Зразок роботи
Актуальність теми. В умовах гуманізації суспільних відносин особлива увага має приділятися найменш захищеним соціальним групам, серед яких – діти. Виходячи з загальних принципів європейського вектору розвитку держави, найважливішим завданням для України є формування інституту соціального захисту дітей з метою створення сприятливих умов для формування наступних поколінь. Для цього кожній дитині потрібно надати можливість реалізувати свій потенціал, забезпечити максимально можливий рівень фізичного та психічного здоров’я, доступ до отримання якісної освіти, безпечне життя та захист від заподіяння шкоди, позитивні емоційні переживання, розвиток навичок догляду за собою й вирішення повсякденних проблем, формування ідентичності, виховання навичок міжособистісного спілкування та суспільної взаємодії.
Виходячи з загальноєвропейського принципу, що тільки сім’я здатна забезпечити задоволення основних потреб дитини, надавати стимули для її подальшого розвитку, створювати стабільну атмосферу, пріоритетними, є сімейні форми виховання. Однак, якщо не існує реальної можливості для дитини жити з рідними батьками, найкраща альтернатива – усиновлення чи удочеріння, прийомна сім’я, дитячий будинок сімейного типу. Проте ці форми соціального влаштування не є поширеними в Україні з ряду об’єктивних та суб’єктивних причин, тому держава бере на себе повну відповідальність за соціальне влаштування дітей, їхнє забезпечення та збереження здоров’я.
Питанням соціального захисту дітей присвятили свої праці такі дослідники, як: А. Адлер, О. Антонова-Турченко, О. Балакірєва, Л. Баранник, Н.Болотіна, Н.Борецька, І. Дубровіна, Н. Дудар, Г. Еріксон Ерік, І. Єжов, Б. Кобзар, Н. Комарова, Н. Коровашкіна, І. Курило, М. Лавринович, Е. Лібанова, М. Лисіна, О. Макарова, М. Московка, Н. Оніщенко, І. П’єша, С. Пирожков, В. Піскунов, А. Прихожан, О. Сергієнко, С. Сіденко, В. Стешенко, А. Толстоухова, Е. Тоффлер, Ю. Трестер, С. Устинов, К. Якуба, Ю. Якубова, О. Яременко та ін. Однак, незважаючи на різноплановість досліджень проблеми захисту дітей і дитинства, недостатньо вивченими залишаються організаційно-правові складові процесу реалізації державної політики з питань захисту прав дітей як на державному рівні – органами виконавчої влади, так і на місцевому рівні – органами місцевого самоврядування.
Метою курсової роботи є визначення ключових складових соціальної підтримки дітей та проблеми її впровадження в сучасній Україні.
Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання:
- визначити сутність соціального захисту як складової чистини соціальної політики;
- розглянути нормативно-правове забезпечення соціального захисту дітей в Україні;
- дослідити міжнародний досвід соціального захисту дітей;
- проаналізувати державну соціальну допомогу сім’ям з дітьми в Україні;
- оцінити соціальний захист дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- запропонувати напрями удосконалення соціального захисту дітей в Україні.
Об’єктом курсової роботи є система захисту прав дітей у сучасних умовах.
Предметом курсової роботи є особливості державної політики щодо захисту прав дітей в Україні.