослідження комунікаційної діяльності ЧОСЗ відповідно двох складових: внутрішні комунікації та зовнішні комунікації. На рис. 2.5 схематично представлено сукупність напрямків комунікаційної діяльності ЧОСЗ. Рис. 2.5. Напрямки комунікаційної діяльності ЧОСЗ Розглянемо внутрішні комунікації в ЧОСЗ. Переміщення інформація в ЧОСЗ всередині організації з рівня на рівень здійснюється у рамках вертикальної ВИСНОВКИ 1. Комунікації — це складний процес, що передбачає певні взаємозалежні дії. Це процес обміну ідеями і інформацією, що веде до взаєморозуміння. Комунікації сполучають функції управління, тому їх розглядають як сполучний процес у менеджменті. Основними завданнями комунікацій в процесі управління є: поєднання у системах всіх елементів процесу управління; сприяння у прийнятті та реалізації управлінських рішень; забезпечення інформацією всього процесу управління комунікаційною діяльністю; забезпечення міжособистісних взаємостосунків в колективі. Комунікації забезпечують зв'язок між суб’єктами комунікаційного процесу до підлеглих. Комунікації в організації існують у різних видах відповідно до місця виникнення, напрямку здійснення, засобів передачі тощо. 2. Визначено комунікації у сфері зайнятості України як процес обміну інформації між суб’єктами ринку праці з метою виконання відповідних функцій (заповнення вакансії, формування адекватного штатного розпису, сприяння працевлаштуванню потенційних кандидатів на посади тощо, який здійснюється із врахуванням особливостей чинного українського законодавства та інше). Комунікаціями на ринку праці України можна також вважати процес передавання інформації від державних органів влади до суб'єктів комунікаційної системи ринку праці. Розглянуто класифікацію комунікацій на ринку праці за такими ознаками: деталізованість інформаційного обміну між учасниками; рівень насиченості інформації, яка передається; канал передачі інформації; спосіб здійснення; рівень регулярності; спосіб виникнення; призначення інформації; вид діяльності; вид суб'єктів, які передають та отримують інформацію; кількість учасників; складність передачі інформації; рівень виникнення. 3. Для вирішення соціальних проблем та становлення самосвідомості суспільства використовується комплекс соціально-орієнтованих маркетингових комунікацій. До комплексу СОМК можуть входити майже всі відомі інструменти маркетингових комунікацій: оff-line інструменти - соціальна реклама, PR, пропаганда, промоушн, прямий маркетинг, ambient media; on-line інструменти - digital marketing та event marketing. Зв'язки з громадськістю це діяльність, спрямована на досягнення взаємопорозуміння та згоди між людьми, соціальними групами, класами на основі цілеспрямованого формування громадської думки та управління нею. GR - система взаємовигідних відносин з законодавчими та виконавчими гілками влади, громадськими організаціями, політичними партіями та бізнес - структурами, вона посилює ефективність їх взаємодій делегуванням частини повноважень один одному. Обгрунтовано необхідність використання в організаціях, що працюють у сфері надання соціальних послуг підходу, який охоплює систему зовнішніх, внутрішніх та двосторонніх комунікацій та викликає необхідність побудови трирівневої комунікаційної моделі. Використання структурного підходу до вивчення й аналізу глобалізаційних тенденцій у сфері соціальних комунікацій, а саме структурування проблемного поля, визначення основних конструктивних елементів спостереження й аналізу соціально-комунікаційного простору, в якому розгортаються глобалізаційні процеси, слід вважати необхідним інструментом соціально-комунікаційних досліджень. Структурні ознаки комунікаційного процесу стають орієнтирами вивчення тенденцій глобалізації у сфері соціальних комунікацій. Структурування комунікаційного простору та визначення напрямів соціально-комунікаційної діяльності є необхідними умовами для вивчення напрямів глобалізаційних тенденцій у цій сфері. 