0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ВПЛИВ ТЕМПЕРАМЕНТУ НА ПОВЕДІНКУ ОСОБИСТОСТІ В КОНФЛІКТНІЙ СИТУАЦІЇ (ID:255308)

Тип роботи: дипломна
Дисципліна:Менеджмент
Сторінок: 85
Рік виконання: 2015
Вартість: 250
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………………………………..3 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПОВЕДІНКИ ОСОБИСТОСТІ У КОНФЛІКТНІЙ СИТУАЦІЇ 1.1 Проблема конфлікту у науковій літературі…………………………………6 1.2 Конфліктні форми поведінки особистості…………………………………13 1.3 Темперамент особистості та його вплив на виникнення і вирішення конфліктних ситуацій……………………………………………………………18 РОЗДІЛ ІІ. ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ТЕМПЕРАМЕНТУ НА ПОВЕДІНКУ ОСОБИСТОСТІ В КОНФЛІКТІ 2.1 Організація та методики дослідження впливу темпераменту на поведінку особистості в конфлікті………………………………………………………….30 2.2 Аналіз результатів дослідження впливу темпераменту на поведінку особистості в конфлікті на прикладі Чернівецького ОЦЗ…………………….41 РОЗДІЛ ІІІ. ПСИХОЛОГІЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПОКРАЩЕННЯ УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТНИМИ СИТУАЦІЯМИ У ЧЕРНІВЕЦЬКОМУ ОБЛАСНОМУ ЦЕНТРІ ЗАЙНЯТОСТІ 3.1 Превентивне управління конфліктними ситуаціями в Чернівецькому ОЦЗ……………………………………………………………………………….55 3.2 Шляхи підвищення конфліктологічної компетентності керівника……..63 3.3 Сучасні методи корекції конфліктної поведінки та їх використання……69 ВИСНОВКИ……………………………………………………………………...76 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………….79 ДОДАТКИ
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВСТУП Актуальність дослідження. В сучасному світі йде активна перебудова всіх сфер життя суспільства і тому проблематика соціальних конфліктів представляє великий інтерес. Збільшення уваги до проблем конфліктів обумовлено потребами сучасного суспільства. Конфлікти неминучі в будь-якій соціальній структурі, так як вони є необхідною умовою суспільного розвитку. Тому інтерес до проблем, можливостей і особливостей людської особистості не слабшає. У психології особливим чином виділяється завдання, що полягає в дослідженні різних властивостей особистості. Одним з найбільш значущих властивостей впливу на поведінку особистості, є темперамент - центральне утворення психодинамічної організації людини, переважно уродженого характеру. Тому властивості темпераменту найбільш стійкі і постійні в порівнянні з іншими психічними особливостями людини. Сьогодні існує кілька різних типологій темпераменту, хоча, як правило, всі вони підпорядковані якоїсь спільної мети, що сприяє розумінню індивідуальності людини та визначенню його можливостей і схильностей. Головним є те, що відмінності за темпераментами – це відмінності не за рівнем можливості психіки, а по своєрідності її проявів. Зрозуміло, динамічні прояви людини можуть залежати від вимог ситуації, від вихованих установок і звичок і т.п. Але психічні відмінності, виступають і при інших рівних умовах: у одних і тих же обставин, при відносному рівність мотивів поведінки. Людина завжди перебуває в суспільстві, її всюди оточують інші люди - знайомі і незнайомі: у сім'ї, у навчальному закладі, на роботі, в магазині і т.д. У всіх цих випадках людина взаємодіє з групою і членами цієї групи, кожен з яких має свої індивідуальні особливості: темперамент, комунікативні особливості, схильність до агресивної поведінки, а також свої власні ідеї, думки, погляди. При спілкуванні відбувається зіткнення цих поглядів, думок. Виникають суперечки і конфлікти. В силу своїх особливостей, кожна людина веде себе по різному. Як при спілкуванні у когось поведінка стале й агресивне, хтось прямолінійний або гнучкий, так і в конфліктній ситуації, у кожної людини існує так званий репертуар поведінки в конфліктній ситуації. Ось чому тема впливу темпераменту особистості в конфліктній ситуації є актуальною. Наукова актуальність даного дослідження полягає в тому, що проблема впливу темпераменту на вибір стилів поведінки в конфліктній ситуації не до кінця вивчена. Теоретичною основою дипломної роботи є фундаментальні праці з вивчення темпераменту таких вчених, як: Ананьєв Б.Г., Виготський Л.С., Гіппократ, Ковальов А.Г., Мерлін В.С., Мясищев В.Н., Небиліцин В.Д., Павлов І.П., Русалов В.М., Сеченов І.М., Теплов Б.М., а також роботи в галузі конфліктології: Анцупов А.Я., Бабосов Є.М., Бородкін Ф. В останні роки питання вирішення конфліктів у колективах почало набувати більш широкого обговорення. Це питання досліджували як вітчизняні, так і зарубіжні вчені, серед яких Ємельянко Л.М., Петлюх В.М., Торгова Л.В., Гріненко А.М. [1], Винославська О.В. [2], Калінкіна І.В. [3], Орбан-Лембрик Л.Е. [4], Гришина Н.В.