0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

АЛЬТЕРНАТИВНИЙ ПІДХІД ДО ПІДГОТОВКИ ПЛОВЦІВ, ЯКІ СПЕЦІАЛІЗУЮЮТЬСЯ НА ДИСТАНЦІЇ 200 М БАТЕРФЛЯЙ (магістерська, унікальність 90%) (ID:881942)

Тип роботи: магістерська
Сторінок: 92
Рік виконання: 2023
Вартість: 500
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП…………………………………………………………………….3 РОЗДІЛ I. АНАЛІЗ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ЩОДО ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ПЛАВЦІВ, ЯКІ СПЕЦІАЛІЗУЮТЬСЯ НА ДИСТАНЦІЇ 200 М БАТТЕРФЛЯЙ……….…9 1.1. Характеристика фізичної підготовки плавців, які спеціалізуються на дистанції 200 метрів батерфляй………………………………………………9 1.2. Технічна та тактична підготовка плавців, що спеціалізуються на дистанції 200 метрів батерфляй………………………………………………..21 1.3. Особливості психологічної підготовки плавців, що спеціалізуються на дистанції 200 метрів батерфляй……………………………………………..26 1.4. Характеристика спеціальної фізичної підготовки плавців, які спеціалізуються на дистанції 200 метрів батерфляй………………………..…32 Висновки до 1 розділу………………………………………………..….47 РОЗДІЛ ІІ. МЕТОДИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ……………………………………………………………….49 2.1. Методи дослідження…………………………………………………49 2.1.1. Теоретичний аналіз і узагальнення джерел………………………51 2.1.2. Педагогічне спостереження………………………….……………53 2.1.3. Метод математичної статистики……………………..……………55 2.2. Організація дослідження………………………………………….....57 РОЗДІЛ ІІІ. РЕЗУЛЬТАТИ ПРОВЕДЕНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ..…59 3.1.Порівняльний аналіз результатів експериментального дослідження……………………………………………………………………...59 3.2. Ефективність авторської програми підготовки плавців, які спеціалізуються на дистанції 200 м батерфляй……………………………..…69 Висновки до 3 розділу………………………………………………...….77 ВИСНОВОК…………………………………………………………….79 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ………..85
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність роботи. У сучасному світі, займання спортом стало нормою, оскільки вони сприяють підтримці тіла в хорошій фізичній формі і служать профілактикою різних захворювань, особливо тих, що пов'язані з опорно-руховим апаратом. Один з найкорисніших видів фізичної активності для здоров'я людини - це плавання. Цей вид спорту включений до програми Олімпійських Ігор ще в Стародавній Греції і в сучасному світі є другим за кількістю медалей після легкої атлетики. У 2016 році на Олімпійських Іграх у Ріо-де-Жанейро було розіграно 32 комплекти нагород у плаванні. Враховуючи ці факти, плавання має велике значення для підтримки здоров'я населення та для успіхів у спортивних досягненнях країни. Спортивне плавання є одним з найбільш масових і популярних у світі видів спорту. Особливе місце в системі змагань найсильніших плавців світу займають Олімпійські ігри, в програмі яких розігрується 34 комплекти медалей – більше ніж 11 % загальної кількості нагород. Тобто результати у плаванні здатні серйозно вплинути на підсумки Ігор Олімпіад у загальнокомандному неофіційному заліку. Наприклад, сенсаційна перемога збірної команди НДР над командою США на Олімпійських іграх 1988 р. була обумовлена досягненнями плавців, які зуміли завоювати 28 медалей, що становить 27 % загальної кількості нагород, завойованих спортсменами НДР, тоді як у плавців США було 18 нагород. Але вже протягом останніх двох десятиліть розвиток плавання у США дозволяє плавцям цієї країни отримувати на Олімпійських іграх близько 30 % загальної кількості медалей, забезпечуючи таким чином перевагу над найближчими конкурентами [1, c. 100]. З 2010 р., Міжнародний олімпійський комітет почав проводити Юнацькі Олімпійські ігри, в програмі яких представлено і спортивне плавання. Ці змагання, в яких беруть участь 17–18-річні плавці, спочатку планувались не стільки як спортивна подія, скільки освітня і культурна. Однак підсумки вже перших Ігор показали, що спортивна складова з підведенням неофіційних командних підсумків стала переважати. Політика міжнародної, регіональних