4. Чернівецький обласний центр зайнятості є неприбутковою державною установою, яка підпорядковуються та підзвітна Центральному апарату Служби. Центр зайнятості очолює директор, який має заступників. До складу центру входять відділи сприяння працевлаштуванню та надання послуг роботодавцям, організації профнавчання та організації профорієнтації, інформаційних систем, організаційної та інформаційної роботи, статистики та прогнозування, фінансів, господарсько – договірної роботи та капітального будівництва, юридичний, по роботі з персоналом, бухгалтерського обліку. Добір кандидатур на вакантні посади здійснюється за конкурсом, з резерву або за стажуванням спеціалістів, які вже мають досвід роботи в службі зайнятості. Кадровий резерв формується щорічно. Відповідно до змін у законодавстві з 25.02.15 введено в дію нові структури та штатні розписи обласного, міських та районних центрів зайнятості. 5. Аналіз внутрішніх та зовнішніх комунікацій показав, що ЧОСЗ на сьогодні здійснює достатньо насичену комунікаційну діяльність. Існує чіткий та узгоджений взаємозв’язок між відділами центрів зайнятості, як на базовому, так і на регіональному рівні. Окремою важливою складовою зовнішніх комунікацій ЧОСЗ є поширення інформації про свої послуги серед населення та роботодавців шляхом організації ярмарок вакансій, шляхом організації різних форм , частина з яких використовується активно, а частина яких пропонується. Завдяки популяризації можливостей державної служби зайнятості та залученню соціальних партнерів, передусім роботодавців, тисячі громадян або визначилися зі своїм професійним вибором, або знайшли роботу. ЧОСЗ через ЗМІ систематично інформує про надання адресних соціальних послуг незайнятому населенню, роботодавцям, мешканцям сільської місцевості, учнівській та безробітній молоді, соціально незахищеній категорії громадян, вимушено переміщеним особам, демобілізованим військовослужбовцям – учасникам АТО. Оприлюднюються відповіді на запитання клієнтів служби зайнятості. 6. У Чернівецькій області існує позитивна динаміка у наданні послуг незайнятому населенню центрами зайнятості. Виконуються всі заходи щодо створення відповідного правового, організаційного та методичного забезпечення політики зайнятості відповідно до затвердженої програмі зайнятості. Здійснюється комплекс заходів, спрямованих на подолання довготривалого безробіття, працевлаштування молоді та випускників. Ведеться постійна робота з метою активізації власних зусиль безробітних щодо влаштування своєї зайнятості. Актуальним напрямком роботи є надання соціальної підтримки переселенцям зі східних областей України. Окрема увага приділяється питанню зайнятості демобілізованих військовослужбовців, учасників АТО. 7. Запропоновано заходи з удосконалення управління комунікаційною діяльністю в ЧОЦЗ. Зокрема, уточнено структурні елементи процесу перезавантаження технологічних процедур відповідно до Єдиної технології надання соціальних послуг та функціоналу базових центрів зайнятості з метою підготовки до трансформації державної служби зайнятості зокрема, у Національне агентство зайнятості. Для удосконалення управління комунікаційною діяльністю в Чернівецькій ОСЗ запропоновано внести зміни до функціоналу підпорядкованих базових центрів зайнятості щляхом злиття центрів. 8. Обгрунтована необхідність використання сучасних інформаційних технологій як ефективний засіб удосконалення комунікаційної діяльності державної служби зайнятості, а саме можливість удосконалення бази даних вакансій та працівників підприємств з метою оптимізації комунікаційних процеси на ринку праці шляхом інформування роботодавців про компетенції потенційних працівників. Шляхом побудови системи ІР- телефонії, яка уможливлює передачу голосових та відео- даних між співробітниками обласного апарату та базових центрів зайнятості, забезпечити сучасним захищеним телефонним зв'язком та розширеними функціями взаємодії, а також проведення віртуальних нарад шляхом впровадження системи відео- та аудіо- конференцій. Запропоновано можливість проведення спільних он-лайн конференцій (вебінарів) для проведення нарад з керівництвом державного, обласних та базових центрів зайнятості, з метою підвищення ефективності комунікацій в діяльності служби зайнятості загалом. Пропонується посилити технічне забезпечення кадрового потенціалу служби зайнятості, модернізації роботи з кадрами як на технічному, так і на методологічному рівнях. 