0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Аналіз собівартості продукції (ID:179224)

Тип роботи: курсова
Сторінок: 65
Рік виконання: 2017
Вартість: 80
Купити цю роботу
Зміст
ВСТУП РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ СУТНОСТІ, ЗНАЧЕННЯ І АНАЛІЗУ СОБІВАРТОСТІ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА 1.1. Собівартість продукції підприємства як економічна категорія, її характеристика та основні елементи 1.2. Мета, завдання, інформаційна база та показники аналізу виробничої собівартості підприємства 1.3. Методологія аналізу собівартості за елементами витрат і статтями калькуляції РОЗДІЛ 2. ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ АНАЛІЗУ СОБІВАРТОСТІ ПРОДУКЦІЇ НА ТОВ «ЗОЛОТОНІСЬКИЙ ЗАВОД ПРОДТОВАРІВ» 2.1. Організаційно – економічна характеристика ТОВ «Золотоніський завод продтоварів» 2.2. Оцінка собівартості продукції підприємства за її елементами 2.3. Комплексний аналіз собівартості продукції підприємства 2.4. Факторний аналіз собівартості продукції РОЗДІЛ 3. ОБГРУНТУВАННЯ РЕЗЕРВІВ ЗНИЖЕННЯ СОБІВАРТОСТІ ПРОДУКЦІЇ ТОВ «ЗОЛОТОНІСЬКИЙ ЗАВОД ПРОДТОВАРІВ» ТА ЇХ ВПЛИВ НА ЕФЕКТИВНІСТЬ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВИСНОВКИ СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ДОДАТКИ
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
В економічній літературі зустрічається багато визначень терміна «собівартість продукції підприємства». При всьому розмаїтті трактувань економічної сутності категорії їх можна згрупувати у дві великі групи – трактування собівартості із точки зору економічної теорії або бухгалтерського обліку, які суттєво різняться між собою. Найбільш вдалим можна вважати наступне визначення: собівартість - це грошове вираження величини економічних ресурсів підприємства у застосованій і споживаній формах, необхідних для здійснення його виробничо-господарської діяльності і досягнення поставленої мети. При аналізі витрат на виробництво починають з оцінки динаміки та структури витрат, виконання плану витрат, оцінка їх за елементами та статтями калькуляції, оцінка окремих видів продукції та оцінка показника витрат на гривню реалізації. Аналіз собівартості продукції було проведено на матеріалах товариства «Золотоніський завод продтоварів». Сьогодні на підприємстві діє дев'ять цехів, у яких виготовляється понад 150 видів продукції, серед якої ковбасні вироби, смажене соняшникове насіння, сухарики, чіпси, майонез, ірис, грильяжі, козинаки, олія, крупи. Проаналізувавши основні техніко – економічні показники діяльності підприємства можна побачити зростання майна, в тому числі оборотних і необоротних активів, власного і залученого капіталу, валового і чистого доходів від реалізації, валового прибутку, чисельності та продуктивності праці. Але разом з тим, через зростання невиробничих витрат зменшується чистий прибуток в 2015 році – більш як в 5 разів порівняно з 2013 роком. Зробивши загальний аналіз собівартості продукції за її елементами можна спостерігати загальне збільшення собівартості, яке відбулось в основному за рахунок зростання матеріальних витрат (це пов’язано зі зростанням цін на сировину), амортизаційних відрахувань (оскільки закупалось нове обладнання) та інших витрат. Більш детальний аналіз матеріальних витрат показав зростання матеріаломісткості продукції та наявність перевитрат по сировині і МШП, але економія відбулась по паливу, тарі і тарним матеріалам, будівельним матеріалам та запасним частинам. Таким чином, загальна сума перевитрат в 2015 році становить 3131 тис.грн., що є резервом для зменшення витрат коштів в майбутньому. Аналіз фонду оплати праці, в том числі і його рівня і проведений факторний аналіз показали, що продуктивність праці зросла, при тому що зменшились витрати на оплату праці, отже по цим витратам підприємство виявило економію, яка склала 1292,29 тис.грн. Витрати підприємства, які пов’язані з обслуговуванням виробництва за останній рік значно зросли, оскільки порівняно з 20141 роком спостерігались перевитрати по експлуатації обладнання, поточних і капітальних ремонтах, зносу МШП. Проаналізована динаміка собівартості продукції за її видами показала, що собівартість зростає, що перш за все можна пов’язати із збільшенням обсягу реалізації, а в структурі собівартості найбільшу питому вагу має собівартість солоних снеків (чіпсів), кондитерської продукції (грильяжів, ірису, козинаків) та халви. Підсумковим показником при аналізі собівартості продукції є показник собівартості на 1 грн. реалізованої продукції. Чим нижчий цей показник, тим більша частка валового прибутку валовому доході підприємства. На підприємстві внаслідок правильної організації виробничого процесу цей показник на протязі трьох останніх років не