і національних організацій, що займаються розвитком плавання і удосконаленням системи спортивних змагань, перетворила цей вид спорту у винятково популярний для глядачів і привабливий для спонсорів. Цьому значно сприяє зростання конкуренції на спортивних аренах, поява видатних плавців, постійне зростання рекордів. Наприклад, у плаванні на дистанціях 100 і 200 м батерфляєм серед чоловіків з 2000 по 2010 р. встановлено по вісім світових рекордів, практично стільки ж, скільки за попередні два десятиліття. У плаванні на 200 м на спині встановлено дев’ять світових рекордів, стільки ж, скільки за попередні 25 років. Аналогічна ситуація в жіночому плаванні на спині на дистанції 100 м – дев’ять світових рекордів після 2002 р. і стільки ж за попередні 25 років і т.д. Дистанція 200 метрів батерфляй також є олімпійською спортивною дисципліною, вперше включеною до програми Олімпійських Ігор у Мельбурні в 1956 році [2, 4, 5]. Загальна мета такої методики навчання полягає в створенні позитивного досвіду водного середовища, подоланні страху перед водою та навчанні плавати з комфортом та впевненістю. Це є важливою передумовою для подальшої спортивної підготовки плавців на дистанції 200 метрів батерфляй. З моменту включення плавання до програми Олімпійських Ігор спостерігається постійне збільшення кількості спортсменів і любителів плавання, які залучаються до тренувань та змагань. Рівень конкуренції росте разом з рекордами світу та поширеністю занять плаванням, і на сьогоднішній день мільйони людей по всьому світу віддано займаються цим видом фізичної активності. Популярність плавання обумовлена документованими користями для здоров'я, які підтверджені численними науковими дослідженнями та рекомендаціями Всесвітньої Організації охорони здоров'я щодо зайняття цим видом спорту. Однією з ключових мет центральної державної політики в галузі фізичної культури та спорту є створення умов для здорового способу життя громадян, включаючи заняття фізичною активністю та спортом. Також важливо розвивати спортивну інфраструктуру та підвищувати конкурентоспроможність українського спорту на міжнародному рівні. В цьому контексті, розвиток методик тренувань для підготовки спортсменів та збереження здоров'я при великому фізичному навантаженні є важливою метою. Наведена робота спрямована на розробку методики підготовки до однієї з олімпійських дистанцій - 200 метрів батерфляй. Батерфляй вважається найкрасивішим та найважчим стилем плавання. Всі рухи спортсмена скоординовані між собою, що надає руху гладкість та грацію. Плавання цим стилем - найбільш енергозатратним та вимогливим до швидкості. Воно задіяє майже всі м'язи тіла, що сприяє гармонійному розвитку м'язової системи. Також через відсутність твердої опори у воді м'язи навчаються рухатися координовано та спільно з центральною нервовою системою. Тому підготовка дельфіністів вимагає індивідуального підходу, враховуючи їхні фізичні та психологічні особливості, рівень підготовки та етап тренування. Підготовка до дистанції 200 метрів батерфляй включає в себе різні компоненти, такі як спеціальна та загальна фізична підготовка, технічна навички, тактична готовність та психологічна тренування. Для успішного функціонування цієї системи необхідне належне науково-методичне та організаційне забезпечення тренувального процесу, що дозволяє належним чином поєднувати всі аспекти підготовки та досягати високих результатів [5, c. 29]. Розробка та впровадження тренувальних програм для змагань на дистанції 200 метрів батерфляй є складним завданням для тренерів. Хоча деякі аспекти підготовки можуть бути корисними як для плавців на 100 метрах, так і для тих, хто спеціалізується на 200 метрах, але потреби в енергії для цих двох дистанцій суттєво відрізняються. Деякі світові рекордсмени, такі як Майкл Фелпс, Трейсі Колкінс і Мері Мігер, можуть бути конкурентоспроможними як на 100, так і на 200 метрах. Проте спеціалізація є звичайною практикою, і багато плавців світового рівня досягають видатних результатів на одній дистанції, чи то 200 метрів (наприклад, Томас Ендрью Малчоу), чи 100 метрів (наприклад, Інге де Брюїн). Найкращі результати досягаються завдяки ціленаправленому підходу до тренувань, орієнтованому на одну з цих олімпійських дистанцій, що дозволяє спортсменам досягти найкращих результатів завдяки спеціалізації [3, c. 23]. Під час написання магістерської роботи теоретичною основою дослідження були такі праці: - з теорії фізичної культури та спорту - автори: Ашмарін Б.