0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Гендерні стереотипи української студентської молоді (ID:269244)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Соціологія
Сторінок: 100
Рік виконання: 2019
Вартість: 300
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………......…..…...3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ У СОЦІОЛОГІЇ 1.1. Гендерні стереотипи як соціальний феномен. Суть та зміст 1.2. Сучасні теоретичні підходи до вивчення гендерних стереотипів Висновки до розділу 1 РОЗДІЛ 2. ГЕНДЕРНІ СТЕРЕОТИПИ УКРАЇНСЬКОЇ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ЯК ОБ’ЄКТ СОЦІОЛОГІЧНОГО АНАЛІ-ЗУ.........................................................................................................28 2.1. Досвід дослідження гендерних стереотипів студентської молоді в української соціогії 2.2. Критерії оцінки, фактори детермінації гендерної соціалізації студе-нтської молоді в Україні Висновки до розділу 2 ………………………………………………...…....52 РОЗДІЛ 3. СОЦІОЛОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ГЕНДЕРНИХ СТЕРЕОТИПІВ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ У СУЧАСНОМУ УКРАЇНСЬКОМУ СУСПІЛЬСТВІ ..........................................................54 3.1. Програма та інструментарій соціологічного дослідження «Гендерні стереотипи української студентської моло-ді» 3.2. Аналіз результатів соціологічного дослідження «Гендерні стерео-типи української студентської молоді» Висновки до розділу 3……………………………………………..…...........89 ВИСНОВКИ………………………………………...…………….…............91 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………….............101 ДОДАТКИ
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Актуальність теми дослідження. Гендерний стереотип, як і інші види соціальних стереотипів – це невід'ємний атрибут повсякденного мислення, самоусвідомлення та взаємодії індивідів у соціальному просторі. У науковців немає спільної думки щодо природи та сутності гендерного стереотипу: деякі з них надають стереотипам негативного забарвлення, характеризуючи їх як неправильні узагальнення – занадто широкі, перебільшені чи спрощені, які не формуються через соціальний досвід та містять у собі елемент оцінки. З іншого боку, стереотипізацію можна розглядати як необхідний і важливий когнітивний процес, який опосередковує поведінку людини, що допомагає її орієнтації. Гендерні стереотипи, що не відповідають реаліям сьогодення, стають проблемою як для суспільства, так і для окремої людини, бо вони породжу-ють труднощі у формуванні гендерної ідентичності та знижують рівень ду-ховного розвитку людей. Для вирішення цих проблем необхідні дослідження гендерних стереотипів, установок щодо протилежних статей на сучасному етапі розвитку суспільства; їх порівняння з традиційними, що існують вже тривалий час; з'ясування особливостей і закономірностей їх функціонування та розвитку, подальшої трансформації на фоні змінення гендерних ролей. Сучасний етап розвитку суспільства характеризується суттєвими змі-нами у системі гендерних відносин, внаслідок чого, з одного боку, відкри-ваються можливості для їх оптимізації, а з іншого – виникає ризик порушень формування гендерної ідентичності у української студентської молоді. Інтерес до гендерної проблематики в наш час великий, що пояснюється високим ступенем актуальності теми й існуванням у суспільстві ще досить сильного, стійкого традиційного погляду, як на жінку, так і на чоловіка. Не-зважаючи на те, що багато сучасних соціальних стандартів, норм й ціннос-тей стають більш гнучкими, сила гендерних установок – дотепер є однією з головних їхніх характеристик; суспільство в більшій своїй частині непохитно відтворює стереотипи минулого. У зв'язку із цим вивчення гендерних сте-реотипів представляється необхідним і досить актуальним. Гендерні стереотипи це - механізми, що забезпечують закріплення і трансляцію гендерних ролей від покоління до покоління. У суспільній сві-домості вони функціонують як стандартизовані уявлення про моделі поведі-нки та риси характеру відповідно до понять «чоловіче» та «жіноче». Разом з тим, необхідні подальші дослідження змісту гендерних стерео-типів, їх когнітивного (інформативного), афективного (оціночного) та поведі-нкового (соціального) компонентів, об’єктивних та суб’єктивних факторів їх детермінації; основ моделювання і розробки програм соціологічного забез-печення процесів гендерної соціалізації. Проблема дослідження, таким чином, полягає в необхідності поглиб-лення наукових уявлень про зміст та ступінь поширення гендерних стерео-типів української студентської молоді, дослідження механізмів та факторів їх детермінації, функціонування та розвитку у вищій школі. Досвід наукової розробки теми дипломного дослідження. За останні десятиліття зацікавлення науковців гендерними стереотипами посилилося, адже вивчення широкого кола питань, які пов'язуються з різними аспектами гендерних стереотипів має, безперечно, не лише теоретичне, а й практичне значення: достатньо назвати лише дві сфери – сімейні відносини та працев-лаштування. Гендерним стереотипам присвячені дослідження таких науковців: Шер-ріфса, Мак-Кі, С. Шермана, С. Бема, Ш. Берн, Т.