0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Проблеми спілкування молодших школярів (ID:242784)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 43
Рік виконання: 2017
Вартість: 200
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………………….3 РОЗДІЛ 1 ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ ПРОБЛЕМИ СПІЛКУВАННЯ 1.1 Проблема спілкування в вітчизняній психології………………………………6 1.2 Зарубіжні психологи про проблему спілкування …………………………....10 1.3 Спілкування у віковій та педагогічний психології…………………………..13 1.4 Спілкування молодших школярів як психолого-педагогічна проблема…....17 РОЗДІЛ 2 ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ЙОГО РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ 2.1 Дослідження проблеми спілкування молодших школярів з однолітками і дорослими…………………………………………………………………………..23 2.2 Якісний і кількісний аналіз результатів……………………………………..30 2.3 Методичні рекомендації……………………………………………………….33 ВИСНОВКИ………………………………………………………………………..41 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………….42
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Проблема спілкування молодших школярів досить актуальна, тому спілкування виступає важливою стороною життєдіяльності школяра. Вони більше вміють. Знають, крім того, змінюється і їх ставлення до навколишнього світу, дорослим, одноліткам. В сьогоднішній час педагоги, соціологи і психологи відрізняють негативну тенденцію з появою і розширенням комунікативного простору через комп'ютерну мережу, погіршується ставлення дітей до безпосереднього спілкування. Дана тема актуальна ще і тим, що саме в молодшому шкільному віці відбувається формування особистості. Наскільки легко дитина буде вміти спілкуватися з оточуючими його людьми, налагоджувати контакт, залежать його подальші успіхи в навчальній, трудової діяльності і в якійсь мірі визначається в житті. І саме в цей період формується звичка брати на себе відповідальність за свою мову і правильно її організовувати, щоб встановлювати відношення з оточуючими людьми. Також закладається уміння дисциплінувати себе, організовувати як особисту, так і групову діяльність. Розуміння цінності співпраці, спілкування і відносин у спільній діяльності. Саме в цьому віці засвоюються правила і норми спілкування, якими він буде слідувати завжди і скрізь незалежно від складних обставин. А характер мовного і експресивного спілкування визначить міру самостійності і ступінь свободи дитини серед інших людей у перебігу його життя. Тому необхідно знати причини утрудненого спілкування у молодших школярів, щоб вчасно провести корекційну роботу з дитиною. Виникнення ситуацій труднощів у спілкуванні обумовлено фактором формування людської спільності, особливостями розвитку особистості в певному соціальному середовищі, соціально-психологічної природою спілкування, механізмами відображення і взаємодії. Проблема утрудненого спілкування інтенсивно розробляється в соціальній психології протягом останніх 20 років. Пильна увага вчених і практиків до цієї сфери пояснюється складністю феномена утрудненого спілкування, багатогранністю його форм і сфер прояву. Найбільш активним є дослідження педагогічного спілкування. Порушення, бар'єри, що виникли в процесі педагогічного спілкування, впливають на характер відносин між вчителем і учнем, на особливості розвитку особистості як школяра. Дана проблема розглядалася в роботах таких вчених як Д. Каті, Л.Лі, Г. Лассвелла, М. Андерсен, В.Ф. Ломов, А.А. Клімов. Основна проблема - це вивчення психологічних особливостей спілкування молодших школярів. Виникає протиріччя - між роллю, яка відіграє спілкування в житті дитини і недостатньою увагою вчителя початкових класів до розвитку даного виду діяльності. Емоційне благополуччя та самопочуття школярів у системі міжособистісних взаємовідносин, які складаються у колективі, залежить не лише від того, скільки однокласників один з одним спілкується, а від того настільки велике це бажання спілкування. Важливим є вивчення структури взаємостосунків у колективі та рівня задоволення учнів процесом спілкування в умовах загальноосвітнього закладу, обумовленого інтересом до емоційного стану класу молодших школярів. Спілкування являється однією з найважливіших сфер духовної сторони життєдіяльності людини. Зараз потреба в уміннях комунікативності є запорукою гарних стосунків у будь-якому колективі. Вона допомагає уникнути конфліктів та піднімає рівень якості навчально-виховного процесу у школі. Тому уміння будувати комунікативні зв’язки необхідно якомога раніше прививати та розвивати школярам. З психологічної точки зору, необхідною умовою організації активного дидактичного спілкування на рівні є забезпечення атмосфери довіри і взаєморозуміння, максимальне зниження стану тривожності у дітей, що забезпечується демократичним стилем спілкування, позитивною, оптимістичною установкою вчителя щодо учнів; навчального процесу в цілому і учнів до вчителя; взаємною гуманістичною спрямованістю, особистісною орієнтацією спілкування. Навчання повинно приносити дітям радість, позитивні емоції, що допоможе викликати у них інтерес, допитливість. Отже, вищенаведені аргументи, переконують, що спілкування молодших школярів є актуальною проблемою в наш час. Актуальність її випливає ще й з того, що проблема спілкування молодших школярів продовжує розвиватись і в наш час. Об’єктом роботи є психічні проблеми спілкування молодшого школяра. Предмет роботи – спілкування молодшого школяра в розвитку його пізнавальних процесів. Мета курсової роботи – охарактеризувати проблеми спілкування як один з вирішальних аспектів навчальної діяльності. Завдання: - здійснити комплексний аналіз проблеми на теоретичному та практичному рівні; - з’ясувати поняття спілкування; - охарактеризувати методичний аспект проблеми; - проаналізувати спілкування учнів початкових класів за допомогою тестів; - узагальнити результати дослідження в методичних рекомендаціях. Курсова робота складається з вступу, двох розділів, висновків та списку використаної літератури. У першому розділі я подала короткий опис проблем спілкування у вітчизняній та зарубіжній літературі, визначила особливості спілкування у віковій та педагогічній психології, розкрила спілкування молодших школярів як психолого-педагогічної проблеми, другий розділ містить дослідну частину. Загальний обсяг курсової роботи 45 сторінок. Список використаних джерел складається із 51 найменування.
Інші роботи з даної категорії: