0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

"Ренесанс та Просвітництво в культурі України (ХV–XVІІІ ст.)" (ID:922205)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Історія
Сторінок: 33
Рік виконання: 2022
Вартість: 2500
Купити цю роботу
Зміст
Вступ Розділ І Ренесансні та реформаційні впливи в культурі України XV–XVІ ст. Розділ ІІ Роль релігії у формуванні української культури. 2.1 Берестейська унія та її вплив на духовне життя в Україні 2. 2 Православні братства Розділ ІІІ Культурні осередки ХVІ–XVІІІ ст. та їх вплив на освіту й просвітництво Висновки Список використаних джерел та літератури
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Актуальність теми. Тема Ренесанс та Просвітництво в культурі України (ХV–XVІІІ ст.) є дуже важливою, тому що в Україні стають актуальними ідеї, які орієнтують людину на формування національної самосвідомості, патріотизму, служіння суспільству. В Україну Ренесанс прийшов з північної Європи, де воно відбувалося у формі реформації, тобто у формі релігійних перетворень у дусі протестантизму. Реформація поширилася спочатку на Річ Посполиту, а звідти перекинулась і на Україну. Для досягнення мети визначено та розв’язано такі завдання: 1. Дати загальну характеристику Ренесансних та реформаційних впливів в культурі України XV–XVІ ст. 2. Охарактеризувати роль релігії у формуванні української культури. 3. Яку роль відігравали братські школи. 4. Культурні осередки ХVІ–XVІІІ ст. та їх вплив на освіту й просвітництво Історіографія проблеми. Дослідження історії Ренесансу та Просвітництва в культурі України XV–XVІ ст. має свої традиції. На сьогодні відомо багато джерел, монографій. Є багато істориків, які досліджували дану тему, серед них були: М. Грушевський, В. Нічик, П. Кралюк, Я. Ісаєвич та інші. Вагомий внесок має праця М. Грушевського «Історія України-Руси: В 11 т., 12 кн.», де Особливу увагу приділено питанням освіти, створення братств, боротьби з унією. Реформація протиставила оптимістичним гуманізму релігійний аскетизм. Її діячі представляли собою повну протилежність гуманістам – прекрасно освіченим аристократам, знавцям філософії, поезії, образотворчих мистецтв. Це були в основному вихідці з народу, розвиваючі свої здібності завзятою працею, фанатики віри. На їхню думку, католицька церква спотворила взаємини людини з Богом і зайнялася спекулятивним продажем його милості. Створивши нове віровчення – протестантизм, реформатори відмовилися від складної церковної ієрархії, системи культів і обрядів. Вони висунули нову моральну настанову для людини, яка тепер повинна була жити з постійною готовністю приймати і переносити всі труднощі та випробування; прагнути до внутрішнього очищення і духовної стійкості в вірі. Таким чином, Реформація заклала духовні основи нового типу людини і культури праці. Підсумком її стало: 1) ослаблення монополії католицької церкви; 2) виділення третього напряму християнської віри – протестантизму; 3) труд став вважаться головним показником віри, що сприяло розвитку капіталістичних відношень і формуванню буржуазії. У відповідь церква вжила контрнаступ: посилила дії інквізиції; ввела жорстку цензуру на заборонені книги; провела внутрішні реформи і заснувала орден єзуїтів. Зміни відбуваються у всіх сферах життя, звільнення від середньовічних традицій і початок становлення капіталістичних відносин, не могли не позначитися на особливостях художньої культури і естетичної думки даного часу. Починаючи з середини XIV ст. культурне життя України розвивалося у несприятливих умовах. До них слід віднести роз’єднаність українських земель, відсутність єдиного політичного центру, соціальне й національне гноблення з боку польських, литовських, угорських, турецьких та інших іноземних загарбників, постійну жорстоку агресію татар. Більша частина українських земель знаходилася у складі Литовської та Польської держав. Остаточне поневолення українського народу сталося з підписанням Люблінської унії 1569 року. За умовами унії Литва об’єднувалася з Польщею в єдину державу – Річ Посполиту. Список