9. Практика зарубіжних країн щодо втілення в життя політики зайнятості свідчить, що надання допомоги працедавцям в різноманітних її формах сприяє створенню нових робочих місць, що, як наслідок, скорочує кількість безробітних. Наприклад, в Греції - вдосконалено визначення потреб роботодавців та поліпшення каналів комунікації, в Німеччині – застосовується стратегія збалансованого забезпечення послуг для роботодавців електронними засобами та індивідуального безпосереднього надання підтримки, в Люксембурзі - створено сервіс для роботодавців шляхом централізації обслуговування вакансій та створення ділової співпраці, на Мальті – розроблені нові послуги для роботодавців з метою скорочення адміністративного навантаження на них. Вітчизняній службі зайнятості варто звернутися до міжнародного досвіду, наприклад, як у Великобританії провести реформування механізму державної підтримки підприємницької діяльності шляхом надання пільг, дотацій або державної допомоги для розвинення бізнесу тощо. Важливим і корисним для України є також такий факт: державні служби зайнятості країн ЄС визнали, що без участі приватних бюро працевлаштування проблему пошуку роботи вирішити досить важко. Тому розширилося коло країн, де працевлаштування зареєстрованих безробітних передається на аутсорсинг приватним фірмам. Отже, для покращення іміджу служби зайнятості України серед населення необхідно, насамперед, підвищити її ефективність, сприяти зменшенню тривалості пошуку роботи і, що головне, якісно розширювати коло вакансій. Досягти цього можна лише за допомогою активізації комунікаційної діяльності, яка охоплюватиме не лише основних суб’єктів, але й інноваційних суб’єктів цього комунікативного процесу (приватні бюро по працевлаштуванню, соціальні мережі, навчальні заклади, тощо). Розроблені пропозиції комунікативної діяльності з метою удосконалення сприятимуть ДСЗУ реформуванню, які відбуваються на сучасному етапі розвитку. ПЕРЕЛІК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. № 1533-ІІІ // Відомості Верховної Ради України. — 2000. — № 22. 2. Закон України № 245-VIII від 5 березня «Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціального захисту внутрішньо переміщених осіб». 3. Закон України «Про зайнятість населення». [Електронний ресурс]: Закон від 05.07.2012 № 5067-VI // Відомості Верховної Ради (ВВР), 2013, № 24, ст.243. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/5067-17. 4. Кодекс законів про працю України [Електронний ресурс] : від 10 грудня 1971 р. № 322-VIII. – Режим доступу : http://zakon1.rada.gov.ua/. 5. Конституція України. Прийнята Верховною Радою України 28 червня 1996 року// Голос України. – 1996. – 13 липня. 6. Наказ Міністерства соціальної політики України 20.01.2015 № 41 (у редакції наказу Міністерства соціальної політики України 03.07.2015 № 697) «Про затвердження Положення про державну службу зайнятості». 7. Указ Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» № 109 від 07.02.2008 р. 8. Абрамчик Г., Степаненко Л., Белякова Г. Рынок труда: современные тенденции и проблемы регулирования: монография / Г. Абрамчик, Л. Степаненко, Г. Белякова. – Красноярск: Сибирский государственный технологический университет, 2001. – 92 с. 9. Бандур С.І. Активні програми служби зайнятості та її вплив на ринок праці і безробіття в Україні // Регіональна економіка. – 2007. – № 2. – С. 196-201. 10. Бараник З. Статистика ринку праці / З. Бараник. – К.: КНЕУ, 2003. – 147 с. 11. Бебик В. М. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблікрілейшнз: монографія / В.М. Бебик. – К.: МАУП, 2005. – 440 с. 12. Бодалев А.А. Психологияобщения. - Москва-Воронеж: Изд-во ин-та практ. психол., 1995. – 186 с. 13. Бородіна О. Людський капітал на селі: наукові основи, стан, проблеми розвитку / О. Бородіна. – К.: ІАЕ УААН, 2003. – 277 с. 14. Бороздина, Г. В. Психологияделовогообщения [Текст] / Г. В. Бороздина. – Учеб. пособие. – М.: ИНФРА, 2008. – 222 с. 15. Бушмарин И. Трудовыересурсы в экономикеРоссии и Запада /И. Бушмарин. - М.: "Эпицентр ", 1998. – 190 с. 16. Вдовіна Г. О. Аналіз ринку праці: пропозиція та попит на неї / Г. О.Вдовіна. - Л. : Вид. ЛНУ імені Івана Франка, 2011. – 145 с. 17. Веснин В. Р. Управление персоналом. Теория и практика / В. Веснин. – М.: Проспект, 2009. – 239 с. 18. Вірт Ю. П. Шляхи і напрямки державного регулювання ринку праці в Україні в умовах економічної кризи / Ю. П. Вірт, Н. М. Заярна // Наук. вісн. НЛТУ України. – 2010. – Вип. 20. – С. 195-198. 19. Высотина О. Н. Социально-коммуникативные технологии как фактор формирования политического лидера рукопис дис... кандидата социологических наук; спец. 23.00.02 – политические институты, этнополитическая конфликтология, национальные и политические процессы и технологии / Высотина Ольга Николаевна. – Санкг-Петербург, 2006. – 170 с. 20. Вибір [Електронний ресурс]. Режим доступу : http:/uk.wikipedia.org/wiki. 21. Волкова Ю. А. Комунікативна політика в системі державного управління / Ю. А. Волкова, А. В. Безкревна, С. Ю. Пінчук // Державне управління: удосконалення та розвиток [Електронний ресурс]. – 2012. – № 4. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua. 22. Волкова О. Ринок праці / О. Волкова. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 624 с. 23. Впровадження ІТ-менеджменту в умовах модернізації державної служби / Івано-Франківський центр науки, інновацій та інформатизації. – Івано-Франківськ: 2012. – 87 с. 24. Гавра Д. П. Социально-коммуникативные технологии: сущность, структура, функции / Гавра Д. П. [Електронний ресурс] // Оптимальные коммуникации (ОК). – Режим доступу: http://jarki.ru/wpress. 25. Гайдученко С. О. Особливості управління персоналом у сфері державної служби країн Європейського Союзу / С. О. Гайдученко // Державне управління та місцеве самоврядування. – 2009. – Вип. 3 (3). – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Dums/2009_3/09gsokes.pdf . 26. Гайдученко С. О. Кадрове планування в сфері державної служби: цілі, завдання, заходи / С. О. Гайдученко // Державне будівництво [Електронне видання]. – 2008. – № 2. – Режим доступу : http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2008-2/doc/3/06.pdf. 27. Гірняк О.М. Менеджмент: підруч. для студ. вищ. закл. освіти / О.М. Гірняк, П.П. Лазановський. – 5-те вид., перероб. і доп. – Львів: Магнолія плюс, 2006. – 352 с. 28. Гудзинський О.Д. Особливості застосування менеджменту на державній службі / О.Д. Гудзинський // Курс лекції за загальною та галузевою складовою підвищення кваліфікації керівників і спеціалістів державної служби зайнятості / За заг. ред. д.е.н., проф. В.Г. Федоренка. – К.: ІПК ДСЗУ, 2009. – С.189. 29. Даниленко Н. Засоби масової комунікації і політична соціалізація особистості / Н. Даниленко // Соціальна психологія. – 2004. – № 4 (6). – С. 61-70. 30. Даниленко Н. Засоби масової комунікації і політична соціалізація особистості [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: //www.politik.org. ua/vid/magcontent.php3?m=6&n=28&c=423. 31. Дідковсъка Л.Г., Гордієнко П.Л. Менеджмент: Навч. посіб. – К.: Алеута, КНТ, 2007. – 516 с. 32. Діденко Я. Формування ефективної державної політики зайнятості в Україні // Україна: аспекти праці. – 2008. – № 2. – С. 3-8. 33. Екзистенційні та комунікативні питання управління: матеріали Міжнародної науково-теоретичної конференції [Текст] / м. Суми, 23-25 січня 2014 р. – Суми: Сумський державний університет, 2014. – Ч.1. – С. 49-53. 34. Економічна активність населення України 2014: стат. зб. / відпов. за вип. Н. В. Григорович. – К. : Державний комітет статистики України, 2014. – 223 с. 35. Ефективна комунікація між державною службою та засобами масової інформації / Переклад з англійської Л. Б. Магдюк, О. М. Рудік. – Дніпропетровськ: Центр економічної освіти, 2000. – 68 с. 36. Єдина технологія надання соціальних послуг центрам зайнятості – К. Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості, 2007. 37. Єдиний реєстр громадських формувань [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.minjust.gov.ua/0/499. 38. Ємельяненко Л.М. Формування та регулювання новітніх форм зайнятості в Україні / Л.М. Ємельяненко // Український соціум. – 2015. – №1 (52). – С. 82-89. 39. Жданова Л.А. Организация и управление капиталистическойфирмой: учеб. – М.: Изд-во УДН, 1987.– С. 69-75. 40. Засоби масової комунікації: поняття, концепції діяльності, функції [Електронний ресур]. – Режим доступу: http://ukrref.com.ua/?id=MTAxMjY%3D. 41. Зверинцев А. Б. Коммуникационный менеджмент: Рабочая книга менеджера PR. − 2-е изд., испр. СПб.: СОЮЗ, 2007. – 357 с. 42. Інформаційні матеріали відділу кадрів Чернівецького ОЦЗ. 43. Інформаційні технології [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: //uk.wikipedia.org/wiki/. 44. Історія розвитку соціальної сфери держав ЄС [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.rusnauka.com/24_NPM_2010/Gosupravlenie/ 70931.doc.htm. 45. Казановський А. В. Актуальні проблеми розробки адаптаційної моделі діяльності державної служби зайнятості / А. В. Казановський // Бюл. ІПК ДСЗУ. – 2008. – No 1. – С.16-17. 46. Казановський А. В., Судаков М. В. Практика діяльності служб зайнятості зарубіжних країн: досвід та принципи організації / А.В.Казановський, М.В.Судаков. – К. : ІПК ДСЗУ, 2007. – С.18. 47. Кара-Мурза С. Г. Маніпуляція свідомістю: навч. посіб. / С. Г. Кара-Мурза. - [вид. друге]. - К.: Оріяни, 2006. - 528 с. (мова рос). 48. Катлип С. М., Сентер А. Х., Брум Г. М. Пабликрилейшнз: Теория и практика / Пер. с анг. М., 2001. 49. Квіт С.М. Масові комунікації: підручник. – К.: Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2008 – 315 с. 50. Климанська Л.Д. Соціально-комуникативні технології в політиці: таємниці політичної «кухні»: монографія. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007. – 332 с. 51. Колосок С. В. Комунікація як засіб для досягнення ефективного управління в державних установах // Актуальні проблеми державного управління: Наук. зб. – Одеса: ОФ УАДУ, 2001 – Вип. 5. – С. 115-122. 52. Кошелюк М.Е. Технологии политических выборов.- 2-е изд. перераб. и доп.- СПб.: Питер, 2004. - 239 с. 53. Кравченко Н.О. Наслідки та дії теорії інмутації суспільства / Кравченко Н.О. // Теорія інмутації суспільства: proetcontra: колективна монографія [за ред. О.М. Холода; автори: Борисенко Д.О., Василишин Р.Я., Дзенник С.В. та ін]. – К.: КиМУ, 2011. 54. Кравченко С. Інноваційні реформи державного управління: впровадження менеджерських підходів / С. Кравченко / зб. Праць НАДУ при Президентові України / за заг. ред. О. Ю. Оболенського, С. В. Сьоміна. — К. : Вид-во НАДУ, 2010. – вип. 2. – С. 115. 55. Кузів О. Я. Поняття та особливості івент-маркетингу. Электрон. ресурс. – Режим доступу: http://intkonf.org/kuziv-o-ya-ponyattya-ta-osoblivosti-ivent-marketengu/ 56. Кузьмін О.Є., Мельник О.Є. Теоретичні та прикладні засади менеджменту: навч. посіб. - 2-ге вид., доп. і перероб. / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник. – Львів: Національний університет "Львівська політехніка "(Інформаційно-видавничий центр "ІНТЕЛЕКТ+" Інституту післядипломної освіти), "Інтелект-Захід ", 2003. – 352 с. 57. Кулакова Т.А. Government Relations в процессе принятия политических решений / Т.А.Кулакова // ПОЛИТЭКС. – Электрон. ресурс. – Режим доступу : http://www.politex.info/content/view/139/30/. 58. Литвинова Л. Сучасні проблеми формування організаційної культури державних службовців. / Л.Литвинова// Вісник НАДУ. – 2008. – №3. – С. 55. 59. Лысенко В. СМИ и общественное мнение: технологии манипулирования / В. Лысенко // Персонал.-№ 9. – 2004. – С. 14-21. 60. Лэйхифф Д.М., Пенроуз Д.