Зразок роботи
ВСТУП
Необхідною умовою функціонування ефективної податкової системи є податковий контроль, який забезпечує зв’язок платників податків з органами державного управління, що наділені особливими податковими правами та повноваженнями. Податкові платежі як джерело наповнення дохідної частини бюджетної системи, регулюють формування централізованих грошових фондів, тому потребують контролю повноти і своєчасності сплати податків, подання звітності, правильності визначення бази оподаткування. Функції податкового контролю законодавчо обґрунтовані Податковим Кодексом України (далі - ПКУ), який увійшов в дію в 2011 році і висвітлює нормативно врегульовані види, форми та процедури здійснення податкового контролю.
Однією з форм державного контролю за діяльністю суб’єктів господарювання являється перевірка дотримання ними вимог податкового законодавства. Контроль у даній сфері здійснюється спеціально уповноваженим на це державним органом - Державною фіскальною службою України (ДФС). Саме ця форма контролю є найбільш ефективною з точки зору забезпечення податкових надходжень до бюджетів.
Доходи бюджету та необхідність скорочення рівня тіньової економіки є в центрі уваги органів Державної фіскальної служби щодо підвищення ефективності контрольно-перевірочної роботи за здійснюваними платниками податків всього масиву господарських операцій. Ці питання є досить складними, а тому є предметом дискусій та всебічного аналізу науковців та практиків.
Економічна політика держави невід’ємно пов’язана з фінансовими відносинами між суб’єктами господарювання та державними інститутами влади, які потребують виваженого, послідовного,постійно діючого податкового контролю.
Необхідність існування податкового контролю зумовлена водночас суб'єктивними причинами. Як показує практика, держава використовує контроль для підтримки динамічного розвитку й захисту конкретних цінностей і суспільних відносин, що мають на даний період вирішальне значення для здійснення його стратегічних і тактичних завдань, але процес існування й розвитку яких із тих чи інших причин пов’язаний із виникненням проблемних ситуацій.
Теоретичні та практичні контрольно-перевірочної роботи органів Державної фіскальної служби України та шляхи підвищення її ефективності досліджено у працях вітчизняних науковців: І.В. Алєксєєва, Є.І. Бойка, О.Є. Кузьміна, А.І. Крисоватого, Ю.Б. Іванова, Й.М. Петровича, О. А. Ногіної, А.М. Поддєрьогіна, А.М. Соколовської, В.М. Мельника та ін. Проте кардинальне реформування податкового законодавства України, що відбулося з прийняттям Податкового кодексу, призвело до того, що певною мірою їх роботи втратили свою новизну, тоді як практика їх застосування потребує постійного комплексного наукового вивчення, а отже, аналіз видів перевірок, що встановлюються Податковим кодексом України та передумови і організація їх проведення набуває особливої актуальності.
Метою статті є обґрунтування теоретичних і методичних засад податкової перевірки як форми реалізації податкового контролю, що сприятиме підвищенню достовірності інформації про виконання платником обов’язків по обчисленню та сплаті податків та зборів.
Основними завданнями курсової роботи є:
- проаналізувати наукові погляди на сутність контрольно-перевірочної роботи;
- вивчити зарубіжний досвід організації контрольно-перевірочної роботи фіскальним органами;
- дослідити організацію проведення податкових перевірок;
- проаналізувати ефективність здійснення перевірок підрозділами податкового аудиту ДФС України;
- визначити проблемні аспекти організації проведення перевірок;
- визначити заходи щодо вдосконалення організації проведення перевірок.
Об’єктом дослідження є економічні відносини, які виникають у процесі контрольної-перевірочної роботи між платниками податків та органами Державної фіскальної служби України
Предметом дослідження є податкова перевірка в системі податкового контролю.
Інформаційна база курсової роботи:Податковий кодекс України,Закони України,підручники,статті,вісник Державної фіскальної служби України.