Зразок роботи
Період навчання відомий своєю напруженістю, важливістю для особистісного становлення дітей. Тому вченими і педагогами приділяється особлива увага особистості школярів, показникам їх тривожності та впливу її на рівень успішності та поведінки учнів.
Розгляд даної теми є актуальним, адже в нашій країні все більшу увагу почали приділяти програмам ефективного подолання тривожності в період навчання, визначенню чинників її виникнення та зв’язку з рівнем успішності. Для ефективного навчання, учневі необхідно відчувати себе комфортно в середовищі шкільної освіти, планово засвоювати матеріал і не відволікатися на зайві тривоги. Виникає гостра необхідність донести до середньостатистичного школяра, що запорукою успішності засвоєння шкільного матеріалу є саме рівень успішності протягом усього навчального процесу. Це питання недостатньо вивчено в нашій країні, неповна теоретична і практична розробленість зумовили вибір теми дослідження: «Вплив тривожності на успішність навчання і поведінку школярів»
Метою даної курсової роботи є виявлення особливостей, закономірностей та головних складових впливу тривожності на успішність навчання і поведінку школярів.
Об'єкт дослідження: навчальна успішність, тривожність, поведінка.
Предметом дослідження являється вплив тривожності на навчальну успішність та поведінку школярів.
Гіпотеза дослідження: існує зворотний кореляційний зв'язок між тривожністю та навчальною успішністю школярів.
Завдання:
- провести аналіз теоретичної літератури з проблеми взаємозв’язку тривожності та навчальної успішності, поведінки;
- вивчити психологічні особливості поняття тривожності;
- розглянути підходи до трактовки поняття шкільної тривожності;
- вивчити основні складові навчальної успішності;
- дослідити взаємозв'язок тривожності та навчальної успішності;
- сформувати висновки і рекомендації.
У науці в даний час накопичений значний фонд знань, необхідних для постановки і дослідження даної проблеми. Як показало вивчення наукової літератури, тривога являє собою емоційне, що включає в себе переживання очікування та невизначеності, відчуття безпорадності, що значною мірою впливає на результати навчання.
Теоретико-методологічну основу дослідження становлять: природничо-наукові, соціологічні і психолого-педагогічні концепції подолання тривожності (Б. Г. Ананьєв, П. К. Анохін, В. В. Антипов, Р. Ф. іхсан, І. П. Павлов, А. В. Петровський, Г. Сельє, І. М. Сєченов та ін); провідні положення теорії навчальної діяльності (В. В. Давидов, В. А. Сластьонін, Д. Б. Ельконін та ін.)
Методи дослідження засновані на вивченні та конструктивному аналізі наукової літератури з проблеми курсової роботи. У роботі була застосована Шкала самооцінки Спілберга-Ханіна, класифікація основних факторів впливу Кемпбела.