Бендас, Т. Маерса У. Липп-мана, Г.В. Олпорта, Т. Адорно, Дж. Г. Мартіна, Б. Бетлхейма і М. Яновица, P. О'хари, P. Тажура, Е. У. Вайнеке, Е. Богардуса, Г. Тажфела К. Дайон, К. Гуічі, О'Лірі, Н.І. Ажгіхіної, О.А. Вороніної, Г.С. Двіняніної, А.В. Кириліної та ін.; гендерна проблематика в українському суспільстві висвітлюється у працях Р. Ануфрієвої, О. Балакірєвої, О. Бойка, Г. Герасименко, О. Вілкової, В. Довженко, І. Демченко, Т. Журженко, О. Іваненко, К. Карпенко, В. Кушакова, Н. Лавріненко, А. Лантух, В. Лапшина, С. Оксамитної, М. Рубчак, М. Скорик, О. Яременка та ін. Мета дослідження – Визначення теоретико-методологічних засад дослідження змісту та ступеню поширення гендерних стереотипів студентської молоді, факторів їх детермінації, функціонування та розвитку у вищій школі Завдання дослідження: 1. Визначення гендерних стереотипів як соціального феномену. Уточнення та систематизація теоретичних уявлень щодо їх суті та змісту. 2. Аналіз сучасних теоретичних підходів до вивчення гендерних стереотипів. 3. Здійснення аналізу досвіду дослідження гендерних стереотипів студентської молоді в української соціології. 4. Визначення критеріїв оцінки, факторів детермінації гендерної соціалізації студентської молоді в Україні. 5. Розробка програми та інструментарію соціологічного дослідження «Гендерні стереотипи української студентської молоді». 6. Аналіз результатів соціологічного дослідження «Гендерні стереотипи української студентської молоді». Об'єкт дослідження – гендерні стереотипи української студентської молоді як соціальний феномен. Предмет дослідження – зміст, механізми та фактори детермінації ген-дерних стереотипів студентської молоді в Україні. Методи дослідження. Для виконання завдань дипломної роботи були використані наступні методи: 1. Методи збору соціологічної інформації: а) опитування у вигляді інтерв’ю, експертного опитування; б) аналіз документів у вигляді розгляду матеріалів соціологічних дос-ліджень гендерних стереотипів, відомчої статистики Міністерства освіти і науки України 2. Методи статистичної обробки інформації: аналіз первинних статис-тик розподілу ознак. 3.Загальнонаукові методи: аналіз, синтез, індукція, дедукція, типологі-зація, класифікація, тощо. Елементи наукової новизни дипломної роботи. Найбільш важливими елементами новизни слід вважати: - уточнення окремих теоретичних уявлень стосовно змісту і структури гендерних стереотипів як соціального феномену, механізмів та факторів їх детермінації; - поглиблення наукових уявлень про зміст та ступінь поширення ген-дерних стереотипів студентів в Україні. - обґрунтування основних напрямів оптимізації гендерної соціалізації української студентської молоді Теоретичне значення одержаних результатів полягає в тому, що: - висновки та положення даного дослідження можуть бути використані для подальшої теоретичної розробки і прикладних досліджень феномена ге-ндерного стереотипу; - уточнено зміст, структурні компоненти основних гендерних стереоти-пів української студентської молоді; - визначено загальне концептуальне розуміння соціолoгічного забезпе-чення процесів гендерної соціалізації української студентської молоді Практичне значення отриманих результатів диплoмної роботи поля-гає в наступному: - підходи, що запропоновані до дoслідження і аналізу процесів гендер-ної соціалізації української студентської молоді, можуть бути враховані та використані при оцінці, прогнoзуванні та здійсненні процесів її соціологічно-го забезпечення; - знання механізмів детермінації, факторів функціонування і розвитку гендерних процесів дозволить органам виховної роботи вищої школи здійс-нювати розробку відповідних програм і проектів їх оптимізації; – результати та висновки даного дослідження можуть бути використані при підготовці навчальних курсів з теоретичних і прикладних дисциплін у вищої школі Апробація результатів дипломної роботи. Матеріали та результати дослідження обговорювалися на Науково-практичних конференціях «Політ». З результатами дослідження були ознайомлені керівники та склад Управління гуманітарної політики НАУ. Структура дипломної роботи. Дипломна робота складається з вступу, 3 розділів, 6 підрозділів, 26 рисунків, 2 таблиць, 3 додатків та списку літера-тури з 121 джерела.