М. Бизнес-коммуникации. – СПб.: Питер, 2009. – 369 с. 61. Любимов, А. Ю. Мастерство коммуникации [Текст] / А. Ю. Любимов. – М. : КСП+, 2002. – 325 с. 62. Любушин Н. П., Лещева В. Б., Дьякова В. Г. Анализ финансово-экономической деятельности предприятия : учебн. пособие для вузов / Н. П. Любушин, В. Б. Лещева, В. Г. Дьякова. – М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2011. – 471 с. 63. Малімон В. І. Комунікаційна політика в діяльності державного службовця: Навч. посібник. – 2-ге вид. доп. І розш. – Івано-Франківськ: Місто – НВ, 2008. – 344 с. (с. 40-51). – Режим доступу : http://edu-magistr.if.ua/wp-content/uploads/2008/12/komunikachiyna-polityka.pdf. 64. Манипуляция // Большая психологическая энциклопедия. – М.: Эксмо, 2007. – 226 с. 65. Маркетинг підприємства [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://pidruchniki.com/18421120/marketing/pryamiy_marketing. 66. Мартиненко М.М. Основи менеджменту: Підручник. – К.: Каравела, 2005. – 496 с. 67. Маршавін Ю.М. Методологічні засади оцінювання ефективності роботи Державної служби зайнятості та її підрозділів // Ринок праці та зайнятості населення. – 2014, № 1. – С. 3-8. 68. Мельник С. В. Механізм регулювання соціально-трудової сфери України : моногр. / C. В. Мельник. – К. : Соцінформ, 2009. – 786 с. 69. Мерманн Э. Коммуникация и коммуникабельность [Текст] / Э. Мерманн. Пер. с нем. Xарьков : Изд. Гуманитарный Центр, 2007. – 296 с. 70. Мильнер Б.З. Теорияорганизации / Б.З. Мильнер. – 6-е изд., перераб. и доп. – М.: ИНФРА-М, 2008. – 797 с. 71. Михайлін І.Л. Комунікаія масова / Гетьманець М.Ф., Михайлін І.Л. Сучасний словник літератури та журналістики. – Х.: Прапор, 2009. – 240 с. 72. Міцура О.О. Комплекс соціально орієнтованих маркетингових комунікацій / О.О. Міцура // Збірник тез доповідей П'ятої міжнародної науково-практичної конференції «Маркетинг інновацій і інновациії у маркетингу». – Суми : ТОВ «ТД Папірус», 2011. – С. 260-262. 73. Міцура О. О., Провозьон Ю.М. Досвід використання комплексу соціально орієнтованих маркетингових комунікацій в Україні та світі. // Електронний ресурс // Режим доступу: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/Mimi_2011_4(2)__22.pdf. 74. Могунова М. А. Скандинавский парламентаризм: Теория и практика. М., 2001. 75. Моисеенко Е.А. Коммуникации в бизнесе / Е.А. Моисеенко и др. – Ростов-на-Д.: Феникс, 2007. – 315 с. 76. Організаційно-управлінські та психологічні аспекти функціонування сучасного ринку праці України: тези доповідей І Всеукр. студентської наук. - практ. конф. / упоряд. О.Ю. Вілкова, Л.Г. Новаш. – К.: ІПК ДСЗУ, 2012. – 112 с. 77. Організаційно-управлінські та соціально-економічні аспекти функціонування сучасного ринку праці України в умовах інституційних трансформацій: тези доповідей ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. студентів та аспірантів / упоряд. О.Ю.Вілкова, Л.Г.Новаш. – К. : ІПК ДСЗУ, 2014. – 9 с. 78. Павроз А.В. Government Relations как институт социально-политического взаимодействия // http://www.politex.info/content/view/138/30/. 79. Панфилова А.П. Деловая коммуникация в профессиональной деятельности: Учебное пособие [Текст] / А.П. Панфилова -2-е изд. - СПб.: Знание, ИВЭСЭП, 2004. - 495 с. 80. Петренко І.В. Вдосконалення організації діяльності Державної служби зайнятості / І.В. Петренко // Європейські перспективи. – 2012. – № 3. – С. 137-143. 81. Почепцов Г. Г. Информационно-политические технологии. – М.: Центр. 2003. – 384 с. 82. Почепцов Г.Г. Соціальні комунікації і нові комунікативні технології [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://issuu.com/the communication/ docs/19-26. 83. Пушкар Р.М. Менеджмент: теорія та практика: підруч. /Р.М. Пушкар, Н.П. Тарнавська. – 2-ге вид., перероб. і доп. – Тернопіль: Карт-бланш, 2003. – 490 с. 84. Радкевич С. От пиара до джиара // Стратегия России. 2004. № 10. 85. Реформування державного управління регіональним розвитком: стан, проблеми, перспективи / заг. керівн. С. О. Біла. – К. : НІСД, 2012. – 56 с. 86. Різун В.В. Теорія масової комунікації: підруч. / В.