0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Готовність дитини до навчання в школі (ID:175901)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Психологія
Сторінок: 103
Рік виконання: 2017
Вартість: 1500
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП ..…………………………………………………….………….……….3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДІТИНИ ДО ШКІЛЬНОГО НАВЧАННЯ…………………………………….6 1.1.Дискусії щодо початку віку навчання в школі…….……………………..6 1.2.Поняття психологічної готовності дитини до шкільного навчання та характеристика її компонентів…………………………………………..… ..13 1.3.Психологічні особливості дітей на межі дошкільного і молодшого шкільного віку …………………………………………………………..........22 Висновки до розділу 1………………………………………………………...32 РОЗДІЛ 2. ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ ………………………………………………………………………34 2.1. Діагностика готовності до навчання в школі ……………………..…34 2.2. Корекційна програма із формування готовності до навчання в школі дітей дошкільного віку ……………………………………………………….54 2.3.Рекомендації, щодо попередження дезадаптації, пов’язаної із недостатнім рівнем готовності до школи……………………………………78 Висновки до розділу 2………………………………………………………...85 ВИСНОВКИ ………………………………….……………………………….87 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ …………………………...…...90 ДОДАТКИ……………………………………………………………………..97
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність дослідження полягає тому, що сучасні шкільні заклади виставляють ряд різноманітних вимог по підготовці до навчання в першому класі. Систематизованих і регульованих обов’язкових вимог не існує. Кожен навчальний заклад визначає самостійно ті критерії, за якими приймає майбутніх першокласників, опираючись на вікові психологічні особливості шести річок. Коли говорять про «готовність до школи», то мають на увазі не окремі вміння та знання, а їх певний набір, в якому присутні всі основні компоненти. Не можна не визнати, що навчання може бути ефективним лише тоді, коли першокласник володіє необхідними і достатніми для навчання якостями. Загалом, за нормативними документами, в українських школах заборонені попередні тестування або співбесіди, окрім шкіл, які мають поглиблене вивчення певних предметів. На сьогоднішній день офіційний віковий ценз прийняття дітей до школи становить повних 6 років. Хоча з огляду на те, що є досить велика кількість проблем у дітей шестирічного віку, деякі батьки замислюються над тим в якому віці віддавати дитину до школи – в шести чи семирічному. На сучасному етапі проблема підготовки дошкільника до навчання в школі є надзвичайно важливою, бо вона безпосередньо пов'язана з успішністю навчання дитини в школі. Успішне навчання дитини в школі може здійснюватися на основі певного рівня дошкільної готовності, яка передбачає формування у дітей фізичних, розумових і моральних якостей, загальну психологічну та спеціальну підготовку. Отже, важливого теоретичного і практичного значення набуває поглиблене вивчення фізіологічних та психологічних особливостей дітей дошкільного віку, обґрунтування ефективності навчання саме в тому віці, коли дитина буде дійсно готова до сприйняття матеріалу. Вищезазначені аспекти зумовили вибір теми дослідження «Особливості формування готовності дитини до шкільного навчання». Мета дослідження: теоретично вивчити та практично застосувати психологічні методи формування готовності до навчання в шкільному закладі дітей дошкільного віку. У відповідності до мети роботи, були поставлені наступні завдання: 1. вивчити і проаналізувати теоретичний матеріал з даної проблеми, в тому числі вивчити психологічні особливості дітей дошкільного віку та критерії психологічної готовності дітей до навчання в школі. 2. провести діагностичні заходи щодо визначення готовності дитини до навчання в шкільному закладі і проаналізувати результати дослідження; 3. провести комплекс корекційних заходів по формуванню готовності до школи дітей дошкільного віку. 4. скласти психологічні рекомендації щодо покращення формування готовності дитини для більш швидкої і якісної адаптації в навчальному закладі. Об'єкт дослідження: психологічні критерії готовності до шкільного навчання дитини в дошкільний період. Предмет дослідження: особливості формування готовності дитини до шкільного навчання. Проблемами підготовки дитини займались такі науковці, як А. Богуш, Н. Бібік, М. Вашуленко, Н. Гавриш, О. Кононко, С. Лавреньєва, Л. Пироженко, З. Плохій, К. Прищепа, Г. Суворова, А. Середницька та ін. Проблема наступності в навчанні і вихованні дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку досліджувалась такими педагогами і психологами, як Л. Артемова, В. Кузь, Г. Люблянська, О. Проскура, О. Савченко, Д. Струннікова; діагностика готовності до шкільного навчання – О. Венгер, Ю. Гільбух, В. Дубровіна та ін. Для досягнення мети та реалізації завдань було використано комплекс методів: теоретичні – аналіз, синтез, узагальнення, систематизація, порівняння для розкриття сутності та визначення базових понять досліджуваної проблеми; емпіричні – спостереження, бесіда, методика діагностики шкільної готовності «Орієнтовний тест шкільної зрілості Керна-Йєрасика» та методика Н. Гуткіної «Будиночок». Дослідження проводилось на базі дошкільного навчального закладу №438 м. Києва. В дослідженні взяло участь 30 дітей 5-6 років − вихованці старшої групи дошкільного навчального закладу. Теоретична значущість роботи полягає у спробі визначити найбільш сприятливий