Зразок роботи
ВСТУП
Коли після важкої праці виїжджаєш на лоно природи і спостерігаєш, як усе живе жадібно підставляє себе під сонячне проміння, купається у ньому, коли дивиться на квітучі луки або обережно підступаєш до таємничого болота, слухаєш пташиний спів у лісі чи стоїш біля джерела-животоку, заворожений його невтомною роботою, - тоді особливо виразно відчуваєш, яка прекрасна Полтавська земля наша, кожен її куточок. Рідний край. Що може бути дорожчим для людини? Кожного разу нас охоплює щире і радісне відчуття духовного та морального задоволення від спілкування з дивовижним і прекрасним світом природи, що оточує нас. Бо вона звеличує душу людини, збагачує її духовну культуру, виховує в ній доброту та порядність, викликає відчуття гордості за рідний край. Видатний педагог В.О.Сухомлинський у своїй книзі “Серце віддаю дітям” відмічав, що природа є одним з найбільш благодатних джерел у вихованні дитини. “Природа стає могутнім джерелом виховання лише тоді, коли людина пізнає її, проникає думкою у причинно-наслідкові зв'язки...”. Але не варто забувати , що до природи належать і тварини, а також і людина.
Метою роботи було систематизувати матеріал про тварин, їхні особливості, поведінку, а також їхнє значення в житті людини.
Актуальність дослідження. Тваринний світ — одна з основних складових частин природного середовища і природних багатств нашої країни.
Ссавці, або звірі, становлять велику й різноманітну групу серед тваринного світу нашої країни. Вони живуть скрізь, де є для них їжа та сприятливі умови життя: у лісах, на луках, гірських масивах, у морях, на узбережжях водойм, у сільськогосподарських угіддях, у садах і парках, житлових і господарських будівлях.
Склад диких звірів у природному середовищі, не зважаючи на іноді здавалося б однакові умови життя, неоднаковий. Він залежить від багатьох екологічних умов: особливостей деревостану, наявності чагарникових заростей, трав'янистого покриву, температурних умов, вологості повітря, висоти снігового покриву, складу ґрунту тощо.
Для її реалізації були поставлені конкретні завдання, а саме:
– вивчити зовнішню і внутрішню будову;
– дізнатися чим відрізняється один ряд від іншого;
– зрозуміти навіщо їх потрібно захищати;
– зрозуміти наскільки вони потрібні і корисні нам.
Об’єкт дослідження – наукові праці та статті.
Предмет дослідження – світ ссавців, їхній спосіб життя, поведінка, їхнє значення.
Методи роботи – аналіз наукових праць та статей, відбір найцікавішої інформації для зв’язної розповіді про особливості Класу Ссавці
Апробація роботи була здійснена на уроках біології.