В. Різун. – К.: Просвіта, 2008. – 260 с. 87. Різун В. В. Теорія масової комунікації: підруч. для студ. галузі 0303 «журналістика та інформація» / В. В. Різун. – К.: Видавничий центр «Просвіта», 2008. – С. 151. 88. Ринок праці. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу. http://uk.wikipedia.org/wiki/. 89. Ринок праці та зайнятість населення: проблеми теорії та виклики практики : кол. моногр. / Ред.- координатор М.В. Туленков. – К. : ІПК ДСЗУ, 2010. – 363 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://ipk-dszu.kiev.ua/upload/medialibrary/bbb/bbb881d91a4f33e572a081f1faed2bcd.pdf. 90. Розробка науково-методичного забезпечення використання ЄІАС як інформаційно-аналітичної основи прийняття управлінських рішень у державній службі зайнятості. Підсумковий звіт науково-дослідної роботи, ІПК ДСЗУ, 2007. – С.12 91. Семенишен В О. Управління комунікаційними процесами на ринку праці в економіці України. [Електронний ресурс]. Режим доступу – http://lnu.edu.ua/files/dissertations/2015-05-20-semenyshyn/aref_semenyshyn.pdf. 92. Сибиряков С.О. Комунікативні практики у державному управлінні в контексті розвитку інформаційного суспільства / С.О. Сибиряков // Публічне управління: теорія та практика: зб. наук. пр. Асоціації докторів наук з державного управління. – Х.: Вид-во "ДокНаукДержУпр", 2010. – Вип. № 3-4. – С. 112-119. 93. Словник іншомовних соціокультурних термінів. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://slovopedia.org.ua/39/53407/260897.html. 94. Сокиринська І.Г. Основні аспекти забезпечення динамічної рівноваги підприємства з позицій системного підходу // Економіка: проблеми теорії та практики: зб. наук. пр. – Вип. 265: В 4 т. - Т. IV. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2010. – С. 950-955. 95. Социальная политика Европейского союза на современном этапе: становление и развитие // Известия Российского государственного педагогического университета шимени А.И.Герцена. – СПб. 2009. – № 93. – С.99-102. 96. Спивак В.А. Современные бизнес-коммуникации. – СПб.: Питер, 2002. – 448 с. 97. Стаднік В.В., Иохна М.А. Менеджмент: Посібник. – К.: Академвидав, 2003. – 464 с. 98. Туленков М. В. Теоретико-методологічні основи організаційної взаємодії в соціальному управлінні : монографія. К. : Каравела, 2009. – 516 с. 99. Туронок С. Г. Информационны есистемы в государственном управлении / С. Г. Туронок // Проблемный анализ и государственно-управленческое проектирование. – 2009. – Вып. 3. – С. 75-93. 100. Ушко І. М. Духовно-практична природа ділового спілкування: Автореф. дис. канд. філософ. наук [Текст] / І. М. Ушко; Харк. ун-т Повітр. сил ім. І.Кожедуба. – Х., 2006. – 18 c. 101. Филатова О.Г. Социология массовой коммуникации: учеб. Пособ. / О.Г. Филатова. – М.: Гардарики, 2006. – 216 с. 102. Філософія спілкування: монографія [Текст] / В. Г. Кремень, Д. І. Мазоренко, С. О. Завєтний, С. М. Пазиніч, О. С. Пономарьов. – Харків: ХНТУСГ ім. П. Василенка, 2011. – 440 с. 103. Хаффнер Ф. Ринок праці та державна політика щодо стимулювання зайнятості та підтримки безробітних: німецький досвід /Ф. Хаффнер //Міжвід. наук. зб. "Зайнятість та ринок праці ". – Вип. 3. – К.: АТ " Українська видавнича група", 1995. – С. 51-59. 104. Хміль Ф.І.Основи менеджменту: Підручник. – К.: Академвидав, 2003. – 608 с. 105. Холод О.М. Інмутація суспільства в гіпермаркеті свідомості: монографія. – У 3-х томах. – Том 1: Теорія інмутації суспільства / Холод О.М. – К.: КиМУ, 2010. – 178 с. 106. Холод О.М. Комунікаційні технології: підручник / О.М. Холод. – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 212 с. 107. Холод О. М. Комунікаційні технології (у теорії інмутації): навч. по-сіб. / Холод О. М. – К.: КиМУ, 2010. – 147 с. 108. Холод О. М. Соціальні комунікації: соціо- і психолінгвістичний аналіз: навч. посіб. / О. М. Холод. [2-е вид., доп. і випр.]