А., Чортов Н.В., Гелецький В.М., В.С.Кузнєцов; - зі спортивної медицини – автор Дубровський В.І.; - за фізіологічними особливостями плавців – автори: Медведєв Д.В., Коц Я.М., Селуянов В. Н., Янсен Петер; - з розвитку сили та витривалості – автори: Аблясамова Є.Т., Алакін Ю.А., Коц Я., Слімейкер P., Укстин А.В., Янсен Петер, Селуянов В. Н.; - з техніки плавання Гордон С. М., Гузман Р., Лафлін Т.; - Вивчення навантажень для організму плавців - автори Вікулов А.Д., Булатова М. М., Вайцеховський С. М., Солопов І. Н.; - з психологічної підготовки плавців – автори: Ловягіна А.Є., Калінкіна О. В.; - а й окрім того публікації результатів та рекордів з плавання в мережі Інтернет. Мета роботи полягає у виявленні найбільш ефективного підходу до побудови тренувального процесу плавців, що спеціалізуються на батерфляй. Завдання дослідження: 1. Дати характеристику тренувальному процесу плавців, що спеціалізуються на батерфляй. 2. Розглянути особливості спеціальної фізичної підготовки плавців, що спеціалізуються на дистанції 200 м батерфляй. 3. Вивчити програму тренувального процесу дельфіністів, які тренуються на базі ДЮСШ України. 4. Перевірити ефективність альтернативного підходу до підготовки плавців, що спеціалізуються на дистанції 200 м батерфляй. Об’єкт дослідження: тренувальний процес плавців, що спеціалізуються на дистанції 200 м батерфляй. Предмет дослідження – концепція альтернативної підготовки плавців, що спеціалізуються на дистанції 200 м батерфляй. Методи дослідження: - вивчення та аналіз літературних джерел з проблеми дослідження; - педагогічне спостереження, бесіди з тренерами та спортсменами; - аналіз щоденників спортсменів-плавців; - тестування рівня спеціальної фізичної підготовленості спортсменів-плавців; - педагогічний експеримент; - математико-статистична обробка даних. Наукова новизна роботи полягає в тому, що завдяки новому підходу до підготовки плавці можуть покращити свої результати на дистанції 200 метрів батерфляєм, що може призвести до досягнення більш високих спортивних цілей та медалей на змаганнях. Інноваційні методи тренування можуть сприяти зменшенню ризику травм та перевантажень, що важливо для збереження фізичного здоров'я плавців. Результати можуть бути корисними для тренерів та фахівців у галузі плавання, які можуть впровадити альтернативні методи в практиці для покращення підготовки своїх спортсменів. Дослідження проведені в роботі можуть служити основою для подальших досліджень і вдосконалення методів підготовки плавців на дистанції 200 метрів батерфляєм. Практична значущість отриманих результатів полягає в тому, що теоретичні концепції та висновки, представлені у ній, створюють можливість ефективнішої підготовки до змагань на дистанції 200 метрів батерфляй. Розроблені методи та прийоми передзмагальної підготовки, а також практичні рекомендації з покращення тренувального процесу для плавців-дельфіністів, які спеціалізуються на цій дистанції, можуть бути успішно впроваджені та використані багатьма спортсменами в підготовці до змагань. Отримані результати можуть також мати застосування у інших видів спорту, де вимагається комбінація спринтерських та стайлових навичок. Надійність та наукове обґрунтування отриманих результатів забезпечено великим обсягом даних щодо аналізу стану проблеми, використанням відповідних дослідницьких методів, правильною організацією експерименту та виваженим застосуванням математичних методів. Структура магістерської роботи: вступ, три розділи, висновки, список використаних джерел із 80 найменувань. Загальний обсяг ст.