використаних джерел та літератури Акты, относящиеся к истории Западной России, собранные и изданные Археографической комиссией. Т. 4 – С. 141-142. Арістотелівські проблеми, або Питання про природу людини з додатком передмов до весільних і похоронних обрядів, складених Калістом Саковичем // Пам’ятки братських шкіл на Україні (кінець XVI — початок XVII ст.). — Київ, 1988. — С. 337 — 512, 556 — 565. Баркулабовская летопись // Университ. известия. — Киев, 1898. — № 12. — С. 10 Братства та їх роль в розвитку української культури XVI-XVIII ст. / Я. Д. Ісаєвич; Ін-т сусп. наук Львів. ордена Леніна держ. ун-ту ім. І. Франка. – Київ: Наук. думка, 1966. – С. 37. Валерія Нічик. Петро Могила в духовній історії України. — К., 1997. — С. 12-26 Возняк М. Історія української літератури. 2-е вид. — Львів, 1992. — С. 314 — 315. Голубев С. Древние и новые сказания о начале Киевской академии // Киев. старина. — 1885. — Т. 2. — С. 115 — 116. Ісаєвич Я. "Lycaeum Trilingue": концепція гуманістичної школи в Європі // Острозька давнина. — 1995. — Вип. 1. — С. 8 — 12. Ісаєвич Я. Братства та їх роль у розвитку української культури XVI — XVIII ст. — Київ, 1966; С. 269 — 294. Ісаєвич Я. Д. Джерела історії української культури доби феодалізму. — Київ, 1972. — С. 74 Ісаєвич Я. Джерела з історії української культури. — Київ, 1972. — С. 62 — 64; Хижняк 3. І. Києво-Могилянська академія. Вид. 2. — Київ, 1981. — С. 31 — 33. Ісаєвич Я. Найстаріші документи про діяльність братств на Україні // Історичні джерела та їх використання. — Київ, 1966. — Вип. 2. — С. 12 — 22. Ісаєвич Я. Найстаріші документи про діяльність братств на Україні // Історичні джерела та їх використання. — Київ, 1966. — Вип. 2. — С. 77. Історія України. Джерельний літопис / [Упоряд.: В. І. Червінський, М. І. Обушний, Т. Ю. Горбань, В. Є. Кругляков та ін.]. – К.: ДП “Дирекція ФВД”, 2008. – С.70. Історія української культури / за заг. ред. І. Крип’якевича. – 2-ге вид. – К. : Либідь,1999. – С.7. Кочан Н. Флорентійська унія і Київська митрополія. До проблеми розвитку та втілення ідеї унії церков // Знаки часу: До пробл. порозуміння церков. — Київ, 1999. — С. 20 — 22. Кралюк П.М. Острозький культурний центр та становлення Києво-Могилянської академії: монографія / П. Кралюк. – Острог: Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2015. — C. 31 — 38. Культурологія : навчальний посібник / Н. Д. Пальм, Т. Є. Гетало, Д. Ю. Михайличенко та ін. – Х. : Вид. ХНЕУ, 2008. – С.73. Левицкий О. Социнианство в Польше и Юго-Западной Руси // Киевская старина. — 1882. — № 4 — 6. Любащенко В. І. Історія протестантизму в Україні. — Київ, 1996. C. 102 – 103. М. Грушевський. Історія України-Руси. Том VI. Розділ V. С. 9 М. Грушевський. Історія України-Руси. Том VI. Розділ V. Стор. 1 Острозька академія: історія та сучасність культурно-освітнього осередку. Енциклопедичне видання / За ред. І. Пасічника, П. Кралюка, Д. Шевчука та ін. Вид. 3-тє, доп. і переобл. – Острог: Видавництво НаУОА, 2019. — С. 81 — 115. Павловский И. Приходские школы в старой Малороссии и причины их уничтожения. — Киев, 1904 (відб. з "Киевской старины"). — С. 23; Пам’ятки братських шкіл на Україні (кінець XVI – початок XVIІ ст.): тексти і дослідження / [редкол.: В. І. Шинкарук, В. М. Нічик, А. Д. Сусов]. – К.: Наук. думка, 1988. – С.6. Пам’ятки братських шкіл на Україні (кінець XVI – початок XVIІ ст.): тексти і дослідження / [редкол.: В. І. Шинкарук, В. М. Нічик, А. Д. Сусов]. – К.: Наук. думка, 1988. – С.10 Петров Н. П. Киевская академия во второй половина XVII века. — Киев, 1895. — С. 84-85. Тимошенко Л. В. Артикули Берестейської унії 1596 р. // Укр. іст. журн. — 1996. — № 3. — С. 15 — 34. Харлампович К. Западнорусские православные школы XVI и начала XVII века. — Казань, 1898. — С. 491 — 495. Хинчевська – Геннель Т. Берестейька унія з польської точки зору // Держава, суспільство і Церква в Україні у XVII столітті: Матеріали ІІ «Берестейських читань», Львів, Дніпропетровськ, Київ, 1-6 лютого 1995 р. – Л.: Ін-т історії церкви; Львів, богосл. акад. 1996. – С. 90-94