[5], Прокопенко Г. [6], Ентоні С., Джонсон М., Синфілд Дж., Олтман Е. [8] та інші. Вони розглядали причини виникнення конфліктів у різних колективах залежно від їхнього темпераметру, характеру, стилю життя та інших причин. Проте дане питання залишається все ще недостатньо вивченим у розрізі окремих сфер діяльності, зокрема, практично відсутні дослідження особливостей конфліктних ситуацій у державній службі зайнятості України. Тому тематика дипломного дослідження є актуальною. Об’єктом дослідження є психологія конфлікту. Предмет дослідження – вплив темпераменту на поведінку особистості в конфліктній ситуації (на прикладі Чернівецького ОЦЗ) Метою роботи є дослідження поведінки особистості у конфліктній ситуації залежно від типу темпераменту та розробка пропозицій щодо управління конфліктними ситуаціями у Чернівецькому обласному центрі зайнятості. Зважаючи на поставлену мету, завданнями дослідження є: - вивичити проблематику конфлікту у науковій літературі; - проаналізувати особливості конфліктних форм поведінки особистості; - дослідити типологію темпераменту особистості та його вплив на виникнення і вирішення конфліктних ситуацій; - дослідити темперамент та особливості поведінки персоналу Чернівецького обласного центру зайнятості у конфліктних ситуаціях; - розробити пропозиції для покращення управління конфліктними ситуаціями у Чернівецькому обласному центрі зайнятості. Теоретичною і методологічною основою роботи є положення психології, конфліктології, зокрема наукові праці вітчизняних та зарубіжних учених в області темпераменту особистості та управління конфліктами. Методи дослідження. Для досягнення поставленої в роботі мети використано сукупність методів і прийомів наукового пізнання. Методи аналізу і синтезу використано для дослідження сутності конфлікту та темпераменту особистості. Метод об’єктного аналізу використано для визначення особливостей функціонування Чернівецького обласного центру зайнятості. Графічний метод використано для наочного подання статистичного матеріалу та схематичного зображення ряду теоретичних і практичних положень дипломної роботи . . . 2.2 Аналіз результатів дослідження впливу темпераменту на поведінку особистості в конфлікті на прикладі Чернівецького ОЦЗ Додатку Б представлено зведений протокол дослідження впливу темпераменту на поведінку особистості в конфлікті на прикладі Чернівецького ОЦЗ. Оскільки не всі працівники колективу погодились брати участь в анкетуванні, у таблиці представлені результати опитування лише 30 осіб. Проте, зважаючи на загальну кількість працюючих в обласному центрі зайнятості, дану вибірку можна вважати цілком достатньою за кількістю та якісним складом (до числа опитаних увійшли працівники усіх відділв організації). Таким чином, вибірка з 30 осіб цілком достовірно репрезентує ситуації в організації в цілому. У таблиці 2.2 представлено відсотковий аналіз результатів дослідження за рівнем виразності типів темпераменту. Таблиця 2.2 Відсотковий аналіз результатів дослідження за рівнем виразності типів темпераменту працівників Чернівеьцкого ОЦЗ Отже, за даними таблиці 2.2, структура темпераменту колективу Чернівецького ОЦЗ маж такий викляд (рис. 2.1). Рис.2.1 Структура колективу Чернівецького ОЦЗ за типом темпераменту Так, частка меланхоліків становить 31%, сангвініків – 26,7%, холериків – 23,3%, флегматиків – 19%. Бачимо, що у колективі Чернівецього ОЦЗ переважають меланхоліки і сангвініки. З огляду на те, що більшість питань рутинної роботи центру зайнятості вимагають спокійного виваженого підходу та високого рівня емпатії щодо проблем безробітних, дані типи темпераменту є оптимальними для персоналу. Після визначення типів темпераменту колективу Чернівецького ОЦЗ наступним кроком є визначення типу реагування у конфліктній ситуації. Як вже зазначалося, методика К.Томаса дозволяє виділити типові способи реагування на конфліктні ситуації. Завдяки цій методиці ми можемо виявити працівників Чернівецького ОЦЗ, схильних до суперництва чи співробітництва в групі, а також тих, що прагнуть до компромісів або уникають конфліктів чи намагаються загострити їх. Так, результати по групі «Холерики» у кількості 8 осіб виявилися наступними: - у 5-ти осіб переважає стратегія суперництва; - у 2-х осіб переважає стратегія співробітництва; - у 1 особи переважає стратегія компромісу; - осіб, які використовують стратегії уникання і пристосування, не виявлено. Аналіз даних представлений в таблиці 2.3. Таблиця 2.3 Стратегії поведінки холериків у конфліктній ситуації, % . . . 3.1 Превентивне управління конфліктними ситуаціями в Чернівецькому ОЦЗ Ідентифікація конфлікту є одним із інструментів його профілактики в межах функціонування організації соціальної сфери. Профілактика конфліктів – це діяльність спрямована на усунення причин (попередження) виникнення конфлікту на етапі передконфліктної ситуації. Профілактика конфліктів в Чернівецькому ОЦЗ повинна являти собою сукупність напрямків, методів управління, які зменшують ймовірність виникнення конфліктів. Профілактика конфліктів являє собою особливу форму управління, яка передбачає стратегію прогнозування їх виникнення, завдяки чому вдається їх попередити. Прогнозування конфлікту передбачає встановлення причин виникнення конфлікту, виявлення зацікавлених сторін у його поширенні, об’єкту потенціального конфлікту, тенденцій його розвитку на ймовірних наслідків. Можна виділити основні причини конфліктів у Чернівецькому ОЦЗ: - недоліки пов’язані з організацією діяльності; - недоліки обумовленні невмінням правильно розставити працівників на робочі місця відповідно до їх кваліфікації та психологічних особливостей; - недоліки, пов’язані з міжособистісними стосунками в колективі.