. – К.: Київський міжнародний університет; Українська асоціація психолінгвістів, 2010. – 304 с. 109. Холод О. М. Теорія інмутації суспільства: монографія /Холод О. М. – К.: КиМУ, 2011. – 305 с. 110. Черных А. И. Социология массовых коммуникаций [текст]: учеб. по-соб. / А. И. Черных; Гос. ун-т – Высшая школа экономики. – М.: Изд. Дом ГУ ВШЭ, 2008. – С. 15. 111. Шацкая Е. Ю. Применение концепции жизненного цикла для мониторинга развития социально-экономических систем / Е. Ю. Шацкая // Вестник Северо-Кавказского государственного университета. – 2010. – № 1 (22). – С. 27-32. 112. Шейнов В. П. Пиар «белый» и «чёрный»: Технология скрытого управления людьми / В. П. Шейнов. – М.: АСТ; Мн.: Харвест, 2007. – С. 10. 113. Шершньова З.Є. Стратегічне управління: Підручник. - 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: КНЕУ, 2004. – 669 с. 114. Широкова Г. В. Жизненный цикл организации: концепции и российская практика / Г. В. Широкова. - СПб. : Высшая школа менеджмента ; Изд. дом СПб. гос.ун-та, 2008. – 480 с. 115. Широкова Г.В. Управленческие стереотипы и жизненный цикл организации» / Г.В. Широкова // Вест. СПб унив. Сер.: Менеджмент, Вып. 2(№16). – СПб.: СПбГУ, 2005. – С. 42-56. 116. Шпак Н.О. Основи комунікаційного менеджменту промислових підприємств / Н. Шпак. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 328 с. 117. Штангрет А. М., Копилюк О. і. Антикризове управління підприємством : навч. посібник / А. М. Штангрет, О. і. Копилюк. – К. : Знання, 2007. – 335 с 118. Ярова Л. Соціальна політика Європейського Союзу : етапи розвитку і правова база / Л. Ярова // Сучасна українська політика. Політики і політологи про неї. – 2010. – Вип. 21. – С. 257-267. 119. Digital marketing - цифровий маркетинг. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.protorg.com/uk/node/1320. 120. Rosser, Michael. Precision Marketing, 6/14/2002, Vol. 14 Issue 37, p11, 1p, 3c. 121. Scholzman K. L., Tierney G. T. MoretheSame: Washington Pressure Groups Activityin a DecadeofChange // JournalofPolitics. 1983. Vol. 45. N 2. 122. Thompson A.A. Strategic Management / A.A. Thompson, A.J. Strickland III NewYork: McGraw-HillCompanies, Inc., 2001. – 592p. 123. Офіційний сайт Державної служби зайнятості//Електронний ресурс//Режим доступу: http://www.dcz.gov.ua/control/uk/index. 124. Офіційний сайт Чернівецького обласного центру зайнятості // Електронний ресурс // Режим доступу: http://www.dcz.gov.ua/chn/control/uk/index. 125. Офіційний сайт Чернівецької обласної ради // Електронний ресурс // Режим доступу: http://oblrada.cv.ua/. 126. Офіційний сайт Чернівецької обласної державної адміністрації // Електронний ресурс // Режим доступу: http://www.oda.cv.ua/ 127. Офіційний сайт Журнала Політекс // Електронний ресурс // Режим доступу: http:// www.redlinemedia.ru/news.phtml?id=39848. 128. Офіційний сайт Журнала Політекс // Електронний ресурс // Режим доступу: http://www.izvestia.ru/person/article 1227461. 129. Офіційний сайт Вікіпедії – вільна енциклопедія. // Електронний ресурс // Режим доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki. 130. Інтернет-ресурс Міжнародної асоціації державних служб зайнятості (World Association of Public Employment Services) // http://members.aon.at/wapes/en home.htm. 131. Інтернет-ресурс // http//ec.europa.eu/employment_sosial/employment_ strategy/pdf/ReviewQualetyManegent-EN.pdf. 132. Інтернет-ресурс Міжнародного бюро праці (Internation Labor Office) // http://www.ilo.org./. 133. Карлійчук О.Г. Інноваційні форми та напрями покращення комунікаційної політики державної служби зайнятості: зарубіжний досвід // Збірник наукових праць: за результатами Всеукраїнської наук.-практ. конф. молодих учених «Розвиток сучасного ринку праці: виклики та ризики у контексті трансформаційних змін» (22 жовтня 2015 р., м. Київ) / упоряд. О.П.Канівець, Л.Г.Новаш. – К. : ІПК ДСЗУ, 2015. – 292 с. 134. Карлійчук О.Г. До питання вдосконалення комунікаційної політики служби зайнятості Розвиток сучасного ринку праці: виклики та ризики у контексті трансформаційних змін : тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих учених / упоряд. О.П. Канівець, Л.Г.Новаш. – К. : ІПК ДСЗУ, 2015. – 152 с.