Зразок роботи
Унікальність 85%, Література 2020-2024
1.3. Впровадження спортивних ігор у фізичному вихованні за навчальними програмами НУШ
В аспекті використання новітніх підходів в процесі фізичного виховання НУШ розглядається як ефективна стратегія, що спрямована на більш якісне викладання навчального матеріалу, формування в учнів основ ЗСЖ, оволодіння знаннями, вміннями та навичками [22, с. 263]. Інноваційна система, що поетапно впроваджується в систему фізичного виховання, в якій використовуються нові форми організації і сучасні технології, спрямована на забезпечення ефективного формування в дітей, підлітків і молоді активної позиції до рухової активності і цінностей здорового способу життя [5, с. 195].
Механізм реалізації управління спортивними іграми в Україні має бути орієнтованим на показники рейтингу та пріоритетності розвитку конкретних ігрових видів спорту, основним пріоритетом має бути підвищення ролі дитячо-юнацького спорту, з відповідним створенням його інфраструктури та фінансуванням, та успішне функціонування національних команд країни різної вікової категорії з ефективним застосуванням новітніх технологій у підготовці кадрів [21, с. 92].
Впровадження спортивних ігор у фізичному вихованні за програмою Нової української школи спрямовано на розвиток фізичної активності та здоров’я учнів. Ця програма покликана стимулювати учнів до здорового способу життя та формувати в них навички командної співпраці та фізичної підготовки через спортивні ігри, що сприяють не лише фізичному розвитку, але і виховують дисципліну, відповідальність. Впровадження спортивних ігор у фізичному вихованні за НУШ підкреслює комплексний підхід до розвитку особистості учня.
При проведені порівняльного аналізу структури і змісту нової і попередньої програм для 5 класу були виділені в них загальні та розбіжні ознаки. Автор акцентує увагу на нововведення, що пропонує модельна навчальна програма, а безпосередньо на нові варіативні модулі. Однією із проблем є те, що для учителів фізичної культури та учнів відомі варіативні модулі, більшість яких затверджена, але є низка назв інноваційних модулів, які невідомі учням, що вимагає від учителів фізичної культури необхідність самоосвіти та самопідготовки для запровадження їх в навчальний процес [9, с. 147]. З метою пришвидшення опанування навчальної програми «Фізичної культури» для фахівців в сфері фізичного виховання розроблено довідник, в якому презентаційні матеріали розкривають особливості варіативних модулів з фізичної культури «Нової української школи» [6].
Спортивна ігрова діяльність надає можливість поєднувати впливи естетичного і морального задоволення від діяльності, розширення запасу знань рухових дій, спонукання до самостійної діяльності. Автори підкреслюють, у вирішенні проблем, які існують у фізкультурно-спортивній роботі загальноосвітніх закладів, не можна розглядати впровадження спортивних ігор за програмою НУШ як панацею [31, с. 112]. На сьогоднішній день головним критерієм для вибору варіативних модулів є забезпечення існуючої матеріально-технічної бази, тому в основному застосовуються модулі зі спортивних ігор, легкої атлетики та гімнастики [30].
Таким чином, впровадження спортивних ігор у фізичне виховання за навчальними програмами НУШ мають певні виклики, що потребують вирішення.
Висновки до розділу 1
Важливу роль у фізичному вихованні відіграють спортивні ігри, що надають можливість у підвищенні ефективності навчання учнів, поглибленні знань та формуванні умінь, покращенні їх функціонального стану та фізичної підготовленості.
Психологічні аспекти гри пов’язані з емоціями, мотивацією, концентрацією та стресом, які можуть виникати під час гри. Соціальні аспекти гри пов’язані з взаємодією між гравцями, співпрацею та конкуренцією.
Проблемою запровадження в навчальний процес фізичного виховання новітніх інноваційних модулів спортивних ігор є недостатня теоретична і практична підготовка вчителів фізичної культури та недосконалість матеріально-технічної бази.