досягав критичного значення 1 жодного разу і має стійку тенденцію до зменшення. Проведений аналіз показника собівартості на 1 грн. реалізації за видами продукції виявив, що найбільш витратомісткими є ковбаси, круп’яна продукція та халва. Позитивним є те, що вся продукція, яка виготовляється підприємством є прибутковою, про що свідчить значення витрат на 1 грн. реалізації менших за 1 грн. В цілому, можна констатувати, що підприємство має стабільний склад виробничих витрат, надійну систему управління ними, а аналіз собівартості продукції показав, що витрати на виробництво продукції на протязі років збільшуються, що пов’язано зі збільшенням обсягів виробництва, і хоча аналіз витрат в цілому показав економне використання ресурсів, з проведеного аналізу видно, що сума резервів зниження собівартості є досить значною. Однією з гострих проблем, які стоять на сьогодні перед підприємством є значна зношеність його основних фондів. Хоча коефіцієнт зносу за останні 3 роки був менше за нормативне значення 0,5, але він зростає і майже відповідає коефіцієнту придатності. Крім того, підприємство витрачає великі суми коштів, постійно проводячи капітальні і поточні ремонти обладнання. Внаслідок частих поломок підприємство не може працювати на повну потужність, втрачає час і кошти. Пропонується розглянути проект заміни деякого обладнання та купівлі нового обладнання. Внаслідок впровадження проекту не збільшується дохід від реалізації, але собівартість зменшується на 103,22 тис.грн., прибуток до оподаткування зростає на 65,72 тис.грн., податок на прибуток – на 15,37 тис.грн., чистий прибуток – на 50,35 тис.грн. При цьому витрати на 1 грн. реалізованої продукції знижуються на 0,002 грн., що також позитивне вплине на діяльність підприємства в цілому. Перелік табличного і графічного матеріалу: Рис.1.1 Організаційна структура ТОВ «Золотоніський завод продтоварів» Таблиця 2.1 Основні економічні показники діяльності ТОВ «Золотоніський завод продтоварів» за 2013-2015 рр. Таблиця 2.2 Оцінка показників майнового стану ТОВ «Золотоніський завод продтоварів» за 2013-2015 рр. Таблиця 2.3 Оцінка показників ліквідності ТОВ «Золотоніський завод продтоварів» за 2013-2015 рр. Таблиця 2.4 Оцінка показників фінансової стійкості ТОВ «Золотоніський завод продтоварів» за 2013-2015 рр. Таблиця 2.5 Аналіз структури витрат на виробництво ТОВ «Золотоніський завод продтоварів» по елементах, тис.грн. Рис. 2.2 Структура собівартості реалізованої продукції в 2015 році Рис. 2.3 Динаміка елементів витрат на виробництво продукції Таблиця 2.6 Аналіз матеріальних витрат ТОВ «Золотоніський завод продтоварів», тис.грн. Таблиця 2.7 Аналіз фонду оплати праці робітників і середньорічної оплати праці ТОВ «Золотоніський завод продтоварів» Рис.2.4 Співвідношення середньорічної оплати праці і продуктивності праці в 2013 – 2015 рр. Таблиця 2.8 Аналіз витрат на обслуговування виробництва ТОВ «Золотоніський завод продтоварів» Таблиця 2.9 Аналіз собівартості продукції за її видами, тис.грн. Таблиця 2.10 Структура собівартості продукції за її видами Таблиця 2.11 Аналіз витрат на виробництво в виробничих і допоміжних цехів ТОВ «Золотоніський завод продтоварів» в 2013-2015 рр., тис.грн. Таблиця 2.12 Структура витрат на виробництво за видами виробничих цехів Таблиця 2.13 Аналіз витрат на одиницю продукції - грильяж «Арахісовий» 130 г, грн. Таблиця 2.14 Структура витрат на виробництво грильяжу «Арахісового» 130 г, грн. Таблиця 2.15 Аналіз витрат на 1 гривню товарної продукції ТОВ «Золотоніський завод продтоварів» в 2013-2015 рр. Таблиця 2.16 Аналіз собівартості продукції на 1 грн. реалізації за її видами, коп. Таблиця 2.17 Розрахунок впливу використання матеріалів на обсяг товарної продукції ТОВ «Золотоніський завод продтоварів» Таблиця 2.17 Аналіз фонду оплати праці ТОВ «Золотоніський завод продтоварів» за 2013-2015 рр. Таблиця 2.18 Аналіз впливу факторів на собівартість реалізованої продукції Таблиця 3.1 Оцінка обладнання, яке можливо купити або замінити на підприємстві Таблиця 3.2 Перелік основних капітальних витрат, які необхідно понести підприємству при покупці і установці обладнання Таблиця 3.3 Амортизаційні витрати підприємства при функціонуванні нового обладнання, грн. Таблиця 3.4 Амортизаційні витрати підприємства, якщо проект по заміні обладнання не буде реалізований, грн. Таблиця 3.5 Витрати на модернізацію і поточні ремонти обладнання Таблиця 3.6 Суми втрат через простої обладнання, що були викликані його зупинкою через поломки, грн. Таблиця 3.7 Розрахунки за кредитом під здійснення проекту, грн. Таблиця 3.8 Витрати підприємства на утримання обладнання без проекту і з проектом, грн. Таблиця 3.9 Оцінка економічної ефективності роботи підприємства до після впровадження проекту