період у розвитку дитини для подальшого навчання в шкільному закладі та можливістю ефективно адаптуватись до нових шкільних умов. Практична значимість дослідження полягає в тому, що отримані і узагальнені результати, покладені в основу розробки програми психологічної корекції, можуть використовуватися практикуючими психологами з метою формування готовності у дітей до навчання в школі. ВИСНОВКИ Усвідомлення включається в усі сфери життя дошкільника: він починає усвідомлювати ставлення до себе оточуючих і своє ставлення до них і до самого себе, свій індивідуальний досвід, результати власної діяльності. Можливості усвідомлення у дитини дошкільного віку ще дуже обмежені. Це тільки початок формування здатності до аналізу своїх переживань і відносин, в цьому старший дошкільник відрізняється від дорослої людини. 1. Було вивчено і проаналізовано теоретичний матеріал з даної проблеми, в тому числі вивчення психологічних особливостей дітей дошкільного віку та критерії психологічної готовності дітей до навчання в школі, було з’ясовано що поняття «готовність» у науково-методичній літературі розглядається як інтегрований результат загальної і спеціальної підготовки до школи, сукупність особливостей дитини, що забезпечує успішний перехід до систематичного шкільного навчання. Перехідний етап від одного психічного стану до іншого називають критичним. У шкільному віці це період від шести до семи років, і визначається він цілісною зміною особистості дитини. Саме тому науковці психологи та педагоги вважають цей вік найбільш сприятливим для початку навчання в школі. В цій ситуації знання вчителями і батьками вікових психологічних особливостей дітей-шестирічок допоможе правильно побудувати навчально-виховний процес та досягти високих результатів у навчанні. Готовність дитини до школи є різнобічна. Вона охоплює весь спектр фізичного, соціального, емоційного розвитку, мовлення і когнітивних навичок, які діти повинні розвивати. Критерії готовності до школи включають в себе фізичну зрілість, так як дитина повинна бути фізично добре розвиненою, щоб вона могла впоратися з вимогами шкільного навчального закладу, так і психологічну готовність: розвиток пізнавальних процесів, мотиваційну, соціальну готовність та сформовану емоційно – вольову сферу. Таким чином, молодший шкільний вік є етапом істотних змін в психічному розвитку. Повноцінне проживання дитиною даного вікового періоду можливе лише при визначальній і активній ролі дорослих. При систематичній, тривалій роботі з дітьми, рівень готовності, до початку навчання, буде сформований на високому рівні. 2. Було проведено діагностичні заходи, щодо визначення готовності дитини до навчання в шкільному закладі і проаналізувати результати дослідження В результатів проведення теоретичного аналізу, було зроблено висновок, що якісна готовність до подальшого навчання є важливим критерієм для успішності та адаптації в навчальному закладі. І тому виникла необхідність провести емпіричне дослідження. Перед початком проведення дослідження, було отримано дозвіл батьків на роботу з їхніми дітьми. Враховуючи те, що за нормативними показниками діагностика дітей дошкільного віку не може тривати більше 30 хв, проведення обстеження проводилось в декілька днів. Перед проходженням кожного тесту, діти отримували інструкцію і закріпляли її розуміння повторенням вголос необхідних дій. За результатами емпіричного дослідження, більшість респондентів, на момент тестування, вже мали досить високий рівень готовності до навчання в шкільному закладі. Проте, була і категорія дітей, яка склала групу для відвідування корекційних занять з розвитку готовності до навчання в школі. 3. Було проведено комплекс корекційних заходів по формуванню готовності до школи дітей дошкільного віку. Проблема готовності дітей до навчання в школі - це не тільки наукова, але в першу чергу реально-практична, дуже життєва і гостра завдання, ще не отримала свого остаточного рішення. А від її рішення залежить багато чого, в кінцевому рахунку доля дітей, їх сьогодення і майбутнє. На підставі отриманих результатів виникла необхідність у створенні корекційно-розвивальних заходів для підвищення рівня готовності до шкільного навчання. Основною метою стало цілеспрямоване використання ігрової діяльності, яка формує необхідні передумови для комплексної підготовки до навчання дітей в школі. Критерії готовності або неготовності до шкільного навчання пов'язані з психологічним віком дитини, який відраховується не по годинах фізичного часу, а по шкалі психологічного розвитку. Узагальнюючи все вищевикладене, можна прийти до висновка, що не дивлячись на те, що певна кількість осіб проходила корекційну роботу, рівень іх пізнавального, соціального та емоційного розвитку зріс. 4. На основі виконаної роботи, було складено психологічні рекомендації щодо покращення формування готовності дитини для більш швидкої і якісної адаптації в навчальному закладі. Найголовнішим є те, що необхідно створити у дитини потрібний настрій для навчання: радісні емоції без зайвого веселощів, серйозне ставлення до майбутнього без нервозності, почуття обов'язку і відповідальності. Необхідно підтримувати в дитині його прагнення стати школярем. Не пропускати труднощі, можливі у дитини на початковому етапі оволодіння навчальними навичками. Навчання - це нелегка і відповідальна праця. Надходження до школи істотно змінює життя дитини, але це не повинно позбавляти її різноманіття, радості та гри.